Kefalonia

Lilli

Collectie van R_T_R

Eine sehr abwechslungsreiche und wie ich finde sehr ehrliche Insel ohne riesige Hotelkomplexe und bis auf wenige Ausnahmen auch sehr vernünftige Preise.👍🏻👌🏻Wer Griechenland liebt sollte auch mal hier hin.😎

1. Der erste Abend

Nadat we gisteren geland waren op het grootste van de Ionische eilanden, Kefalonia (en die dag hadden we alleen tijd ⏰ voor een kleine avondwandeling), zijn we vandaag, na ons verplichte bezoek aan de lokale Lidl, naar het prachtige Fteri Beach 🥾 gewandeld.

Ik dacht dat ik een makkelijke tocht zou zoeken

Mooi zandstrand

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan en verbleven in het kleine vissersdorpje Fiskardo, dat gespaard bleef van de grote aardbeving die het eiland in 1953 trof.

De Italiaanse invloed is duidelijk herkenbaar in de architectuur, maar de tijd heeft veel gedaan dat de aardbeving niet heeft kunnen doen

Badschoenen niet vergeten 👆🏼😊, heel grof grind.

Vandaag hebben we de hoofdstad van het eiland blij gemaakt met onze aanwezigheid voorafgaand aan ons bezoek aan het strand 😅.

Een kleine, fijne stad met alles wat het hart van een toerist ♥️ verlangt, de cruiseschepen stoppen hier ook 🛳️ alleen vandaag waren er geen 🤷🏻‍♂️ (toen was het tenminste niet zo vol).😎

Na een bezoek aan de hoofdstad zijn we gaan zwemmen in de Golf van Myrtos, een grote baai in het noordwesten van het eiland.

In het voorste deel van het strand

, waar de wegen uit de bergen komen en waar ook een kleine haven is, zou parkeren €5 moeten kosten🙄. Dus reden we een klein stukje de andere kant

Prachtig zandstrand, het loopt vlak af in het kristalheldere water 💦 en in het achterste gedeelte is een heel groot nudistengebied 😇😊.

Duidelijk ons favoriete strand 🤩 🏖️ op dit eiland.

Op zoek naar verkoeling 😊

Natuurlijk brachten we de warme dagen 🥵 meestal door op verschillende 🏖️, die zijn er hier genoeg, maar in het hoogseizoen is het natuurlijk moeilijk om er een te vinden die niet zo druk is (het is ons toch gelukt).

Dus vandaag hebben we de milde avonduren gebruikt voor een wandeling door Argostoli

13. Sami stond vandaag op het programma en aangezien onze dochter (ze is 19, niet dat iemand de jeugdzorg alarmeert 😳😅) de hitte van de afgelopen dagen niet zo goed doorhad, moest ze in het hotel blijven 🏨 🫤 .

Toen we in Sami aankwamen besloten we spontaan om deze kleine wandeling te doen 🥾, maar dan

Wie zegt dat een vakantiedag na het ontbijt moet beginnen 🍳, niemand 😊.

Dus vanmorgen hebben we onze wandelschoenen 🥾 aan de banden getrokken en in het donker de auto 🚙 naar de bergen ⛰️ genomen.

Op dit moment zijn de katten 🐈 en de geiten 🐐 het grootste gevaar ⚠️.

Natuurlijk waren we niet alleen

Prachtig zandstrand direct naast de luchthaven

Op de een of andere manier was het vandaag 🥵 nog heter dan de afgelopen dagen en wat kan je het beste doen in de schaduw bij 38 graden? Precies één gaat ondergronds.

Dus reden we naar de Melissani-grot, 🤦🏻 de parkeerplaats stond vol en niet alleen met auto's, nee, daar stonden ook bussen.

Nou, dachten

Vandaag gaan we gewoon een dagje naar het strand, maar gisteren waren we in Ássos.

Waarschijnlijk het mooiste dorp hier op het eiland maar natuurlijk totaal overbevolkt, mensen worden hier met de bus naartoe gebracht 🤦.

Op weg naar het Venetiaanse fort kwam je echter slechts af en toe gelijkgestemden

Mooi zandstrand, in het achterste lege gebied liggen helaas grote stenen 🪨 in het water 💦

Vandaag gingen we vanuit de buitenwijken van Argostoli langs de 🌊 en door de 🌳.

Een indrukwekkende rotskust met veel kleine strandjes 🏖️, die ook goed bezocht werden, een oude vuurtoren en prachtige kleine kloven leidden ons in een middelgrote ronde terug naar Argostoli.

De bidon altijd bij de hand