Dolomiten

Collectie van Cathrin 👣🥾

August/September 2022

1. Bike & Hike 1/3 Anfahrt zur Helmhanghütte

Aankomst per e-bike naar de geplande wandeling.

We reden de e-bikes naar de Helmhanghütte en sloten ze vervolgens uit het zicht aan. Hier begon onze wandeling. Op een breder pad ging het al snel heel steil omhoog, en dat een hele tijd. Op de voor mij ongebruikelijke hoogte begon ik te hijgen en te zweten. Op een gegeven moment werd het wat gematigder

4. Op de terugweg naar het hotel werd er een omleiding voorzien.

Vanmorgen zijn we eerst met onze fietsen naar de Fischleintal hut aan het einde van het dal gereden (niet opgenomen) en daar onze tocht begonnen. Al snel waren we bergop en dat bleef de volgende twee uur zo terwijl we gestaag een mooi pad beklommen. De eerste tussenbestemming, de Zsigmondyhütte, werd

6. Vandaag zijn we met de auto naar Schluderbach gereden en vandaar met de e-bike naar de Dürrensteinhütte om vanaf daar onze wandeling te beginnen. Het is een breed grindpad dat gemakkelijk per e-bike te beklimmen is.

Nadat we al een paar honderd meter hoogte per fiets hadden afgelegd, begonnen we onze wandeling net achter de Dürrensteinhütte. De Dürrenstein moet worden beklommen. Van beneden leek het vrij onopvallend, maar de beklimming bleek qua terrein makkelijk, maar door de steilheid extreem inspannend.Mijn benen

Aangezien de weersvoorspelling slecht was en onze botten en spieren nog vermoeid waren van de inspanning van de afgelopen dagen, had vandaag eigenlijk alleen maar een ontspannende wandeling rond de Pragser Wildsee moeten worden. Om erheen te mogen rijden en daar te parkeren moesten we eerst online €20

De tocht van vandaag begon bij de Furkelpass, waar we een van de laatste parkeerplaatsen bemachtigden. Na ongeveer 100m op de weg sloegen we linksaf een breed grindpad op. Hier ging het recht omhoog. Na korte tijd gingen we op een smal pad, dat aanvankelijk heel steil bergop liep in het bos. In het verdere

Deze kleine tocht was vooral bedoeld om te besparen op parkeren en tolgelden. We parkeerden onze auto gratis bij het meer van Misurina en reden van daaruit met de e-bikes naar de parkeerplaatsen bij Refugio Auronzo. Dus we bespaarden 30€ tol voor de weg en waren niet eens veel langzamer omdat we ons

Nadat we onze fietsen bij Refugio Auronzo op slot hadden gedaan, begon hier onze wandeling. De Three Peaks moet worden bewandeld rond. Honderden andere mensen hadden blijkbaar hetzelfde plan, maar de menigte verspreidde zich een beetje naarmate het proces vorderde. Omdat we de Dreizinnenhütte een paar

De beklimming van de Paternkofel via via ferrata stond vandaag op het programma. We hadden een rondleiding met een berggids geboekt omdat ik nog nooit zoiets had gedaan en we geen materiaal bij ons hadden. Net als gisteren zijn we met twee andere deelnemers gestart op de parkeerplaats bij Refugio Auronzo

Na zeven inspannende wandeldagen vandaag een relaxte fietstocht. Voor deze tocht heb je geen e-bike nodig, omdat het bijna altijd bergafwaarts of vlak is. Het goed ontwikkelde Drava-fietspad loopt altijd langs de rivier. Vanuit Lienz gingen we met de trein terug naar San Candido.

Nadat we de trein van Lienz naar San Candido hadden genomen, moesten we de laatste kilometers weer naar Moos fietsen.

Met de e-bike zijn we vanmorgen naar Helm/Monte Elmo gegaan. Je rijdt eerst over een verharde weg, dan over een breed grindpad gestaag omhoog naar het bergstation van de Helmbahn en dan iets verder. Onder de top sloten we onze fietsen en begonnen aan de wandeling van vandaag.

16. Onder de top van M. Elmo sloten we onze fietsen en begonnen aan onze wandeling. Deze liep langs de Karnische Höhenweg of onderweg gedeeltelijk direct op de bergkam.Dit is de grens tussen Italië en Oostenrijk.De ene piek volgt de andere, het gaat gestaag bergop en bergaf, voor en achter een smal pad en

En terug de vallei in....

Vanaf Lake Misurina zijn we eerst met de stoeltjeslift naar de Rifugio Col de Varda gegaan. Hier begon de tour van vandaag. Eerst gingen we bergaf op een breed grindpad en daarna weer bergop door een mooi lariks- en dennenbos richting Rifugio Città die Carpi. Vanaf hier volgden we een smal pad door open

Na de inspannende wandeling de dag ervoor, besloten we vandaag een fietstocht te maken. We begonnen direct bij het hotel, eerst op de bekende route naar San Candido. Hier sloegen we het Pustertal-fietspad op, maar dit keer naar links richting Brixen. Het is meestal bergafwaarts, maar de beklimmingen

Mythische bergpassen – Alicante op de racefiets

Wielren Collectie van Ana Carmen

Scotty's Scotland Showcase — Een duurzame tour langs de beste trails van het land