Über den Tellerrand!

Maik

Collectie van Maik

Hier erscheinen nach und nach meine Touren, die aus unseren schönen Bundesland hinaus und manchmal auch wieder hinein führen! 🚴‍♂️🚵‍♂️🤙

1. ❤️Last ride of the year-mit Bier❤️

Daar was hij dan, de laatste tour van het jaar.

Vandaag vergezelde ik @Christoph Kehse en @Kevin naar hun hotel in Beelitz. Zondag bezoeken de jongens de sanatoria. Voor mij ging het meteen terug naar huis. De Oranienbaumer Heide en de Fläming waren het absolute hoogtepunt. In positieve en negatieve zin

Wat een dag, wat een rit. Alles was aanwezig vandaag. 3 keer helemaal doorweekt, een nachtrit en de doodswind tegen. Mens, dat was leuk.

Maar eerst: waarom heet de tour Pain Limit? Hiervoor zijn 3 redenen.

1. Omdat de plaatsnaam grappig is en de plaats het meest oostelijke punt van mijn tour was.

2.(de

4. Dag 5 van onze fietstocht. Het had de hele nacht geregend. Soms zelfs stevige onweersbuien.

Des te fijner was het dat de zon 's ochtends scheen. De tent was natuurlijk drijfnat. Dus we maakten ons klaar en pakten onze spullen weer in. Een ochtendritueel dat nu zo makkelijk te doen is. Er was een supermarkt

Ik heb eindelijk tijd gevonden om een beetje te trappen.

Christoph uitgenodigd voor de Cycle the Lakes.

cyclethelakes.de

De start was op het bijna noordelijkste punt van de tocht in Bitterfeld. Dus Christoph, Thomas en ik beginnen stipt om 5.30 uur vanaf de parkeerplaats. Een frisse westenwind en een koele

Vertrek!

De nacht was erg gaaf! Zet de wekker op 5.30 uur en rol eerst de slaapmat en slaapzak op en pak alles in. Ik verlaat de camping en ben waarschijnlijk de eerste die wakker wordt! Eerst moet ik een steile afdaling over grind overwinnen. Aangekomen op de landweg was er een prachtige 5 km lange afdaling

Dag 2!

Na een uitgebreid ontbijt gingen we vandaag naar onze bestemming! Via Leinefelde, Heilbad Heiligenstadt reden we over het Leine-Heide fietspad op een werkelijk geweldige mooie route, altijd tegen de wind in richting Witzenhausen! Er was een geweldige biertuin op de Werra en een pauze voor ons

Dag 1 van onze kleine fietstocht naar Oberbeisheim/Hessen! Start 9.30 in Asl, bij mooi weer gingen we via Welbsleben, Mansfeld via Berch naar Sangerhausen. Het was een geweldige fietsdag, met constant sterke westenwinden, die onze vooruitgang moeilijk maakten. Van Sangerhausen bleven we een beetje zuidelijk

9. dag 3!

Na een gezellige avond op een geweldige camping, werd het 's avonds erg fris! 4°C was gewoon borderline! We sliepen goed en de vogels en een of andere bastaard joegen ons om 6:00 uur de tent uit! Perfecte tijd om onze laatste reisdag te beginnen. De hele campingweide was doorweekt van de dauw en

Dag 2!

Wat een rustige nacht, de vogels maken ons om 04.30 uur wakker. Het is nog te vroeg om terug te keren. 6.00, de camping slaapt nog, we staan op. We hebben nog geen routine. Het demonteren van de tent, het inpakken van tassen moet worden geleerd. 7.30 het begint! We verlaten Coswig op onconventionele

Begin van een fijn weekend! De trein bracht ons naar Dessau en hier begint ons kleine avontuur. Een beetje rondkijken bij het Bauhaus en dan snel de stad uit. We volgden de Elberadweg door een prachtig bos. Haast je niet. De veerboot in Coswig is gesloten, dus namen we de snelwegbrug en kwamen via Klieken

Danke Christoph, die Tour wird wohl noch lange in Erinnerung bleiben.

Aber von vorn.

Eine Runde um den Harz zudrehen, hatten wir schon lange Zeit im Kopf gehabt und immer mal wieder locker drüber gesprochen. Dieses schöne Mittelgebirge en velo zu umfahren, war jedoch weitaus komplexer als alles andere

Mei was Schw ... ge. ik!!!

Vandaag ging ik op mijn laatste tour van het jaar en het was echt zwaar! Ik begon om 7.00 uur en ging naar Mehringen om Christoph op te halen. ❤️-achtige begroeting zoals altijd en daar gingen we! Via Sandersleben en Hettstedt zijn we naar Mansfeld gereden! Lichte motregen en

Vandaag eerste duurtest en het zadel is goed doorgekomen. Het begon al heel vroeg in het donker in Aschersleben. Het eerste doel was het Unstrut-fietspad, dat ik na een lange strijd bereikte via Mansfeld, Siebigerode, Annarode, Riesstedt, Oberröblingen en tenslotte Artern. De bergen zijn zo vroeg in

Vandaag zou dag 3 zijn van onze Alpine oversteek. We zouden langzaam het Gardameer naderen. Het weer zou mediterraan zijn en we zouden een vino aan de kant van de weg hebben gedronken in een café.

Zou, zou, zou hebben. Aangezien de fietstocht helaas moest worden afgelast, durven we een mini fietstocht

On Saturday at 1 p.m. Christoph and I met to tackle a long-planned and long-awaited tour. Via Hecklingen, Borne and Barendorf we reached Dodendorf fairly quickly, via which we reached Magdeburg. Magdeburg was a bit tough again. From the height of the Elbauenpark things went better again and we were able

17. Nice autumn tour today!

Started at Kreiensen train station, it first went northwest along the Leine to Alfeld!

The Leine-Heide cycle path is very easy to ride! Sometimes paved and sometimes gravel. Only the line is rarely seen in this section. After Alfeld I drove a big loop and drove through Alfeld again

18. Today it should go to Leipzig. Meet at 5.00 with Christoph. 1 ° C and 90% headwind. It was still great! 😜

20. Christoph and I planned this tour at short notice and then implemented it.

The start was early on Sunday at 5.30 am at the Liebesbusch junction on the bridge over the A36.

We first drove to Neundorf via Strummendorf. The sun wasn't out yet and it was pretty fresh around the legs. There were no cars on

Geniet volop van de aangename herfst in het Brixental