Wanderungen in Bayern

Collectie van Claudia 🚶🏼‍♀️🚴‍♀️

1. Reit im Winkl - kleine Kennenlerntour 01.07.2020

Dankjewel, Jan👋

Vanwege de weersvoorspelling dat er in de middag een stevige onweersbui zou komen, hebben we besloten om vandaag een kortere wandeling te maken. Achteraf bleek de voorspelling niet te kloppen :-(. Maar dat wil niet zeggen dat de wandeling niet mooi was, integendeel. Vanaf het weerkruis heb je een prachtig

4. We reden onze fietsen van Reit im Winkl naar de parkeerplaats Blindau en begonnen onze ronde door de Klausenbachklamm. Een korte maar nog steeds zeer indrukwekkende kloof. We klommen naar de Zwerchenbergalm en besloten de zeer steile afdaling (soms tot 43% stijging) terug naar het startpunt te wandelen

5. Het startpunt van de tocht van vandaag was de wandelparkeerplaats Seegatterl. Normaal gesproken start u de premium wandelroute "Gletscherblick" achter de Gasthof Hindenburghütte (kleine bustransfer vanaf Reit im Winkl, tegen betaling). Dan zou de ronde "slechts" 12,7 km lang zijn. We gingen nog een stukje

6. We zijn vandaag begonnen vanaf de wandelparkeerplaats net voor het Berggasthaus Streichen in Schleching. Een heel mooi en afwisselend rondje. Soms behoorlijk inspannend, bijvoorbeeld op de Kroatensteig, maar zeker de moeite waard. Een absoluut hoogtepunt is natuurlijk de Taubensee, het grootste bergmeer

Dank je wel, Flo🤗. Ik kan begrijpen dat je er altijd graag heen gaat. Het is hier al heel mooi, heel benijdenswaardig.

8. We reden met onze auto over de tolweg naar de Winklmoosalm. Van daaruit wandelden we naar de top van de Dürrnbachhorn. Onder de top, van het bergstation Dürrnbacheck tot aan de top van de Dürrnbachhorn, is het pad erg steil. Eenmaal boven heb je een fantastisch 360° panoramisch uitzicht. Dit alleen al

9. Op de terugweg van het Gardameer maakten we een tussenstop in het mooie dorpje Weißenhorn. Helaas is het weer te nat en te koud voor een gedetailleerde stadstour. We hielden echt van wat we zagen van het oude stadscentrum. De Fuggers regeerden eeuwenlang over Weißenhorn. Naast Augsburg is Weißenhorn

10. Helaas brengen we maar één nacht door in deze prachtige streek, want de volgende dag gaan we verder richting Italië.

Vandaag zijn we van Reit im Winkl verhuisd naar een andere accommodatie in het kleine stadje "Bavaria" en de komende dagen zullen we het gebied rond de Chiemsee leren kennen.

13. We begonnen op de wandelparkeerplaats onder de klokkensmederij in Ruhpolding / Haßlberg. Het pad dat we hebben gekozen is het vrij rustige pad over de zuidkant van de Hochfelln. In het begin was het vrij steil voor ongeveer 3 km over een bosweg. Daarna ging het door het bos omhoog naar de alpenweiden

Tussenstop in Weißenhorn voordat we morgen naar huis gaan.

Vandaag reden we met onze fietsen van Inzell naar de parkeerplaats van Adlgaß en begonnen onze wandeling vanaf hier. Het doel van onze ronde was de Frillensee, die wordt beschouwd als het koudste meer van Midden-Europa. We hebben echt genoten van de ronde, vooral de tweede helft.

Na een jaar vrij, eindelijk weer op een meidentournee met mijn vriendinnen . De eerste dag was veelbelovend.

Nicole, ik kan het alleen maar met je eens zijn. We hielden ook erg van Würzburg. Geweldige stad!