Der Pfälzer Weinsteig ( noch on Tour)

Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

Collectie van Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

1. 1. Etappe: 'Einstieg am Weintor.'

Om half zeven in de ochtend sta ik bij de Weintor klaar om te wandelen: de Weinsteig wacht op mij. Het gaat door het prachtige wijnstadje Silent, aanvankelijk bergopwaarts en met panoramische uitzichten door de wijngaarden. Een boer is momenteel zijn schapen aan het voeren, hij moet gras van een andere

Annweiler is het startpunt en ik verken eerst de prachtige oude stad en haar geschiedenis. Dan bewonder ik het prachtige uitzicht op de kastelen - Trifels, Anebos en Münz, dit keer vanaf een ongewone kant. Via heerlijk brede fruitbomenweiden bereik ik het Bourgondische dorp Gräfenhausen.

Ik begin met geweldige uitzichten door de wijngaarden boven Bad Bergzabern. Daarna gaan we door een prachtig gemengd bos met veel Keschde-bomen. Het wordt warm vandaag, maar er staat een aangenaam koele wind hier in het bos.

Ik start vroeg in Dernbach om 8.00 uur door het prachtige Dernbachertal. De ochtendzon schijnt nog steeds diagonaal over de berg en verlicht de andere kant zwak. De eerste 250 meter wandel ik door het schaduwrijke, lentegroene bos naar Zimmerplatz. Dan klim ik nog eens 100 meter omhoog naar de Orensfelsen

Het is lekker zonnig vandaag, bijna te fris om te zitten. Toch is er een leuke picknick bij de Barebämhut.

Ik start om 06.45 uur in Dörrenbach, het belooft warm te worden vandaag! De hittegolf zal verdere wandelingen in de nabije toekomst onmogelijk maken. Eerst schijnt de zon. Maar om 8.30 uur in de ochtend werd het al donker. Bij Liebfrauenberg waaien plotseling enkele winden over het constante pad. Een

Een heldere herfstdag toen ik vertrok vanaf de parkeerplaats bij Madenburg. Het gaat altijd bergafwaarts met het beste uitzicht op Leinsweiler. De minder bekende maar niet minder trotse ruïnes van Neukastell torenen hoog boven de stad uit. Ze bewaakt het dorp al honderden jaren. Het blijkt een meevaller

Mijn veelbelovende en steile klim begint om 9.00 uur in de ochtend van Burrweiler over de Annaberg naar de St. Annakapel, die al van ver te zien is. Geniet eerst van het uitzicht en knabbel aan een krakeling op een bankje ervoor. Er waait vandaag een vervelende, koele wind die mij spoedig zal dwingen

Toen ik om zes uur 's ochtends uit Neustadt vertrok, regende het, maar ik vertrok toch en de regen nam af. Het is ongemakkelijk door de stad, maar de zon komt rood op op de berg. De grote ruïnes van Wolfsburg wachten om ontdekt te worden. Dan de Hoge Rots hierboven. Daarna volg ik het ‘ezelpad’. Ik bedwing

Het regent nog steeds, dus ik vertrek vanuit Weyher. 'Paraplu openen, paraplu sluiten' is mijn motto. Maar het zal snel ophouden met regenen. Maar is dat op dit moment zo’n zegen gezien de eerdere droogte? , Ik denk. Tegenwoordig luister ik vaak in het bos waar ik lange tijd alleen ronddwaal. Maar er

Stralende blauwe lucht, we verdienen het. We maken een ontspannen wandeling langs Klingenmünster met prachtige uitzichten voordat we in kronkelige bochten naar Madenburg klimmen. Opeens klinkt er een onverwacht krakend geluid in het bos, we schrikken, het zijn wilde zwijnen. Ze rennen in grote aantallen

14. Ik neem afscheid van St. Martin onder het feestelijke luiden van de klokken. Nu ervaar ik zoveel dat ik nog niet eerder heb ontdekt. Eerst wacht mij de zogenaamde zee van rotsen. Ik kan niet stoppen met het fotograferen van dit prehistorische rotslandschap, dat ongeveer 1 km lang in alle tinten rood

Bikepacking Schotse meren en kustlijn – Wild About Argyll Trail

Mountainbike Collectie van Katherine Moore

Het hele jaar smullen in de strandtent – 5x wandelen op de Wadden

Transcontinentale Race nr. 9 – Het verhaal zonder einde

Wielren Collectie van Jesko

Ontdek het hart van Franken op twee wielen