Nordsee 2023 - Wurster Land / Cuxland

seebaer57

Collectie van seebaer57

1. Urlaub 1.0 Dorum- Neufeld am Hafen und auf dem Deich (bei Ebbe)

Op vakantie. In de stromende regen reden we vanochtend met de auto richting de Noordzee. Onderweg hadden we afwisselend zon en regen als onze metgezellen. Na 571 km kwamen we op onze vakantieplek aan. Het weer bedoelde het goed en de zon lachte op onze gezichten. Berg dus spullen op in huis en maak een

2. Vanavond zijn we weer met zijn drieën naar de haven gegaan omdat het hoogwater rond 20.00 uur zou komen. We genoten van de avondflair van de zon met de wolken en de weerspiegeling op het water.

4. Nadat we vanochtend op onze vakantieplek een ander soort minigolf hadden gespeeld, reden we naar Wremen.

Daar bezochten we het “Curious” Schelpenmuseum, het Museum van de Waddenvisserij en reden vervolgens door naar de haven. Hier hadden we echter niet veel tijd om het in detail te bezoeken, omdat er

5. Na een zeer smakelijke avondmaaltijd reden we weer richting Spieka-Neufeld.

Kort voor het dorp leidt een smalle weg ons over de dijk en bevinden we ons in het zeer grote uiterwaarden van de dijk.

Het groene strand van Spieka-Neufeld is zeer rustig (²) en ver weg van de drukte. Er is een leuke speeltuin

Vandaag zijn we naar Bremerhaven geweest naar de "Zoo am Meer"

Er zijn 1.000 verschillende dieren in de dierentuin.

De dieren behoren tot 115 verschillende diersoorten.

Diersoorten zijn bijvoorbeeld zoogdieren of vogels.

De diersoorten leven in het noorden en in het water in de natuur, zoals ijsberen, zeehonden

7. Deel 2 van onze dag begint in de Nieuwe Haven met een havenrondleiding door de overzeese havens en scheepswerven van Bremerhaven.

De havenrondvaart voerde ons langs de traditionele schepen, zeiljachten, vrachtschepen, grote drijvende dokken, autooverslagpunten, 3 sluizen in het havengebied, enorme autotransporters

8. Vandaag kozen we de Wingster Forest Zoo als onze dagelijkse bestemming. Na ruim een uur rijden hebben we onze bestemming bereikt. De bosdierentuin is met veel liefde ontworpen. Voor elk dier is er een informatiebord.

De bosdierentuin is verdeeld in verschillende gebieden.

- Metgezellen van de mens

- Tropische

@Andi I. & Marini I. Zeelucht, zout en gezond.

10. Vandaag na het ontbijt zijn we naar Cuxhaven gereden naar de Nordkai. Ons schip lag daar te wachten.

Het ms “JAN CUX II” brengt ons eerst langs het Cuxhaven-oriëntatiepunt “de Kugelbake”, het meest noordelijke punt van Nedersaksen, draait om in de monding van de Elbe en vaart vervolgens stroomopwaarts

Vandaag was het bijzonder goed weer en hebben we als afscheid een prachtige zonsondergang gehad 🌅 👻🌊🦀🍤

12. Vanmiddag laat kon ik mijn fiets pakken voor nog een langere rit langs de Noordzeekust richting het westen. Het was prachtig en het weer werkte vandaag ook mee.

Ter informatie:

De schapenweidegebieden moeten dag en nacht door de herder gesloten worden gehouden, anders krijgt hij bij een mogelijke wolvenaanval

13. Vandaag stond de rit over de Moorbahn gepland als tweede dagtocht. Helaas kon alleen de korte rit van 60 minuten met 2 tussenstops geboekt worden. Er is nog een tour van 135 minuten met 5 haltes.

Het was heel leerzaam en mijn respect voor de heide is toegenomen, ook al ziet het er zo prachtig kleurrijk

14. Vandaag begonnen we de dag met een bezoek aan het Aeronauticum German Airship and Naval Aviation Museum in Nordholz.

Op het 36.000 m² grote buitenterrein zijn 18 grote tentoonstellingen uit de geschiedenis van de marineluchtvaart van de Duitse marine sinds 1956 te zien. Ze documenteren de technische ontwikkeling