Stadtradeln Würzburg und Höchberg 07.05.-03.06.2022

Astmm69🕊️🇺🇦

Collectie van Astmm69🕊️🇺🇦

Das diesjährige Stadtradeln hatte traumhafte Wetterbedingungen 🌞🌞.
Die gefahrenen Strecken und Touren sind fast alle "erweiterte" Hausrunden, also durch Gegenden, wo ich mich auskenne und schon oft geradelt bin. Ausnahmen sind die beiden Touren durch den Steigerwald und eine Tour ab Lauda, bei der ich mit der Bahn angereist bin.
Das Stadtradeln geht immer 21 Tage, ich bin für Würzburg nur 18 Tage geradelt, weil ich dann mein Ziel - in 21 Tagen 2100 km - erreicht hatte und überschneidend das Stadtradeln Höchberg stattfindet. Wie immer hab ich Wetten mit meinen Schulklassen am Laufen, dass sie es nicht schaffen als Klasse mehr Kilometer als ich zu radeln. Natürlich spendiere ich dafür gerne ein Eis!
Dann bin ich noch 1457 km in 10 Tagen für das Staftradeln Höchberg im Sattel gesessen. Hier war viel Neuland für mich dabei, hatte ich doch wegen des Do-Feiertags ein langes Wochenende und zum Schluss ging es durch den Odenwald nach Heidelberg.
Sonst bin ich immer eher flach unterwegs gewesen beim Stadtradeln, diesmal komme ich auf deutlich mehr als ein Prozent Steigung im Schnitt😅.

1. Stadtradeln #1a Schnelle Tour zur Tauber

Als je niet zo veel bergop rijdt, is het wat sneller .

Leuke favoriete ronde naar de Tauber via Kist, Reichenberg, Uengershausen, Moos, Kirchheim, vandaar parallel aan de spoorlijn het fietspad naar de Tauber (een van mijn favoriete fietspaden). Vanuit Gerlachsheim op de Tauber rechtsaf (je bent dichterbij

2. Na mijn racefietstocht tijdens de lunch, een leuke tocht met mijn man.

De houtmolen heeft sinds 2022 een nieuwe huurder. Hier vindt u informatie: zurholzmuehle.de

Er is BBQ (roker) en ook vegetarische en veganistische gerechten. De uitrusting (tafels en parasols zijn nieuw), de tuin zoals gewoonlijk een

Vandaag een nieuwe ronde naar de Tauber en daar tussen Röttingen en Creglingen een extra ronde met extra beklimmingen:

Höchberg Kist Reichenberg Albertshausen voorbij vliegveld Giebelstadt naar Wolkshausen. Vanaf hier was het voor mij nieuw terrein via Sächsenheim Riedenheim Lenzenbronn naar Röttingen

Ik wilde eigenlijk een vlakke etappe doen vandaag, maar toen...

Hoofdfietspad (momenteel helaas grindomleiding achter Karlstadt) naar Wernfeld, dan het Wern-fietspad naar Binsfeld, hier klim naar Retzstadt met beloning: mooi uitzicht over het Maindal, verder naar de Steinernenhöhe naar Güntersleben, dan

Vandaag nam ik mijn Cyclocross Cannondale mee naar school en vervolgens naar Wertheim Village naar het Storck Centre omdat hij bijpassende SKS-spatborden heeft. Dit is nu mijn slechtweerfiets🌧️😁.

Daar aan de Almosenberg ontmoette ik mijn man die in Marktheidenfeld was. We hebben lekker gegeten bij L

7. Ik moet deze ronde minstens één keer per jaar rijden omdat het een van mijn eerste grote tochten was. Voor mij een absolute klassieker en alles op fietspaden (als je wilt):

1. Aalbachtal: Hier rijd ik individuele stukken op de weg als ik op mijn racefiets zit, met gravelbike dan op gravelwegen.

In Wertheim

Als het begin mei zo lekker warm is, is een extra rondje voor het werk echt leuk. En aangezien ik eerst lichamelijke opvoeding heb, kan ik ook licht bezweet aankomen😅

Afstuderen gedaan 😅 en meegenomen. Nu wordt het niet meer elke avond gecorrigeerd. opluchting

Ik rij helemaal niet op een bakfiets, maar mijn fiets is er soms wel een😊

Ik heb veel geleerd vandaag:

Goed idee: gebruik Westwind naar Bamberg en neem dan de trein terug.👍

Maar soms moet u uw reis zorgvuldiger plannen. De tourkeuze was niet echt gelukkig. Er zijn zeker mooiere paden in het Steigerwald 🙁 Ik besloot spontaan bij het ontbijt naar Bamberg te fietsen en daarvoor

Als je zoveel fietst, heb je niet altijd tijd om een tocht te plannen. Na gisteren met veel km en hm was het doel max 100 km en een vlakke etappe. Dus ik ga er gewoon voor. Eerste bestemming: Radsport Riedmann in Karbach, daar wilde ik al heel lang heen (aanrader👍). Toen dacht ik bij mezelf: Oh, nu

Dat was een toer naar mijn zin op een zonnige zondag. Vanuit Lauda in Taubertal had ik met hulp van quaeldich.de een tocht met 12 passen samengesteld. Vermoeiend, eenzaam, mooi.

Nadat ik ben opgegroeid op de Sinn (Rhön), heb ik een zwak voor kleine, natuurlijke rivieren. De Jagst is de rivier waar mijn

Van Höchberg naar station Reichenberg en 's avonds terug

15. De weersvoorspelling was zo goed vandaag. Een zware regenbui in de middag... Ik zat het buiten met mijn werk en ging pas om 16.30 uur weg. De groep werd toen een beetje groter omdat het gewoon leuk was. Hoofdfietspad naar Segnitz, daar aan de linkerzijde Hoofdzijde tot net achter Ochsenfurt, waar het

Nadat het vanmorgen nog behoorlijk nat was, ben ik op pad gegaan met mijn cyclocross fiets (met spatbord). Het doel van vandaag was Binsfeld en daarna de Wern.

Helaas kon ik het fietspad achter Arnstein onder de A7 niet gebruiken vanwege de bouwplaats, de fiets werd daar vuil, ik moest omkeren en de weg

Vandaag een tussenstop gemaakt met mijn twee kleinkinderen, een vergeten fopspeen was er ook .

Omdat het hoofdfietspad mij te saai is, ging ik eerst via Gadheim en Güntersleben naar de Steinhöhe in Retzstadt. Daarna ging het over de "dode man" naar Thüngen. Het Werntal tot aan de monding en rechts Mainisch

Bij het fietsen in de stad wordt de grote gezinsaankoop ook op de fiets geregeld: twee fietstassen en een rugzak vol aankopen drijven de fiets, de drager en de chauffeur tot het uiterste.😅😅

Vandaag was het tijdvenster om te fietsen zeer beperkt: werk, een uitnodiging voor een taarthuwelijk en 's avonds de verjaardag van mijn dochter vieren.

Daarom voor het werk een kleine omweg via Reichenberg en dan om 11.30-14.30 een klein rondje door de prachtige Ochsengrund en terug via de Bergtheimer

Droomtrails in MTB-mekka Moab

Mountainbike Collectie van Diana Grodnick

In de voetsporen van de Eerste Wereldoorlog – EuroVelo 19

Toerfiets Collectie van Vincent Reboul

Van Groningen tot Zeeland — ontdek de prachtige natuur met je eBike

Toerfiets Collectie van Bosch eBike Systems

Wandelen in de Benelux is geweldig