Bergpark Wilhelmshöhe

EvilTamTam

Collectie van EvilTamTam

1. 🛷 Schlittenwanderung 🛷 Essigberg ➡️ Herkules ➡️ Bergpark ➡️ Druseltal

Ons startpunt was de halte Essigberg. Van daaruit gingen we naar de gelijknamige berg. Er was al veel bedrijvigheid op de rodelbaan daar en we hebben ons twee keer van de helling gestort.

Na een kopje citroengrasthee liepen we langs de kastanjelaan naar Hercules. We moesten onze route iets aanpassen omdat

Gisteravond zijn we naar de verlichte waterpartijen in het Bergpark geweest.😍

Vandaag gewoon op pad en van Druseltal via Aschesee - Herkules - Hohes Gras - Kleiner Herbsthaus - Firnsbachtal terug naar het Druseltal.

Vandaag heb ik een rondje gereden vanaf de halte Druseltal over de Asch-See, Herkules, Elfbuchen, Wilhelmshöhe Castle, Löwenburg en terug naar het startpunt.

Gisteren leidde mijn wandeling me door de Dönche, Park Schönfeld en Karlsaue naar de Oranjerie. Gisteren werd daar Earth Day gehouden. Na een paar uur gingen we terug naar de halte Druseltal via Friedrichsplatz, Tannenwäldchen, Rammelsberg en het Lac in het Bergpark.

7. Vandaag ging mijn wandeling van de halte Ehlener Kreuz naar de bron van de Drusel. Van daaruit ging het over het Druselpad tot aan de samenvloeiing met de Fulda bij de rotonde. Eindelijk, voorbij de Entenanger naar de Königsplatz.

🍃 EvilTamTam on Tour 🍃

Vandaag van Druseltal via Möller Ruh over andere paden door het bergpark naar het treinstation van Wilhelmshöhe.

9. Vandaag bij zonsopgang van Ehlener Kreuz naar Herkules. Kassel lag onder een zee van mist toen de zon opkwam. Dan was het altijd boven de mist via Elfbuchen, Hohlestein, Dörnberg, Helfenstein en de Alpenweg naar het station in Zierenberg.

11. ❄️EvilTamTam on Tour❄️

Winterwonderland van de Essigberg naar de halte Brabanter Straße via de Herkules en Löwenburg.

12. ❄️Vandaag wandelde ik in een mystieke winterse sneeuwmiststemming❄️

Het ging van de halte Druseltal over de Aschesee en Löwenburg naar de Herkules, die volledig in de mist was verdwenen. Vanaf de Herkules daalden we af door het bergpark naar de halte Brabanter Straße.

Vanmorgen begon ik bij zonsopgang bij de halte Druseltal en wandelde rond het Bergpark Kassel naar mijn startpunt.

De wandeling van vandaag ging van de halte Herkules langs Elfbuchen naar de Erlenloch. Hier hebben we ons eerst versterkt met heerlijke vegan soep en cake. Voordat u verder gaat op het blinde wandelpad naar het Blue Lake en zijn kunstenaarsnecropolis. Van daaruit gingen we naar onze bestemming, de halte Hessenschanze.

Na de hele corona-isolatie en dan meteen weer aan het werk, vandaag op mijn vrije dag er even uit en weer opladen in de natuur. Met een lichte motregen had ik het bos voor mezelf. Het ging van de halte Druseltal naar de Hirzstein en verder door het Finsbachtal naar de Achsee weer naar de halte Druseltal.