TRAUMSCHLEIFEN Saar Hunsrück

Angelika &🐅

Collectie van Angelika &🐅

1. Traumschleife Rheingold bei Aprilwetter❤🚶‍♀️🐆🌤🌦🌬

De afgelopen 2 dagen was het echt slecht weer. Ik gebruikte de tijd voor tuinieren en huishoudelijk werk. Vandaag was het genoeg voor mij en ik wilde eruit.😀. De weersvoorspelling was een middelgrote ramp, ik koos een gebied waar het het minst zou regenen😅. De keuze viel wederom op de droomloop Rheingold

2. Vandaag zijn we met Petra naar mooie buurlanden geweest 😉😅 We hadden de Litermonter toptour uitgezocht en wat uitgebreid. Helaas bleef Mischka vandaag thuis. Morgen willen we nog een toer maken in het Zwarte Woud, dat zou teveel zijn geweest😬

Komoot eindigde de tocht na enkele kilometers, dus het begin

4. Na 3 dagen tuinieren gingen we weer naar een mooie droomloop 😊. We bezochten het bovenste Baybachtal 2 jaar geleden en ik heb gezworen nog een keer terug te komen?

Let op veel foto's, helaas heeft komoot ze helemaal door elkaar gehaald. .

Het weer was niet zo goed gemeld, maar als ik iets in mijn hoofd

5. @Bea & Finja Wanderbereit🚶‍♀️🐕 . Jij was te snel of ik was te langzaam😉😅

6. Onze laatste grote tour op vakantie😮‍💨. Eigenlijk zou het naar Normandië gaan, maar de dikke, rode Fransman sloop ons leven binnen.😉. Er stonden nog veel meer wandelingen op het programma, maar helaas vertraagde de hittegolf ons.

Het moet iets bijzonders worden, dus weer in de prachtige Hunsrück en

7. Oh, waar moet ik beginnen, vandaag was best spannend en avontuurlijk . Onderweg er naar toe trapte Petra op de rem, een slang stak de straat over . De volgende motorrijder reed haar bijna plat. Alla stap uit de auto en red het ding snel. Petra hielp een beetje met de paraplu en boem

Ze zat dus veilig

8. Vandaag, op mijn laatste vakantiedag, was het echt bewolkt weer, maar toch ben ik op weg gegaan naar Zilshausen. De droomloop van het Dünnbachpad stond al heel lang op mijn lijstje😅. Ik heb het begin veranderd. Over een verhard pad ging het door brede velden. Bij mooi weer wordt een geweldig panorama

9. Vandaag wilden we eigenlijk in de ochtend beginnen na de nachtploeg. Nog even snel shoppen en samen met mijn vader de tuin water geven . Helaas was het nieuwe filtersysteem voor de vijver gearriveerd en kon ik er niet van afblijven, dus "snel" geïnstalleerd. Het werkte prima, we begonnen om 14.00 uur

10. Sorry, alle foto's door elkaar gegooid, komoot, vervelend

Dus tot op de dag van vandaag. We wilden aan de regen ontsnappen en reden naar Hirzenach. Het lukte prima, na 1 km stonden we in de regen . Petra vluchtte naar de hoge stoel, daaronder was het ook droog . Een korte bui en verder gingen we over

11. Vandaag zijn we met Petra en Björn naar de Traumschleife Mittelrhein geweest. We wilden geen regen, alla ik keek, oh wat zag het er goed uit. Het werkte prima, in de stromende regen en in de dikste mist begonnen we . Stom, wij zeggen altijd wie de Duur gepland heeft . Gelukkig was de regen toen afgenomen

12. Vandaag zijn we met Petra voor de 3e keer naar de Traumschleife Nohener Naheschleife geweest. Zelfs de start door het idyllische dorpje was leuk😍. Een korte klim en we bereikten het oorlogsmonument. Van daarboven heb je een weids uitzicht☺️. Daarna volgden we een smal pad langs de beek voordat het steil

13. Dus, hier komt het, de tweede droomloop van de dag. Een kleine en nogal onspectaculaire tour. Wat ik erg leuk vond, zijn de weidse uitzichten aan het begin en einde, de rustruimte met het prachtige uitzicht op het viaduct en de prachtige zonsondergang, ️. Wat vooral in het middengedeelte hinderlijk was

14. Oh, deze kleine, korte lus, het is zo mooi en we hadden veel plezier 😍 Na een paar meter word je gegrepen door de bizarre leisteenformaties met een prachtig uitzicht. Je moet voorzichtig zijn als het nat is, want het wordt erg glad😬. Het smalle pad naar de kreek is bezaaid met korstmos en mos. Kort

15. Een jaar geleden liep ik deze mooie lus en het was me duidelijk dat ik daar weer heen moest☺️. Vandaag was het zover en Petra vergezelde ons, . Het was weer tijd voor een toer samen 😃 De start was geweldig, een bezoek aan de kasteelruïne Balduinseck 😍 Een kleine rots, de heksentoren, ging toen omhoog

16. Dus vandaag op mijn vrije middag was het zover, de adembenemend mooie Rheingold Dream Loop 😍. Ik heb er lang over nagedacht, er zijn zoveel geweldige droomloops in de hoek😅. Ik heb Björn laten beslissen ... en hij heeft de juiste beslissing genomen🤩 De tour is zo gevarieerd en combineert alles wat

17. Vandaag was het haar beurt, de Geierlaybrug 😍. Op weg naar de Eifel was het praktisch onderweg De start was hobbelig, na 1.5 km merkte ik dat ik geen masker bij me had . Dus weer terug naar de auto 😬, ondertussen had het een beetje geregend. De omweg en het weer bleek een meevaller, het was nu leeg

18. Onze laatste dag voordat we verder gaan naar de Eifel, begon weer met veel regen. De zon zou vanaf 12:00 moeten komen . Ik wilde eigenlijk doordeweeks deze droomloop gaan maar het weer . Vandaag moeten we geluk hebben, stipt 12;00 kwam ze eruit✌️😃, Bij het startpunt besprak ik met een jonge man wat

19. Oha, stromende regen vanmorgen, zegt weerman, vanaf 15:00 zon al helder 🙄. Om 14.30 uur, nog steeds in de regen, vertrokken we, bij aankomst was de regen in ieder geval afgenomen.. Het pad leidde ons eerst op de geopaat en vervolgens op een weidepad naar het dorp Gehlweiler waar Edgar Reitz “Die Another

20. Vandaag moet het weer een droomloop worden 😅. Het kasteelstadje met het Kyrillpfad. Ik herinner me nog de storm Kyrill die in 2007 door het land trok. We zaten daar zonder elektriciteit, sommige mensen stierven en de natuur raakte het echt . De vele ontwortelde bomen staan nog op het pad als getuigen

21. Bij 10 graden en motregen begonnen we de prachtige Baybachklamm in. Ik was hier al in maart, leuk om haar nu in weelderig groen te zien ️. In de kloof hield het eigenlijk op met regenen Ondanks de regen staat er weinig water in de beek maar het kabbelen is zo ontspannend ️. Ik heb zelfs een koppel ijsvogels