Mallorca ❤️ mehrfach 😉

Anneke

Collectie van Anneke

Wir waren bereits mehrfach auf Mallorca und am Anfang eher skeptisch. Jedoch haben uns die schmalen Wege, die fantastischen Ausblicke, die Natur und die Olivenbäume wirklich in den Bann gezogen. Mallorca ist toll für Wanderungen, wenn man weiß, wo man sie findet.

1. Von Valldemossa über den Reitweg

Dat was waarschijnlijk de beroemde kers op de taart op het einde: we zijn vandaag heel vroeg op pad om om 09:20 de bus te nemen richting Palma. Jammer van de voortreffelijke pannenkoeken met warme saus die in het hotel werden geserveerd. Allemaal hetzelfde. Op naar Valldemossa van waaruit het alleen

2. We hadden een reisgids die dit pad geadverteerd met een bezoek aan een grot en de klim naar een Puig .. We namen dan de bus naar Mirador de ses Barques waar je een prachtig uitzicht over de vallei naar Port de Sóller ☀️ .. Van daar ging het door olijfgaarden en stenige paden richting Tuent.. De paden

Omdat de bus pas om 11.15 uur bij het Lluc-klooster zou zijn aangekomen, namen we een taxi.. alleen al de steile rit over de serpentines was een hoogtepunt.. toen we aankwamen, keken we slechts kort rond en liepen we naar de volgende schuilplaats iets hoger.. verder bergop over stenige paden. Gelukkig

Nou, we zullen Estellence waarschijnlijk nooit zien... twee dagen geleden vertrok de bus 3 minuten voor ons en deze keer wilden we zeker zijn en namen een taxi. Maar er was een wielerwedstrijd en alle wegen ernaartoe waren afgesloten. Dus begonnen vanaf Es Capella en naar de Galatzo-vallei gelopen. De

Dit keer weer met de bus naar Sankt Elm.. (Ik hoop dat ik niet weer aanstekelijke deuntjes ophaal @Herr Hah - Der Kartoffelkönig 🥔👑 😳). Vanaf daar over een smal bospad, dat niet zo makkelijk te vinden was.. het werd steiler en gaf een prachtig uitzicht op Dragonera.

Op één plek moest je echt klimmen

Wat een geweldige wandeling .. 😃 U kunt ook de tour bergop lopen, maar onze masochisme was alleen beperkt .. Met de bus van Port de Soller Cuber Dam .. Er waren zo veel wandelaars dat er anderen waren bij de volgende halte kon niet boord ..

De busrit alleen al bood geweldige uitzichten .. Dan langs het

We hadden de rondleiding van een wandelgids en zouden naar La Mola moeten gaan.. het begon in de stad en ging over een breed karrenpad dat republikeinse gevangenen (ongeveer 1937-44) moesten bouwen.. prachtig uitzicht over de baai hoe hoger we kreeg. Bij een tunnel die ooit bedoeld was als munitieopslag

Maak een plan en God lacht.. eerst met de bus naar Alcúdia, daarna met de taxi naar Campment de Victoria.. vandaar ging het het vochtige struikgewas in.. het pad was smal, rotsachtig en een beetje glad.. door een klein bos en dan gestaag bergop naar de Mirador de Victoria.. we hijgend over de top en

We namen de bus naar Pollenca en vanaf de bushalte is het niet ver naar de klim naar de Puig de Maria.. op de berg is een voormalig klooster..eerst gaat het omhoog op asfalt en de laatste paar meter hoogte ga dan over stenige paden je staat eindelijk bovenaan.. prachtig uitzicht.. vandaag was het een

11. Op de eerste dag wilde ik de toren in de verte zien.. vandaag was het 26° en een beetje bewolkt.. met de bus naar Port de Pollenca en vandaar naar de Mirador de Colomer.. geweldig uitkijkpunt met uitzicht richting Formentor ..👍😊 hoe eerder je er bent, hoe beter.. we verlieten het uitzichtpunt en liepen

We strandden in Palma en maakten er toen het beste van.. veel stadskunst, interessante plekken midden in de stad en vonden wat waterspuwers en wandelden - aangezien we al wandelschoenen aan hadden - naar het kasteel in de verte.. echt de moeite waard "Bellver" kostte 4 euro entree per persoon en werd

13. Ik had de tocht de berg op van een wandelgids.. alleen ik nam de laatste paar meter de berg op en kon genieten van het prachtige uitzicht 🤪... maar we wilden niet dezelfde weg terug nemen.. daarom onderweg opnieuw gepland en nee, we raden niet aan om achter rollende stenen aan te jagen.. het pad naar

Met de taxi naar Sankt Elm.. met de boot naar Sa Dragonera (15€/persoon, vooraf reserveren tijdens piekperiodes). Het steilste en dan het makkelijkste pad gelopen.. Overal steken hagedissen over en worden nieuwsgierig als je gaat zitten..

Geweldig uitzicht en de beklimming niet al te moeilijk.Afstand

Dat was een inspannende maar ook mooie tocht.. Beschrijving volgt..

Vandaag gingen we spontaan door de prachtige groene vallei met een wandelgids en een kleine maar leuke groep en het deed zijn naam eer aan.. 👍☀️🐦🌴🌵🌿🐑🐐🍋🍊🐶..

De oude olijfbomen zijn bijzonder mooi. Het pad was niet erg inspannend en het was afwisselend om met een groep te wandelen. Het was een

Vandaag zou onze rustdag moeten zijn .. 😁 Maar op de een of andere manier konden we niet stil blijven staan .. 😃

Dus zochten we een weg naar de Torre Picada via komoot.. Op een gegeven moment moesten we over een stenen muurtje klimmen met een gesloten hek.. Dat zijn wij Duitsers nauwelijks gewend

19. Als? Regent het op Mallorca tijdens onze vakantie? ☂ .. 😃 Maar het was nog steeds erg aangenaam om te lopen nadat we namen de bus naar Sóller .. Door het mooie centrum van de stad en dan buiten naar de bergen .. Er waren citroen- en sinaasappelbomen langs de weg en cactussen .. De eigenschappen zijn

Eerste wandeling en we beginnen direct vanuit het hotel richting de uitkijktoren op de berg. Gelukkig was er nog veel schaduw en waaide het aangenaam.. 😃

Dan op de GR 221, die we de komende dagen vaker zouden zien. Stenige paden, maar dankzij de temperatuur rond de 25° met wind aangenaam.Grote olijfgaarden