Städte erkunden

®️egiWanderwoman. - WF- 🚶🏼‍♀️🥾📷

Collectie van ®️egiWanderwoman. - WF- 🚶🏼‍♀️🥾📷

1. Planlos durch Zürich

De vakantie van vandaag gebruikt en met Rühle Reisen naar Zürich geweest. We begonnen kort na zessen in Steinheim. Aankomst in Zürich was kort na 10.00 uur.

Toen we daar aankwamen, hebben we gewoon gewandeld en de beschikbare tijd gebruikt om wat van de stad te zien...

Samenvatting: Zürich zal mij zeker weer zien.

Vandaag was het weer tijd om mama te bezoeken. En deze keer namen we weer de trein naar Ellwangen. Nadat het etenstijd bij mama was aangekondigd, vertrok ik weer naar het treinstation...

Omdat het weer eigenlijk bedoeld is voor een ijsje, trakteerde ik mezelf op één 🍦 tijdens een kleine wandeling door de stad

Omdat de batterij van mijn Garmin relatief leeg was en ik het fiasco van gisteren niet nog een keer wilde meemaken, heb ik het laatste stukje opgenomen met mijn mobieltje.

Tijdens de tramritten heb ik de opnames laten doorgaan, want gisteren verloor ik een paar gewandelde kilometers....

5. Vandaag namen we de trein van Bad Schandau naar Dresden. Eerst hebben we door de oude stad geslenterd om bijna alle bezienswaardigheden daar te verkennen. Daarna gingen we naar Neustadt, waar we een regenbui overbrugden met een XXL melkkoffie (600ml) en een Dresdner Eierschecke.

Toen het van bovenaf weer

Aankomstdag deel 2:

Aangekomen in de haven van Krippen, namen we het schip naar Bad Schandau om door het stadje te slenteren....

Er was maar weinig tijd, want de laatste bus reed kort na 19.00 uur terug naar Reinhardtsdorf.

Deel 2 van de dag:

Ellwangen werd toen bereikt, vanaf het treinstation gingen we naar boven naar het Schönbornhaus naar Mama....

Ik wilde eigenlijk met haar uitgaan, maar dat kon helaas niet omdat ze in slechte gezondheid verkeerde. Daarna genoten we van onze koffie in haar kamer. . . . . .

Daarna gingen

Dag 2 met Duitsland ticket

Vandaag zijn we naar Nördlingen geweest. Eenmaal helemaal omsingeld op de stadsmuur, dan kriskras door de stad. Een ijsje kon natuurlijk niet ontbreken....

Nadat de stadsloop vandaag plaatsvindt, raakte deze relatief snel vol. Aangezien ik mijn 10000 stappen had voltooid en ik

Vandaag weer een bezoekje gebracht aan mijn neefje. (Het is deprimerend om te zien dat alles wat mogelijk is fout gaat 🥺. We kunnen alleen maar hopen dat de nieren snel begrijpen wat ze moeten doen. Anders was alles voor niets 😪😪)

Dacht dat zondagen leuker zouden zijn in de Königstrasse, maar nee

Aangezien mijn neefje nog steeds in het ziekenhuis ligt (nog zeker 14 dagen) en mijn tante een vrije dag heeft, werd het tijd om naar Stuttgart te gaan en hem nog een keer te bezoeken. Heeft de mentale en morele ondersteuning die dringend nodig is.....

Dus vandaag zijn we rechtstreeks van het treinstation

Vandaag mijn neefje in het Katherinenhospital Stuttgart bezocht. En een kleine wandeling door de stad.

En nee, ik ben niet door het ziekenhuis gesprongen, ik zat gewoon naast het bed van mijn neefje

Voordat we vandaag naar huis gingen, hebben we nog een rondje gemaakt door het mooie stadje Pirna.....

Nu heeft Schwaben me terug, maar met de zekerheid dat Saksisch Zwitserland me weer zal zien

Vandaag een beetje Esslingen verkend. We hadden een koffieafspraak, maar aangezien ik de reis ga maken, wil ik ook nog wat van de stad zien.....

Komt onverwachts vaak....

Nadat mijn moeder donderdag een intensive care-bed nodig had en er maar één beschikbaar was in Nördlingen, bezocht ik haar in het ziekenhuis en aangezien ik daar al was, verkende ik een beetje van Nördlingen.....

Met mama gaat het weer goed en mag maandag weer naar huis.

Vandaag op mijn vrije dag Ulm veroverd. Oké, niet aan gedacht dat het vakantietijd is en dat veel mensen op het idee zouden kunnen komen. Eindelijk koffie en koek bij Ikea, dat is dan achteraf verlopen......

Vandaag weer in HDH op pad. Omdat ik toch naar mijn werk wilde lopen, maakte ik een langere rondgang door kasteel Hellenstein. @Heike 🦋 gaf me de inspiratie om dit te doen. Op weg naar boven liet ik nog een steentje los.

Bergafwaarts gevonden is echter niet echt het echte werk. Maar ik ben veilig beneden

Vandaag was bezoekdag, eerst bij mama in huis, daarna bij papa in het ziekenhuis.....

Nu weet ik waar ik mijn ongeduld vandaan heb. Pa bleef mijn hand pakken en wilde me mee naar buiten nemen. Waar hij erger bedoelt dan ik 😔😔

Toen legde ik mijn eerste wandelsteen bloot in Ellwangen. Ik wens hem een veilige