Wanderungen in der Eifel

Claudia 🚶🏼‍♀️🚴‍♀️

Collectie van Claudia 🚶🏼‍♀️🚴‍♀️

1. EifelSchleife 25 "Von Sternen und Römern" (Stadt Bad Münstereifel) 24.05.2020

Omdat ik vandaag helaas te wankel was bij het opnemen van de tour (ik stopte de tour tijdens het rusten en toen ik hem opnieuw wilde starten, drukte ik per ongeluk op einde), heb ik mijn geplande tour vervolgens als een voltooide tour geüpload. We waren ongeveer 4,5 uur onderweg in plaats van de 5,3

2. Vandaag hebben we met vrienden weer een Eifel-looptocht gewandeld. Een heel mooi en afwisselend rondje. Stukken langs velden en weilanden, die zeer mooie uitzichten over het Eifellandschap gaven, afgewisseld met schaduwrijke passages door bossen. Bovendien waren er onderweg bijna geen wegen die bewandeld

4. Meer informatie over de rondleiding:

wanderwelt-nordeifel.de/eifelschleifen.html

Naar mijn mening behoort de tocht van vandaag tot de categorie, eenmaal gewandeld en dan weer niet. Interessant was het Romeinse tempelcomplex in Görresburg en het prachtige panoramische uitzicht vanaf daar. Lange tijd was

5. Startpunt van de tour: parkeerplaats bij Tränkgasse, 53945 Blankenheim (Ripsdorf)

We waren enthousiast over deze themawandeling van de "EifelSpur". Vanwege de vele jeneverbessen, ook wel de "cipres van het noorden" genoemd, evenals de kale en droge hellingen rond het wandelpad, wordt het omringende landschap

6. Bos- en weidelandschappen die door beekjes worden doorkruist, kenmerken deze prachtige rondwandeling door het natuurgebied Nonnenbachtal. We begonnen op de parkeerplaats bij de vijver in Blankenheim. Ik nam deze tour van een wandelgids. In het boek wordt een hoogteverschil van 421m gegeven. Dat kunnen

7. Ik moet het met je eens zijn, Jo. We vonden de tour erg leuk qua landschap. Zeker een aanrader .

8. Het startpunt van de tocht van vandaag was Satzvey in de Eifel. Helaas draaide Komoot aan het begin van de tocht rond, waardoor een kleine verbinding van ca. 1km van punt A naar B ontbreekt. Al met al gingen we 190hm volgens de klok met hoogtemeting. We namen de tocht van de wandelgids "Kompass - Eifel

9. Het startpunt van de tocht van vandaag in de Eifel was de parkeerplaats in Sötenich. We wandelden van hier naar de paardenkop, dan langs het dorp Rinnen, tot we een pauze namen om te eten in Steinfeld, waar je het klooster kunt bezoeken. Met een volle maag reden we door naar Urft en toen weer terug naar

10. Onze tour begon vandaag in Merchernich-Vussem in de Eifel. Bij mooi weer zijn we vandaag op pad gegaan. Direct aan het begin van de tour konden we ons vergapen aan de overblijfselen van de Romeinse aquaductbrug. Onderweg hadden we altijd mooie uitzichten zoals het Siebengebirge, de Michelsberg en de

De Rheinbacher-Wald-Runde is volledig gemarkeerd met het "R"-logo. We vonden de ronde erg leuk. Het startpunt van onze tour was de stad Rheinbach, met enkele historische bezienswaardigheden zoals de oude stadsmuur, de heksentoren, een oud gedeelte van het Romeinse aquaduct en vele andere geweldige gebouwen

12. Al met al was het een mooie tocht vandaag. Onderweg waren een aantal bezienswaardigheden te zien, waaronder de abdij Mariawald, de Art Nouveau-energiecentrale (uit het begin van de 20e eeuw) en kasteel Hengebach. Vooral het laatste stuk langs de Roer vonden we leuk.

13. Het startpunt van de wandeling van vandaag was het mijnmuseum in Mechernich. De wandeling liep aanvankelijk langs een beperkt militair gebied, voormalige mijngebieden en door het natuurgebied Kallmuther Berg, waar we konden genieten van unieke uitzichten over de verschillende natuurlandschappen van de

14. Vandaag zijn we in Altenahr beland. Omdat we geen trektocht wilden maken naar de zogenaamde toeristenmagneten "Teufelsloch" of "Burg Are", kozen we voor een rondje in het rustige en mooie Sahrbachtal. Op onze wandeling waren we bijna uitsluitend alleen, wat we vandaag erg leuk vonden. Onderweg kregen

We zijn vandaag begonnen op de wandelparkeerplaats van de radiotelescoop bij Effelsberg. De radiotelescoop is een absoluut hoogtepunt. Het heeft een parabolische spiegel met een diameter van 100 meter en kan signalen ontvangen van een afstand tot 15 miljard lichtjaar. De ronde was erg mooi, gekenmerkt

16. De wandeling van vandaag was gewoon fantastisch. We begonnen bij de wandelparkeerplaats "Danzley" in Nideggen. De ronde bood alles wat het hart van een wandelaar begeert. Fantastische uitzichten en prachtige paden en paden door het bos. Tussendoor waren er secties die een bijna alpine flair hadden, waar

De beslissing om vandaag naar Zülpich-Sinzenich in de Eifel te gaan was precies de juiste. Aan de ene kant was het een hele mooie tocht en aan de andere kant was het weer een stuk beter dan in Keulen. De "Via Agrippa" is een Romeinse militaire weg die van Lyon via Trier naar Keulen leidde. Onderweg valt

Allereerst wil ik over deze ronde zeggen: Ga alsjeblieft niet wandelen! Helaas hebben we de oorspronkelijk geplande tocht niet gelopen, maar wilden deze inkorten en kwamen op paden terecht die helemaal geen paden zijn. Komoot liet de paden verkeerd op het kaartmateriaal zien, zodat we tussendoor door

19. Winterwonderland Eifel ️🤩. De tour was gewoon fantastisch. Vooral als winterwandeling kunnen we de EifelSchleife Stockertblick 100% aanbevelen. Bij mooi weer, zoals vandaag, heb je bijna altijd mooie uitzichten op het omringende landschap, aangezien je meestal alleen op open terreinen en bergkammen