Moor- und Seewanderungen

Anja

Collectie van Anja

Ich habe Touren zusammen gestellt, die durch die Moore und um die Seen in Norddeutschland führen.
Die Liste wird sich immer erweitern.

1. im Himmelmoor 🛤🌾🐍😍| Quickborn

Ik zag dat sommigen van jullie geweldige foto's hebben van Himmelmoor en ik wilde er zelf heel graag heen. 🙃

Niet in het weekend, want daar is het te druk, wat mij vandaag werd bevestigd in een gesprek met twee fietsers. ☝🏼🙂

's Ochtends op 🅿️ (An der Torfbahn Himmelmoor) waren we met drie auto's, toen

2. Het zou eigenlijk alleen een broodje vis aan het water moeten zijn . Een snelle blik op het weer☀️👍🏼 en wanneer de zon ondergaat. Dus liepen we de mooie avondronde bij zonsondergang 😍.

4. Bij zomers weer (25 °C en) zochten we een tocht met wat water en bos 🌳🌲 en daar gingen we, veelal over brede bos- en bospaden. 🥾🎒

Met het geweldige weer kwamen ook enkele anderen op het idee .

5. Ik heb het ☀️🌤 voorspelde weer gebruikt voor een mooie en gevarieerde ronde - veel dank aan Nic-Ole1 voor de geweldige sjabloon. 😊👍🏼

Ik ging het rondje een beetje anders, omdat ik voor een langere tijd direct langs de meren wilde rennen

Direct aan het begin van de tocht doemde overal de lente op

6. Vandaag gingen we naar de Kattenberg en door de Heidmoor 🌾. 😊👍🏼

Bosanemonen sierden de bosbodem in het bos 🌸, heerlijk! 🥰

Onderweg waren observatieposten waar zeevogels geobserveerd kunnen worden. Vandaag hebben we grauwe ganzen gezien.

Op de Kattenberg hadden we een geweldig uitzicht over de omgeving

7. Het heerlijke lenteweer met ☀️ en 20°C vandaag gebruikt voor een gezellig avondrondje.

Ik hield van de promenade 😍 en de hei 🌿 evenals de smalle bospaden.

De lente was nog niet zo kleurrijk ️. Maar de lente was de hele tijd te horen 🎶 🐦 🎶 - heerlijk 😊.

We hebben dit rondje om het Ratzeburgmeer al heel lang op ons lijstje staan, de vele kilometers hebben me altijd een beetje afgeschrikt.

Met het beste wandelweer 🌤☀️ zijn we begonnen bij 5°C in Ratzeburg. We liepen de lus met de klok mee, dus eerst naar het noorden aan de westkant van het meer, over

9. De lus rond de Stocksee voerde ons eerst een stukje over asfalt en daarna langs bos- en bospaden 🌳🌲, langs idyllische 🏡 🌳🏡 ...

Ons hoogtepunt was toen ongeveer 7 tot 8 herten🦌 voor ons het pad kruisten 😮😀.

Het meer is in particuliere handen> surfen🏄🏻‍♂️, varen 🚣🏻‍♂️ en staand peddelen (SUP

10. Het weer zag er goed uit bij het ontbijt, dus kozen we zonder meer een van de bewaarde tochten. 🙂 ... op naar het Heidkoppelmoor. 👏🏼

De tocht voerde ons over bos en mooie bospaden (korte momenten op asfalt) langs >> eerst op de Bocksberg en dan naar het Heidkoppelmoor, dan langs de Bedenbreker vijver

11. Er was een vleugje zon 🌤 en daglicht vandaag, dus we gebruikten de korte vrije tijd weer voor een rondje rond de Grote Segeberger See.👏🏼☺️

Helaas hadden vele anderen vandaag hetzelfde idee ... 😏🤷🏼‍♀️

Na de ronde versterkten we ons met 🥤🍰 van het koffiehuis "Goldmarie am See" - erg lekker.👍🏼

Met een frisse 💨 3,5 °C en 🌊 gingen we vandaag met koekjes 🍪 en hete thee 🍶 in mijn bagage naar Dieksee. 😊

Het geweldige weer ☀️ vandaag gebruikt voor een rondje rond het Grote Eutinmeer.

We zijn begonnen op de 🅿️ "Alter Bauhof" (op het voormalige terrein van de Staatstuinshow 2016 in Eutin).

Lekker rond, altijd met uitzicht op het meer

14. Het plan was om een lang weekend door te brengen in het Elbezandsteengebergte. Is uitgesteld vanwege "C. 😷 / risicogebied" 😔😏 ...

De tijd gebruikt voor een dierbare vriend 👩🏻👧🏼☕👏🏼 en samen een mooi rondje gelopen 🌳🍂🍃🍇🌲 rond de Küchensee en kleine Küchensee. 😊

15. Met bijna lenteachtige temperaturen heb ik vandaag de tijd gebruikt voor een mooi rondje door de Brenner Moor. 🌾🍃🍁🍂😊

16. Heel erg bedankt, Lars, Wodi en Wander_Women81! 🤗

Ik wilde vandaag het juiste wandelweer gebruiken, en 15°C.

En het was zoooo mooi groen🌳🌳🌳 en kleurrijk🍁🌿🍂, ik heb tijdens de hele tour maar een handvol mensen ontmoet. 😊

Ik wens jou ook een fijn weekend. ️

17. De vakantie gebruikt voor een mooie herfstronde met een 3 1/2 meertour ⛅🍁🍐🐿🌰🍄,

bij geschikt wandelweer (16 ° C en 💨⛅).

Het enige kleine nadeel, de westkant van de Großensee bood helaas nauwelijks uitzicht op het meer en de paden waren omgeven door hekken. 🙄

Anders een geweldige tour.

18. Helaas heeft Komoot vandaag ook de foto's niet correct bewaard...alles een beetje door elkaar gehaald 😏😔.

De ronde was weer erg mooi, het uitzicht vanaf de Hermann-Löhns-toren op de Hemmelsdorfer See was prachtig. 😊

19. Een beetje noordelijk richting Neumünster hebben we vandaag rond de Einfelder See en door de Dosenmoor gewandeld

Bedankt Gerard voor je inspiratie! ️

We hebben erg genoten van de ronde, lekker afwisselend. 😊👍🏼

20. Heel erg bedankt voor je leuke reacties! 🤗

De paden waren heel gemakkelijk te bewandelen, Gerhard. Er waren maar een paar plekken waar het modderig was. Ik had iets anders verwacht na de meestal regenachtige eerste 2 maanden van het nieuwe jaar .

Voor het grootste deel liepen we over boswegen...

De route

21. Vanmorgen het weerbericht bekeken en een van de bewaarde tochten uitgezocht. 🙃

Helaas weet ik niet meer wie van jullie de tour al heeft gedaan

Bedankt voor de rondleiding.

Ik liep het ondersteboven en een beetje anders

De tocht ging over bospaden, boswegen of verharde paden door het bos, langs de meren