Teneriffa 2023

Christine 🚶‍♀️ 📷 🌏

Collectie van Christine 🚶‍♀️ 📷 🌏

Eine tolle Insel die mehr als nur eine Reise wert ist. Es gibt Wanderungen für alle Schwierigkeitsgrade. Die Küstenwanderungen mit dem schroffen Lavagestein und die Wucht des Meeres hat mich sehr beeindruckt. Der Nationalpark Teide mit seinen unterschiedlichen Farbtönen und die Aussicht von 3555 m ist sehenswert. Den Nationalpark Anaga mit seinen Lorbeerbäumen sollte man sich unbedingt ansehen.

1. Teneriffa 1. Orientierungsrunde 6.11.2023 w631

Onze eerste wandeling bracht ons naar de strandpromenade. Gelukkig was het bewolkt, anders was het voor ons te warm geweest. De zwarte lavabaaien en stenen, de zee en 25 graden of meer waren een goed begin van onze vakantie. 🙂

Vandaag waren we in het Malpais de Güimar Nationaal Park. Eerst wandelden we naar de vulkaankegel Montaña Grande. Het is indrukwekkend om te zien hoe de flora gebruik maakt van dit deel van de lavasteen en zich steeds verder verspreidt. Aan de rand van de vulkaan was de wind extreem krachtig en we moesten

In Icod de los Vinos kun je de oudste drakenboom van de Canarische Eilanden zien. Natuurlijk wilden wij het zien. We lezen op internet dat je het vanaf het kerkplein beter kunt zien dan als je de tuin in gaat. Dat hebben wij ook gedaan. Daarna gingen we naar het gemeentehuis. Het dorp maakte indruk op

Omdat we naar Punta de Teno wilden en dat alleen met een openbare bus mogelijk is, moesten we naar Buenovista. We gebruikten de tijd daar om naar de plaats en het historische centrum te kijken. Er zijn veel enorme bananenplantages rondom de plaats.

Een toegangsbeperking beschermt de baai en de vuurtoren tegen overmatige drukte. Daarom kozen we voor de openbare bus en gingen voor €1 per persoon per enkele reis naar de vuurtoren. De vuurtoren staat op Punta de Teno, een landtong in het noordwesten van Tenerife. Het is het meest westelijke puntje

Vandaag stond een cirkelvormige route in de Tahodio-vallei gepland. De Tahodio-vallei (de naam Guanche betekent "gorgelen") staat bekend om de nabijheid van de hoofdstad en om zijn beroemde dam. Gelegen in het bovenste deel van de vallei, is het een oud stuwmeer waarvan de bouw in 1914 begon en pas in

Vandaag zijn we in prachtig weer (27 graden) naar het Teide Nationaal Park op Tenerife gereden. Thuis hadden we al voor een rondwandeling gekozen en die zijn we vandaag gaan doen. Zelfs op ruim 2.300 meter hoogte waren een korte broek en een T-shirt voor ons voldoende.

De Arenas Negras-route is erg populair

Vandaag hebben we een reis naar Teide geboekt. We zijn niet tot het uiterste gegaan, want dat hadden we al moeten boeken voordat we wisten dat we naar Tenerife vlogen. We werden opgehaald bij het hotel en reden door het nationale park. We hebben veel interessante dingen geleerd over het nationale park

Daarna maakten we een fotostop bij Roques de Garcia. De rotsformatie Los Roques loopt door de Caldera de las Cañadas over een afstand van bijna twee kilometer. De meest prominente vertegenwoordiger van de rotsformatie is de Roque Cinchado. De rots van La Cathedral is met ongeveer 200 meter het hoogste

Vandaag wilden we iets doen op de vlakte aan het water. We wandelden over gestolde lavastromen door een natuurgebied. De grond is door de lavastenen erg oneffen, maar dat stoort ons niet. Na een tijdje passeerden we een bananenplantage. De kant die naar de kust gericht is, meet 1,2 km. Direct daarna

Onze bestemming vandaag was de Mirador de Samara. Het ligt op 1800 m. Er is hier donkere, zwarte lava omdat hier de laatste vulkaanuitbarstingen hebben plaatsgevonden. De kleurcontrasten zijn hier bijzonder extreem: donkergekleurde lapilli en scoria, groene dennenbomen en de blauwe lucht. De dennen van

Vandaag wilden we weer gaan wandelen in het Anagagebergte. Ongeveer 9 miljoen jaar geleden vormden vulkanen het laatste noordelijke puntje van Tenerife, het Anaga-gebergte. Deze weelderige groene en zeer steile bergketen werd een toevluchtsoord voor de Guanches (inwoners van Tenerife), die hier hun toevlucht