Sommerradtour 2022 Von Würzburg entlang der Tauber+ Altmühl+ von Füssen über die Alpen nach Bozen

Radlfan

Collectie van Radlfan

1. 01 Von Würzburg über Tauberbischofsheim nach Lauda

Start van de zomerfietstocht 2022. Stressvrij met de trein van Solingen naar Würzburg reizen. Dan een korte stadstour op de fiets, dan verder richting Taubertal en overnachting in Lauda. Heerlijk weer, bijna te warm

2. Na een geslaagde fietsreparatie kwamen we eindelijk veilig aan op de geplande bestemming van de dag. De woede over de twee lekke banden is weg, het belangrijkste is dat er niemand is overkomen en we onze reis kunnen vervolgen. Fiets langs de werkelijk prachtige Altmühlsee naar het einde van de etappe

4. Na 30km hetzelfde probleem als gisteren: band klapt en niet verder rijden mogelijk. En dat midden in Walachije 🙈 Dankzij behulpzame mensen kon er een nieuwe band en binnenband gevonden worden. Bij de pechservice van de fietsverzekering kon dat niet, dus je vraagt je af waar je voor betaalt.

Derde dag op de Altmühl, wederom met prachtig weer. De etappe van vandaag was relatief kort, dus we gunden onszelf een langere zwempauze bij Kratzmühlsee. Een zeer welkome afkoeling . Het landschap is nog net zo mooi als gisteren, dus het kan doorgaan

Vierde en laatste dag op de Altmühl. Wederom een korte etappe, maar vol hoogtepunten, zowel landschappelijk als architectonisch. Onze persoonlijke hoogtepunten: Anne heeft 19000 km gereden op haar Simplon, ik heb 10000 km op mijn R&M . Aan het einde van de etappe hebben we een bezoek gebracht aan de

De eerste dag op de Donau. Tot gisteren was het nog niet zeker of de geboekte scheepspassage door de Donaudoorbraak zou gaan - de Donau had extreem laag water. Dat veranderde met de aanhoudende regen van gisteren. gelukkig voor ons. De andere kant van de medaille: De regen hield aan vandaag, van de 83km

De regen is voorbij, 's ochtends doen we een stadstour door de oude binnenstad van Neuburg, die de moeite waard is om te bekijken, daarna gaan we verder langs de Donau naar Donauwörth. Na een heerlijk ijsje gaan we verder naar het zuiden via de Via Claudia Augusta 😁

Verder langs de Lech, verder naar het zuiden. Na iets meer dan 20 kilometer bereikten we Augsburg en fietsten we langs enkele bezienswaardigheden. We gingen verder naar de Hochablass, een belangrijk gebouw in de watervoorziening van Augsburg, nu een werelderfgoedlocatie

De laatste "vlakke" etappe voordat we morgen de bergen in gaan. Opnieuw perfect weer, geweldige fietspaden en een landschap alsof het geschilderd is. De Allgäu wordt langzaamaan een van mijn favoriete fietsgebieden 😁. Natuurlijk hoorde een duik in de Forggensee er ook bij.

We keken op voorhand het meest uit naar deze etappe en deze leverde alles op wat we ervan hadden gehoopt of beloofd: prachtige landschappen, zweterige beklimmingen, technisch veeleisende passages en fantastisch weer. Voor fietsers is de Fernpass zeker een

Opnieuw een geweldige fietsdag in de Alpen, het weer is ons nog steeds gunstig gezind. Omdat de etappe relatief kort was, konden we een langere pauze nemen aan het zwemmeer in Ried in het Oberinntal.

De volgende geweldige dag in de Alpen 😁 met de hoogtepunten van Altfinstermünz en Reschenpass en het meer. Vandaag hebben we kunnen genieten van het eerste deel van de afdaling naar Vinschgau, morgen volgt het tweede deel. De fietspaden in Zuid-Tirol zijn absoluut van topklasse

Laatste en met 94 km langste etappe van onze zomerfietstocht 2022 van Würzburg naar Bolzano. Meestal bergafwaarts, maar vanuit Merano staat er een stevige tegenwind, dus helemaal inspannend is het niet. Het mooie zomerweer is voorbij, maar we bereiken droog onze bestemming

De Trautmansdorff-tuinen zijn altijd een bezoek waard. Terugkeren naar Meran op de "Sissi-Way" kan gemakkelijk via rustige, schaduwrijke zijwegen langs prachtige oude huizen, tussendoor nodigen fonteinen uit om af te koelen en dan heb je een prachtig uitzicht op de Passer. De 42 km lange Passer ontspringt

Een tip van BikeMike's YT-kanaal. Een prachtige schilderachtige afsluiting van onze fietstocht. Helaas kun je bij het Kalternmeer niet echt bij het water komen. De afdaling via de oude spoorlijn naar Bolzano is een echte aanrader, geweldig uitzicht op de bergen en over de Adige-vallei 😄

18. op de laatste dag, voor onze reis naar huis, hebben we door München geslenterd en heerlijk gegeten in de Augustiner en hebben we onszelf ook getrakteerd op 2 biertjes. De stad heeft een bijzondere flair. Ik hou van. Proost