Südamerika 24: Chile🇨🇱 - Argentinien 🇦🇷- Bolivien🇧🇴

Petra

Collectie van Petra

Vulkane🌋 und Weite - Anden🏔 und Kondore🦅 - Patagonien und Calafate🫐 - Atacama und Vicuñas🦙 - Uyuni und Salz❄️

1. Zur Laguna 🏞Escondida über Hügel- ⛰️⛰️⛰️ - und am Rio🌊 Serrano - zurück - Wanderung 🚶‍♀️

Janina had voor vandaag een rit van een hele dag geboekt, dus ik wandelde hierheen vanuit Konkashka Lodge. Direct vanaf de grindweg leidt een steil pad de heuvels in. Antarctische beuk, vaak bedekt met hangend mos, Antarctische vuurstruik, calafaat en veenmirte vergezelden mij de volgende uren. Ik ontmoette

2. We keerden rond 16.30 uur terug van de gletsjer naar El Calafate. We hadden dus nog tijd voor het vogelreservaat Laguna Nimez. Een prachtige lagune met paden en promenades om het overvloedige vogelleven te observeren. Met onze verrekijker en een informatiebrochure gaan we op pad door het vogelparadijs

4. Termas Bajas Guatin was op weg naar de geisers. Op de terugweg

We hebben nog tijd voor een korte wandeling en klimmen naar beneden in de grote kloof naar het riviertje dat daar stroomt. De oever is dicht begroeid met pampagras, maar is op sommige plaatsen wel toegankelijk. Omdat het water aangenaam warm

Een wandeling langs het water en later door het stadje Puerto Natales, langs vele kleine winkeltjes en mooie cafés en restaurants, enkele bezienswaardigheden en originele prullenbakken, maar ook altijd prachtige muurschilderingen op huizen en muren...Een gezellig dagje... .😊

6. Vandaag hebben we een lange rit gehad met veel prachtige stops en kleine wandelingen. Voor het gemak heb ik de hele dag opgenomen.

Ik wil hier niet te veel details melden, het was gewoon weer een prachtige dag met veel hoogtepunten. Magische rotslandschappen waar we Viscachas voor het eerst zagen. Idyllische

7. Na een lange vlucht, die vanwege de staking meerdere malen werd omgeboekt en daardoor een paar zenuwslopende dagen opleverde, kwamen we vanochtend met een dag vertraging aan in Santiago de Chile. We waren moe, maar onmiddellijk na het ontbijt gingen we op pad om een deel van de grote stad te verkennen

8. Mijn tour vandaag bracht me van Pucon naar de waterval El Salto Del Claro. Het eerste deel van de route ging langs de straat, langs winkels en restaurants. Dat is niet zo geweldig, maar ik wilde niet met de auto. Na 5 km bereikte ik de grindweg, die aanvankelijk vlak was en daarna bergopwaarts. Vanochtend

9. We zijn in de Atacama, de grote Chileense woestijn in het noorden van het land. Het kleine stadje San Pedro de Atacama ligt in een oase en heeft een geweldige "woestijn"-flair. Vanochtend, voor onze wandeling, hebben we wat door de straten geslenterd en waren we daar alleen maar voor het avondeten. Tussendoor

10. Na een tocht van enkele uren over de legendarische Rura 40, eerst door woestijnachtig landschap, daarna vele kilometers rechtdoor richting het Andesgebergte, bereikten we in de middag het leuke stadje El Chalten. Het kleine stadje is omgeven door bergen en heeft directe toegang tot de bergketens Cerro

11. Na een lange dag rijden kwamen we bij de Cueva del Milodón, 24 km achter Puerto Natales en kort voor onze bestemming vandaag. De 200 meter lange grot is vernoemd naar de prehistorische mylodon (gigantische luiaard), die hier in 1895 werd gevonden door een Duitse avonturier. Er was net genoeg tijd voor

12. We kozen Laguna Capri als onze bestemming vandaag. Een ontspannen wandeling langs prachtige paden, vaak door schaars bos. De eerste 4 km was bergopwaarts naar de lagune. Opnieuw hadden we enorm geluk met het weer ☀️😃 De lucht was helder en de Fitz Roy en de aangrenzende toppen, deels bedekt met sneeuw

13. Nadat we terugkwamen uit Moon Valley gingen we eerst naar Mirador Killi-Killi, waar we wederom een geweldig uitzicht hadden over de gigantische stad. Een rondleiding op de Telefērico Red Line, een kabelbaan, volgde. De Rode Lijn werd op 20 mei 2014 geopend door de toenmalige Boliviaanse president Evo

14. Vanochtend stond de maanvallei Valle de la Luna op de agenda. Het had die nacht hevig geregend en een deel van de benedenstad stond onder water. Als het regent, stromen grote hoeveelheden water door de steile en hoge bergen naar beneden. De Rio de la Paz schuimde en borrelde bruin over de rivierbedding

15. Aangekomen in Patagonië!!!😃 Reislustbestemming en reisdroom😊

Dit is het zuidelijkste punt dat we bereiken, het was niet langer genoeg voor een expeditie naar Antarctica. 🤷‍♀️ Maar als alles goed gaat, zien we morgen pinguïns.😀🐧🐧🐧

16. Nadat we met het vliegtuig in La Paz waren aangekomen, stond onze dag vandaag in het teken van cultuur. We bezochten de archeologische opgravingen in Tiwanako en de twee bijbehorende musea. De opgravingen behoren tot de belangrijkste in Zuid-Amerika en zijn nu toegevoegd aan het UNESCO-werelderfgoed

17. Een dag in het Torres Del Paine Nationaal Park met fantastisch uitzicht op de bergen en het meer, een natuurpad en sterke Patagonische wind! Eigenlijk hadden we de Puma Trail gepland, maar wandelen zonder gids is helaas niet toegestaan vanwege de poema's. Zonde, nu moest er een alternatief gevonden worden

18. Vandaag stond het Alerce Andino National Park op onze agenda. 1,5 uur rijden van Puerto Varas. Het pad naar de lagune ging de hele weg over houten planken en bijna altijd omhoog of omlaag. Het was niet zo geweldig om met wandelstokken te lopen, maar het bos eromheen was prachtig, hoge oude bomen en veel

19. We zijn nu bijna in Patagonië en zijn aangekomen in Puerto Varas. In de middag maakten we een kleine wandeling door het mooie stadje, langs het strand van Lake Llanquihue, een kunsttentoonstelling gemaakt van schroot, leuke cafés en restaurants en ontdekten we veel Duitse namen. Veel Duitsers hebben

20. Vandaag zijn we naar Parque Nacional Los Glacieres geweest! U kunt een boot nemen naar de Perito Moreno-gletsjer. Wij kozen voor een tour van 3 uur waarbij we tijdens een 1,5 uur durende hike met gids langs de gletsjer konden wandelen. De tour was super indrukwekkend met een duidelijk zicht op verre

21. Vandaag hebben we een prachtige tour gemaakt naar de Osorno-vulkaan. Met de auto naar het liftstation in het skigebied. Onderweg naar boven splitste het wandelpad “Puma Lookout” zich af. Volgens het bord 300 m. Het kan snel, zei ik tegen mezelf! Janina reed verder en we wilden elkaar na de 300 m ontmoeten