SCHWARZWALD

Collectie van Hubert Trapp

1. Murgleiter (1. Etappe) – Rotenfels - Gernsbach

Schitterende foto's

4. In oktober 2021 wandelden we op dagtochten op de Renchtalsteig (1e - 3e etappe). komoot.com/collection/1507746/-renchtalsteig

Vandaag staat een lange tocht voor de boeg - de 4e en 5e etappe van de Renchtalsteig van Alexanderschanze naar Oberkirch via berghut, Schliffkopf, Allerheiligen, Sohlberg en de

5. Op vrijdag hebben we op korte termijn besloten om de Kandelhöhenweg van Freiburg naar Gengenbach te lopen (we hebben te weinig tijd voor etappe 5 Gengenbach naar Oberkirch). Vanaf maandag (vandaag) wordt zonnig weer aangekondigd in onze regio 🤞🏻 Een probleem was het reserveren van accommodatie in St

6. Het ontbijtbuffet in het hotel in St. Peter was uitstekend. Als kleine compensatie was er een meegaande korting

Na het ontbijt gingen we naar de bakker in de buurt voor de proviand van de dag.

Vanaf St. Peter gaat het licht omhoog naar Haldenhof en dan verder naar beneden naar Sägendobel in Glotter-Hochtal

7. Vandaag stond er een langere wandeling op het programma - van Altenbach bij Waldkirch naar Höhenhäuser. De tocht was afwisselend, geleid door de weekmarkt in Waldkirch, naar de ruïne van Kastelburg en we hadden prachtige uitzichten op het Zwarte Woud en de Kaiserstuhl. In de verte zagen we de Rossberg

8. De wandeling van Höhenhäuser naar Gengenbach is onze laatste etappe van deze tocht. De route van Gengenbach naar Oberkirch doen we op een later tijdstip.

Vandaag ontmoeten we wandelaars van de Kandelhöhenweg voor het eerst bij het ontbijt in het hotel, hier in het Höhengasthaus zum Kreuz in Höhenhäuser

Vroeg in de ochtend nemen we de RE2 van Baden-Baden naar Gengenbach. In ongeveer 30 minuten zijn we al bij de start van de tour. Vanmiddag zijn er onweersbuien aangekondigd en op basis van onze ervaring met de 4e etappe willen we op tijd in Oberkirch aankomen. We hebben geluk en de onweersbuien houden

We nemen de RE2 van Baden-Baden naar Appenweier en nemen vervolgens de Renchtal-trein naar Oberkirch. De terugreis is vanaf Sasbachwalden, bushalte Sparkasse (de Sparkasse bestaat niet meer - de bushalte staat vermeld op Komoot) met de bus naar het treinstation van Achern en vandaar met de RE7 naar Baden

We nemen de RE7 van Baden-Baden naar Achern (gaat naar Freiburg) en nemen bus 400 in de richting van Ruhestein tot de halte Gaishölle, Sasbachwalden. De terugreis is vanaf Bühlertal, halte zwembad, met de bus naar het treinstation van Bühl en vandaar met de RE2 naar Baden-Baden (gaat naar Karlsruhe

Onze wandeling in het westen van het Zwarte Woud gaat verder. Vandaag van Bühlertal via Schwanenwasen naar Oberbeuern in het achterste Oostal.

Aankomst met de RE2 van BAD naar Bühl, zeer goede busverbinding naar Bühlertal; terug met de BAD-bus uit Oberbeuern.

Onderweg zijn er drie stopplaatsen (zondag

Vandaag schijnt de zon en hebben we aangename temperaturen.

We nemen bus 201 vanaf het BAD-treinstation naar het eindpunt in Lichtental en beginnen de tour bij de bushalte.

Er zijn plaatsen om te stoppen voor een drankje aan de top van de Merkur, anders hebben we er geen gevonden. We hadden graag koffie

Bad Herrenalb is het startpunt van onze laatste etappe van de noordwaartse verlenging van de Kandel-Höhenweg.

We verbleven hier de nacht en voordat we aan onze wandeling begonnen, stoppen we bij de Nussbaumer-bakkerij aan de Kurpromenade (sterk aanbevolen) in de stad en kopen onze proviand voor de dag

Drie dagen mooi weer moedigen ons aan om een meerdaagse tocht te beginnen - de Albsteig in het Oberschwarzwald.

Vroeg in de ochtend nemen we de ICE van BAD naar Basel en gaan verder met de RB naar Albbruck am Hochrhein. Hier begint de Albsteig, die we in 3 dagen willen volgen naar Feldberg-Dorf.