Meine Touren 2024

Collectie van Schwerte-Radler

Im Jahr 2024 steht mein Ziel fest: Ich möchte die 12.000 km Marke knacken. Ein Drittel dieser Strecke entfällt bereits auf meinen täglichen Arbeitsweg, der sich über das Jahr hinweg auf knapp über 4000 km summiert. Doch das ist noch nicht alles – für die BikePacking-Touren sind ebenfalls knapp 4000 km eingeplant (komoot.com/de-de/collection/2572530/-geplante-bikepacking-touren-2024), sodass das Erreichen des Jahresziels eigentlich kein Problem sein dürfte (hoffe ich zumindest) :)Um mich optimal für mein großes BikePacking-Abenteuer in 2025 und 2026 vorzubereiten, werde ich meine Ausrüstung in diesem Jahr weiter verfeinern. Der Anfang wurde bereits mit meinem neuen Schlaf-Setup gemacht, das ich bereits zweimal erfolgreich in 2023 getestet habe. Zusätzlich wird noch ein neues Zelt hinzukommen, und auch das Packen der Taschen wird weiter optimiert. Es wird spannend zu sehen, welche neuen Strecken und Abenteuer 2024 für mich bereithält! 🚴‍♂️✨Aufgeführt sind auch die km im Vergleich zum Vorjahresmonat (iVzVjm).01/24: 600 km (inkl. 116 km Gravel) | -69 km iVzVjm
02/24: 847 km (inkl. 0 km Gravel) | +220 km iVzVjm
12/24:
Gesamt:

1. Frohes Neues Jahr auf zwei Rädern: 2024 wird episch! 🚴🎉

Gelukkig nieuwjaar, fietsvrienden! 🚴🎉 Mei 2024 zegent je met een heldere hemel, lichte rugwind en talloze onvergetelijke fietsavonturen. Zodat uw banden altijd vol zijn en uw paden zijn voorzien van spannende uitzichten. Moge elke tocht u vreugde brengen en u de schoonheid van de wegen en paden onthullen

2. Vanochtend had ik de kans om een korte fietstocht te maken, omdat het maar licht regende. Sommige delen van de Ruhrtalradweg, vooral vlakbij de kanoclub (zie foto), waren niet begaanbaar, maar het Elsebachtal was ondanks de modder goed te berijden. De af en toe motregen en de harde tegenwind zorgden

4. Vandaag waagde ik mij aan een tochtje langs de Emscher, waar het weer zijn eigen gang ging. Het was een constante eb en vloed tussen regen en korte perioden met blauwe lucht. Ondanks de stevige tegenwind was de route prettig te rijden. Deze keer nam de weg naar Escher mij via een iets andere route

5. Ondanks de sombere weersvoorspellingen was de regen vanochtend verrassend mild. De naweeën van de regen van gisteren waren echter duidelijk zichtbaar: het Ruhrgebied en zijn omgeving stonden opnieuw aanzienlijk onder water. In het NSG In der Meer lagen ook enkele plassen die bijna te diep waren om over

6. Vanochtend werd ik begroet door een zeldzaam schouwspel: de zon die voorzichtig door de wolken gluurde. 🌤️ Oorspronkelijk was ik van plan om naar de Lenne te rijden, maar de overstromingsberichten deden mij heroverwegen. Dus besloot ik spontaan een rondreis naar het noordwesten te maken. Verrassend

7. Vandaag was het dan eindelijk zover: ik begon aan de tocht door het bos bij Tiefendorf die ik al lang op de planning had staan. Na de regen van de afgelopen dagen was het pad een echte uitdaging. 🌧️ Al snel kwam ik een omgevallen boom tegen en een pad dat meer modder dan vuil leek. 🌲 Ik stapte voorzichtig

8. Vandaag had ik echt wat beweging nodig, dus besloot ik een geïmproviseerde fietstocht naar het golfslagbad te maken om mijn AppleWatch-ringen te sluiten. 🚴‍♂️❄️ Ondanks de lage temperaturen en ook al veranderden mijn voeten binnen 30 minuten in klonten ijs, genoot ik van de frisse lucht. 🌬️❄️ Het was

9. Voor een beetje avontuur heb je soms niet veel nodig: Vandaag heb ik gewoon een blokje om gefietst, zonder mijn gebruikelijke fietskleding en klikschoenen. Mijn doel was om mijn trainingsring op de AppleWatch te voltooien - missie volbracht! 🎯En morgen? Misschien wordt de weg naar het werk wel de volgende

10. De werkdag van vandaag bood niet genoeg beweging, dus besloot ik een fietstocht te maken in het ijzige weer ❄️. Dankzij mijn overschoenen bleven mijn voeten relatief warm. De uitdaging waren de ijzige paden 🧊, waarvan sommige alleen te voet konden worden overwonnen. Ik balanceerde en duwde mijn fiets

11. Omdat de temperaturen boven het vriespunt kwamen, besloot ik ondanks de aanhoudende motregen een fietstocht te maken. 🌦️Om veilig te blijven bleef ik bij de hoofdwegen omdat de bospaden nog steeds te glad leken. Het ijs in de plassen in weilanden en velden was een duidelijke indicatie om toch voorzichtig

Vandaag gingen we naar Sölderholz voor heerlijke wafels. :) We staan op het punt terug te gaan in het donker.

13. Terug naar huis bij lichte sneeuwval. Zoals verwacht waren de wafels erg lekker :)

Deze week zou het voor het Ruhrgebied echt wit moeten zijn met bijna 10 cm! Ik ben enthousiast :)

14. Eindelijk verschijnen er na de hevige regenbuien weer aanvaardbare temperaturen en een stukje blauwe lucht. Hoewel de tijd vandaag kort was, kon ik het niet laten om een kort ritje te maken op mijn grindfiets. 🚵‍♀️ Het was een welkome afwisseling, aangezien mijn trouwe metgezel de afgelopen koude weken

15. Vanochtend ben ik op mijn grindfiets gestapt en naar Werne gereden om de 88ste verjaardag van oma te vieren. Ik begon de dag met een heerlijk zalmontbijtje 😊. In de middag wordt er koffie en gebak geserveerd en voor het diner wordt pizza besteld 🍕. Een les voor de volgende tocht: mijn jas was bijna

16. Met een volle maag van het verjaardagsfeestje van oma begon ik aan mijn terugreis van Werne naar Schwerte, begeleid door een adembenemende sterrenhemel. Het was mijn eerste nachtrit en ik was erg blij met mijn Lupin. 😌 Ondanks de frisse 2° en mijn dunne jasje had ik al snel door dat de oefening voldoende warmte opleverde. 🌛

17. Bij prachtig weer vertrok ik met @Anke langs het Ruhrgebied. Mijn keuze viel op de grindfiets, al bleek daar duidelijk uit dat deze een grondige schoonmaakbeurt nodig had. Na de rondleiding kan ik eindelijk mijn nieuwe ultrasone reinigingsapparaat voor de ketting uitproberen en deze vervolgens trakteren

18. Vandaag ging ik van Schwerte via Hörde langs de Emscher naar het pittoreske Fredenbaumpark en uiteindelijk via de belangrijkste begraafplaats terug naar huis. Het was prachtig weer met een heerlijke 5 graden, dus de tocht was een waar genoegen. 🌞 Vanwege kleine problemen met mijn grindfiets heb ik vandaag

Zelfs op een grijze dag ging ik op pad voor mijn standaard fietstocht. Ondanks de eentonige lucht en de onaangename motregen die mij vergezelde, gaf ik niet op. De tegenwind was een extra uitdaging, maar het voelde goed om tegen de verwachtingen in te vechten en mijn ronde te voltooien. Dagen als deze

20. Ik kreeg op deze tocht veel tegenwind en motregen, maar dat weerhield mij er niet van. Ik was erg dankbaar dat ik voor de e-bike koos, omdat ik last had van de tegenwind. Eigenlijk was ik van plan een van mijn gebruikelijke routes te nemen, maar ik liet mezelf spontaan een of twee kruispunten nemen

21. De eerste verrassing op mijn tocht vandaag was het drukke Ruhrgebied, dat door het toegenomen waterpeil een aantal van mijn paden had opgeslokt. Kleine omwegen waren nodig om verder te komen, maar dat temperde de wens om te verkennen niet. 😊 Van daaruit zette ik koers door het idyllische Elsebachtal