Geopark Harz

AnDo

Collectie van AnDo

1. Eine kleine Feierabend Runde 🥾🥾🥾

Vandaag moest ik eindelijk weer naar buiten, ook al is de tijd kort voordat het donker wordt. En het bleek een mooie lus te zijn langs het Michaelsteinklooster en de "Hans Mönch". De afzettingen van de zandsteenrots "Hans Mönch" zijn formaties van een lagune-achtig kustlandschap van de Boven-Krijtzee

2. Helaas was vandaag de laatste dag op de Harzer Klosterweg. Ik vind de 94 km prachtig. Het stopt natuurlijk nooit bij de geplande km. Ik zal Quedlinburg zeker nog een keer apart bezoeken. Alleen al de crypte in de kapittelkerk is de moeite waard. En bergheks - ik passeerde Gernrode zonder naar de koekoeksklok

4. Vandaag zijn we eigenlijk de hele dag langs de duivelsmuur geweest. Gewoon geweldig ... het weer hield stand. Ik hoefde mijn Ikea regenponcho niet één keer aan te trekken . Wind gaf alles... prachtig. Morgen volgt helaas de laatste etappe naar Quedlinburg. 😥

5. Deel 2 Helaas werd het Michaelstein-klooster net gebouwd. Daarom weinig foto's. De bergkerk in Blankenburg is prachtig. Maar veel andere dingen, zoals. het grote kasteel valt uit elkaar. Wandelen door zo'n groot bos in mooie, zelfs regen is gewoon geweldig. En het stopte al snel en begon pas weer toen ik in het café was. 😁

6. Ik verliet het 1e deel van Wernigerode aan de linkerkant. Vol toeristen, niet voor mij als ik in stilte op bedevaart ga. Ik ben in 2 dagen niet zoveel wandelaars tegengekomen op de paden rond Wernigerode. 😉😆

Toen begon het te regenen. Ik stapte in de bus, reed de volgende 8 km, terug naar buiten en

7. Vandaag had ik weer heerlijk wandelweer. Zonneschijn en wind die alle gedachten uit je hoofd blaast. Veel asfalt tot aan Abbenrod, dan prachtige bospaden. Abbenrod zelf is op zich al een reis waard. Ik zal hetzelfde doen, dus ik bleef op het spoor. Dan door het prachtige Eckertal en het Schimmerwald

8. Een prachtig pad in felle zon en wind die alle gedachten uit je hoofd blaast. Briljant... De tijd klopt weer niet, het was 5,5 uur onderweg. Maak een pelgrimstocht en heb tijd. Een grote aanrader is de Klosterschänke op het terrein van het klooster van Wöltingerode, ontzettend lekker en leuk. Er zijn

10. Prachtige ronde naar de zandsteengrotten en kasteel Regenstein. Het pad loopt langs de Mühlenwanderweg, die helaas geen officiële wandelroute meer is. Waarom... ik weet het niet. Ik vind het echt prachtig.

Van beneden Kasteel Regenstein (parkeerplaats) is het niet meer leuk. De met nummer 5 gemarkeerde

11. Vandaag was ik op weg op de Bärenstein bos-avonturenroute. Erg leuk, vermakelijk en leerzaam neergezet. Verschillende dieren leiden door het bos met kleine puzzels en gebeeldhouwde bosbewoners.

Vanaf het hoofdpad vertakken drie avonturenpaden zich in de voetsporen van de bosdieren.

Ik wandelde over de

Vandaag profiteerde ik van het mooie weer en de zon en begon aan een korte maar erg mooie wandeling in Rübeland. De foto's lijken donkerder dan ze in werkelijkheid waren. We gingen eerst naar het Hoher Kleef paviljoen en direct daarna naar de Schornsteinberg. Ik had de geweldige uitzichten helemaal voor mezelf. 😁

13. "Zo ver als je voeten kunnen dragen" voelde ik me vandaag in deze film. Ik heb specifiek gezocht naar een tour met weinig hoogte. Gisteren heeft het de hele dag gesneeuwd en vandaag was er alleen maar mist. Tot halverwege zag ik nul. Komoot leidde me veilig 😅, af en toe kwam er een steen en een boom

Op de terugweg pakte ik mijn postzegel in Büchenberg.

Om op adem te komen in de natte sneeuw, kunt u vandaag een korte ronde maken naar de Otto Ebert-brug. Toen meteen een heksenzegel opgehaald bij de klif van Bielstein. Ondanks dit weer toch een mooi uitzicht gehad. En het was hoe dan ook geweldige lucht.

17. Eigenlijk wilde ik vandaag naar de Kapitelsberg. Maar met het weer en geen zicht ben ik overgestapt op deze tour. Eigenlijk wilde ik, zoals aanbevolen, naar de Eggeröder-fontein rijden en daar beginnen, maar met de sneeuw heb ik te veel zenuwen om vast te lopen. 😆

Nou, begonnen aan de voorkant van de

18. Aangezien het weerbericht toch nooit klopt, ben ik vandaag naar het Harzgebergte gegaan voor de postzegeltocht. En het bleek een heerlijke wandeling te zijn in het mooiste zonnetje. Prachtige paden, geweldige uitzichten en overal mooie rustplaatsen en bankjes. De Harz is gewoon een wandelgebied

19. In een opwelling dit weekend gingen we naar de Hexenstieg. Ik loop de eerste twee etappes tot morgen. Met de trein naar Osterode gaan is een heel avontuur, maar wat maakt het uit. In het begin ging het vandaag gestaag omhoog. Maar ik heb het vandaag gehaald zonder regen. De uitzichten zijn geweldig