Achterkant van het boothuis van de Linden roeivereniging
Achterkant van het boothuis van de Linden roeivereniging
Wandel Highlight
Locatie: Nedersaksen, Duitsland
4,0
(2)
80
4,8
(18)
229
4,9
(590)
1.517
Vanuit hedendaags perspectief staat het botenhuis van de roeivereniging op zijn kop. De botenhallen zijn eigenlijk gebouwd met poorten naar de steiger en het water, zodat de boten, en vooral de achten lang, recht vooruit naar het water gedragen kunnen worden. De RVL legt op haar homepage als volgt uit waarom dat anders is: “Als je naar een kaart uit 1900 kijkt, dan zie je dat waar onze steiger nu drijft, toen nog geen water was. De rivier had een heel andere loop. De lijn stroomde naar waar de voet van vandaag ligt. De stuw bestond al, maar de grote arm van de lijn was nog niet geplaatst. Maar voordat de RVL in 1923 haar boothuis op de Schwanenburg kon inwijden, werd de lijn verdeeld en door de tweede de boot huis kon alleen worden bereikt door een soms vervelende vlot. de laatste die verwachten te halen had de volgende die de deurbel ging op het vasteland (het resultaat was vaak verschaald bier). de pier van de RVL is dit keer op de zuidelijke, kleinere arm van de lijn, recht voor de deuren van het boothuis, waar tegenwoordig gretige RVLers soms voetballen. In 1934 werd eindelijk de langverwachte brug gebouwd over de zuidelijke lijnarm, de oude De veerboot werd plechtig "gezonken". Toen de Schnellweg omstreeks 1958 werd aangelegd, stond de oude lijnarm in de weg. Het werd ingevuld of veranderd in een straaltje Fosse. Vanaf nu was de weg naar het water lang, want er moest een nieuwe steiger aan de hoofdarm van de lijn worden gebouwd en de boten werden vanaf nu om het huis gedragen. In 1980 werd de promenade aangelegd. De RVL moest delen van het pand op de oever inleveren en de brug en de huidige vorm van het pand ontstond.
31 januari 2021
Mooie gespoten foto's en niet de gebruikelijke uitstrijk.
18 maart 2021
Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!
Locatie: Nedersaksen, Duitsland
4,0
(2)
80
4,8
(18)
229
4,9
(590)
1.517