Riesengebirge - Hohe Tatra - Karpaten

bgegg

Collectie van bgegg

100 Tage durch die Natur und die Berge ohne Zelt und mit ÖPNV .
Netto ca 2500 km Wandern, 500 km Radfahren und der Rest per ÖPNV, Anhalter und 1400 km Flug

1. Riesengebirge - Hohe Tatra - Karpaten - Tag 5 - Horni Marsov nach Noclegi Szymrych Chełmsko Śląskie

Geweldige tour en adembenemende landschappen. Bovenkant !!!

2. Het mooie weer lokte me niet alleen de natuur in dit weekend. Het was erg moeilijk om accommodatie voor de nacht te krijgen, maar met de Zizkova Bouda heb ik echt geluk gehad.

Het oorspronkelijke plan is gewijzigd.

Het uitzicht vanaf het eerste deel van de Elbfallbaude boven de Elbe-kliffen was buitengewoon

4. Vandaag was een heel mooi begin met het vooruitzicht op een gondelrit naar Sněžka omdat dit alleen in het weekend kan.

De Zizkova Bouda is een echte aanrader (zizkovabouda.cz).

Het smalle grenspad onder Sněžka naar Mala Upa loopt door prachtige dennenbossen.

Proef zeker het bier in de privébrouwerij Trautenberk

5. Hallo Luise, je bent van harte uitgenodigd om een deel van de etappes te lopen.

6. Wel, lieverds, aan het eind van de dag treden tekenen van vermoeidheid op. De 11 kg op de rug trekt behoorlijk naar het einde toe.

Maar genoeg geklaagd.

Vandaag was een rustige start kort voor tienen.

Omlaag het Jizerka-dal in en de grensovergang CZ -> PL en weer omhoog naar de Orle-nederzetting. Tot mijn

7. De tour van vandaag begon relatief laat omdat ik heb gewacht tot de regen was gaan liggen.

Het begon nogal onspectaculair in Chełmsko Śląskie, dat waarschijnlijk nog steeds rouwt om de voorbije Schömberg-tijden.

Ter hoogte van Libna besloot ik naar Horni Adrsbach te lopen om in het Felsenmeer te komen

8. Vandaag was een relaxte dag. Vanmorgen vroeg regende het nog zoveel dat ik pas rond 10 uur begon.

Het eerste deel gaat wild voorbij het heiligdom langs de weg, eenvoudig of steil ongemarkeerd het bos op. In het bovenste gedeelte de berg omcirkeld en afgedaald naar Oberweckelsdorf en na Weckelsdord een

9. Vandaag was de tweede dag in het Nationaal Park Adrsbach - Teplice (Felsenmeer) Ik raad aan om hier indien mogelijk 2 dagen door te brengen vanwege de vele indrukken.

Omdat ik van accommodatie moest veranderen, nam ik vanmorgen de bus naar Teplice nad Metuji Skaly, kocht mijn kaartjes en begon vanaf hier

10. De twee en een halve dag in Trutnov Lhota Pension Draci Udoli hebben ons goed gedaan. Als afsluiter was er vandaag een spil- en rockfestival in Trutnov. Sommige foto's staan buiten deze route, omdat anders 3 tours hun eigen Trutnov Collectie zouden zijn geworden. Trutnov is de stad van de vliegers

11. Na het uitgebreide rockfestival op zaterdagavond gingen we zondagochtend via weidepaden naar het treinstation van Lhota. Treinrit naar Broumov om de reisplanning voort te zetten. Meteen in het begin stelde Komoot het pad voor door omheind privéterrein, dus eerst langs de weg, waardoor ik een prachtig

12. Vandaag werd de tocht over de beboste toppen van het Karajobrazowny Gor Sowich Nature Park aangekondigd.

Het uitzicht is hier beperkt tot de uitkijktoren Kalenica. Ook in dit gebied lijkt een storm grote schade te hebben aangericht en zijn bosarbeiders druk bezig met opruimen. Helaas worden ook zware

13. tours tekst

Vandaag zijn we vrij vroeg begonnen om 7.30 uur, omdat de weersvoorspelling rond het middaguur onweer aankondigde. Eerst gingen we langs de rand van het bos in een stralende zon en een frisse 12 graden, waar de kettingzagen van de bosarbeiders luidkeels hun activiteiten aankondigden.

Het natuurpark

14. Vandaag gingen we eerst het pelgrimspad op naar de Marienkapelle. Het is indrukwekkend welke ontberingen je neemt als je ergens in gelooft. Ik zweette vanmorgen ondanks de frisse 10 graden toen ik mezelf na een goede training naar de kapel sleepte. De Maria is alleen zichtbaar door een kleine uitsparing

15. Hallo Frank, je bent zo snel dat ik nog geen tijd heb gehad om een opmerking toe te voegen

16. Witam z Dolnego Śląska.

Vandaag werd een rondrit door het natuurpark Snieznicki Park Krajobrazowy met de uitkijktop Lysiec aangekondigd. Eerst was er de spoorvervangende busdienst van Stojkow naar Stronie Śląskie met een echte machinist op de bus om de overbodige ballast in de wijk te droppen. Nadat de

17. Vandaag zijn we voor de verandering eens naar de hoogste top van Neder-Silezië gefietst, de Sneznik met zijn uitkijktoren.

Het weer bood een kleurrijke potpourri van zon, wolken en regen.

De grens was voor een groot deel mijn weg, een soort borderline ervaring niet alleen geografisch, maar ook fysiek

18. Vandaag is mijn reisdag allereerst mijn wandeltocht van Stronie Śląskie Polen naar Stare Mesto Sneznikem CZ, vanaf hier gaat mijn reis verder met de trein. Een korte tussenstop in Olomouc met een korte stadstour.

Mijn ervaring van vandaag leert dat ik de natuur het beste te voet kan ontdekken, gisteren

19. Nu ben ik in de Tatra aangekomen en zoals ik ontdekte tijdens mijn bezoek aan de Baranec-top, kan ik hier niets doen met zware wandelbagage.

Daarom zal de start deze week vanuit mijn kwartier zijn. Om daar te komen gebruikte ik de lokale bus en carpoolde 24 km heen en terug, niet verbaasd over de gemiddelde

20. Vandaag was het tijd om Rysy, de hoogste berg van Polen, te beklimmen. Eerst nam ik de trein naar Strba, daarna nam ik de tandradbaan naar Strba Pleso, waar ik mijn wandeling begon. Ik nam ook mijn fiets mee, zodat ik op de terugweg ontspannen van Poprad Pleso terug naar het treinstation van Strba kon

21. Vandaag is relaxen en zwemmen in Liptovska Mara aan de orde van de dag. Het panorama terwijl je op de kust ligt is adembenemend en vandaag is er hier maar één stel.

Kijk zelf maar 😀 Ik geniet ervan.