Sehnsucht Berchtesgadener Land

Socke

Collectie van Socke

Das Berchtesgadener Land ist unser Sehnsuchtsort. Seit weit über 20 Jahren verbringen wir unseren Urlaub in dieser wunderschönen Gegend. Diese Collection ist eine Sammlung von Wanderungen, die wir im Laufe der Jahre gegangen sind. Seit 2015 nutzen wir Komoot zum navigieren - auch aus diesem Jahr ist eine Tour in der Sammlung zu finden. Die Touren sind mit der wachsenden Begeisterung für das Wandern anspruchsvoller geworden. Luft nach oben ist immer - diese Collection wird stetig wachsen.

1. Berchtesgadener Land - Zwingsee, Weißbach und Falkensee

2. Super leuk, maar zeker niet zo makkelijk als je zulke korte benen hebt!

4. Nadat vandaag bij het ontbijt de zon een beetje doorkwam en het zicht op de weersvoorspelling 20% kans op lichte regen was, was het plan: we gaan wandelen. Helaas was de weerman die de app om advies vroeg waarschijnlijk overstuur en hebben we dus 100% aanhoudende regen gehad.

Na de beklimming naar de

5. Vandaag zijn we met prachtig weer van Schönau naar Berchtesgaden gegaan. Het absolute hoogtepunt was het uitzicht vanaf de Lockstein in Berchtesgaden.

6. Vandaag konden we weer genieten van het heerlijke weer voordat we morgen aan onze terugreis beginnen. Terwijl we de dieren in het wild voeren, werd het kind in ons wakker. Anders inspireert dit prachtige landschap. Het Berchtesgadener Land is fantastisch mooi.

We hebben weer de eer: Berchtesgadener Land - Schönau am Königssee. Vanaf de parkeerplaats "Hinterbrand" leidde ons pad ons vandaag naar de Jenner. We werden beloond met een fantastisch uitzicht op de Königssee, hoewel het kruis op de top al zeer goed bezocht werd door de Jennerbahn. Hier liepen een

Deze tour staat al jaren op onze lijst, maar op de een of andere manier is het nooit gelukt tijdens eerdere vakanties.

Voor de beklimming naar de Blaueishütte verlieten we de officiële route en liepen een pad dat we op komoot ontdekten. Het was geweldig - een beetje avontuurlijk, over veel wortels en

Het regent en regent en regent sinds gisteren. We wilden echter nog een paar stappen zetten, dus regenkleding aan en uit gingen we. In de Almbachklamm hadden we water van onder, van de zijkanten en van boven. De kloof is echt indrukwekkend.

Daarna gingen we naar de Mesnerwirt, die we kenden van de tv

Het bovenste meer is prachtig. Het biedt panoramische uitzichten op ansichtkaarten die u niet zullen laten gaan. Wij geloven dat de foto's voor zich spreken. Toch zouden we deze tour niet herhalen. Het vertrekpunt van Salet aan het uiteinde van de Königssee is alleen per boot te bereiken - en is daarom

11. Vandaag hebben we onszelf al beloond voor onze inspanningen op de berg. We konden genieten van twee eersteklas hapjes voor een fantastisch decor - vooral de Moosenalm is qua schoonheid niet te overtreffen. We krabden de vertrouwende kalveren en konden niet stoppen met grijnzen. Een geweldige ervaring

12. Vandaag bezochten we onze buren in Oostenrijk. Het Gasthaus Hischbichl, dat door het Klausbachtal loopt, komt kort na de grens. Het echte hoogtepunt van de tour, naast het prachtige landschap, was de Bindalm - de Mösler Kaser: een brood met kaas gemarineerd in olie en knoflook. Onze reizen ontwikkelen

Onze laatste tocht voor deze vakantie in Schönau am Königssee zou ons naar de Grünstein moeten brengen. We wilden over de Königssee en de bobsleebaan klimmen - helaas stond er een bord dat het pad was afgesloten. Wat verwarrend was, was dat 3/4 van de mensen gewoon doorliepen. Een telefoontje naar het

14. We zijn er weer: Schönau am Königssee ️. Toen we gisteren aankwamen, hadden we meer dan 800 km aanhoudende regen. Vanmorgen hetzelfde: maar thuisblijven zat er voor ons niet in - regenkleding aan en uit.

Nadat we de herfstachtige Königssee hadden gecontroleerd, liepen we over het Königsseer-voetpad naar

Nadat de hemel de hele nacht zijn regenpoorten had geopend, was het gelukkig droog vanmorgen.

We besloten met het openbaar vervoer naar Hintersee te gaan om vanaf daar terug te lopen naar Schönau.

Het was een relaxte tocht waarbij we veel bekende dingen hebben kunnen ontdekken, maar ook nieuwe.