Normandie mon grand amour 😍

Angelika &🐅

Collectie van Angelika &🐅

1. Ein letzter Sonnenuntergang 🤗

Op onze laatste avond gingen we naar het nabijgelegen strand na een heerlijk diner met de verhuurders. Nog een laatste keer wilden we de zon onder zien gaan ☺️. We hadden echt geluk vandaag. Na de bewolkte dagen konden we genieten van een prachtige zonsondergang 😍

Het waren 3 waanzinnig mooie weken in

Donkere aswolken uit Canada hangen sinds maandag aan de hemel. Het heeft vannacht flink geregend en het weer zou goed moeten zijn. Dus onze laatste tour bracht ons terug naar het prachtige noordwesten. We hebben wat nieuwe dingen ontdekt en ook de zoete haven van Racine weer bezocht. Deze keer was het

In het begin heb ik een paar foto's bijgevoegd van de kleine verkoopruimte van onze buurman. Elke dag komen we langs om te kijken wat er lekker is. De 85-jarige beheert een grote tuin en de groenten en fruit zijn een lust maar gaan ook heel snel weg. 😅

Na Portbail bezochten we het voormalige wachthuis

Aangezien ik nog moest tanken, maakten we een kleine wandeling door Portbail. De kunsttentoonstelling in de kerk was geweldig. Gelukkig waren de winkels om 12.00 uur allemaal gesloten 😉😆

6. Vandaag zijn we naar de prachtige donjon met zijn kruisweg bij Plessis Lasselle geweest. Ik hou erg van de plaats. Als je de geschiedenis kent, dan is dit een heel mystieke plek. ☺️ . Vanaf de top heb je een geweldig, weids uitzicht over de moerassen en heidevelden. 😍

Toen ik thuis de huisbaas vertelde

Na de Duitse begraafplaats zijn we naar Omaha Beach gereden. Ik zal geen uitleg schrijven, iedereen weet wat daar is gebeurd....

Een ongelooflijk mooie plek, het is moeilijk voor te stellen wat voor scenario's daar zijn gebeurd.😔 Restanten van bunkersystemen, waarvan sommige toegankelijk zijn, getuigen

9. Vandaag reden we naar het historische oosten van Normandië. Eerst bezochten we de Duitse militaire begraafplaats "La Cambe"

Esdoorns staan de laatste kilometers langs de weg. Elk staat voor iemand die stierf of verdween en draagt een plaquette om het te herdenken. Dan wordt het helemaal anders...

Dan stap

Gisteren heb ik een plan gemaakt 😅. Het zou met de auto naar het hoge noorden moeten gaan en dan terug op de Routes du Cap, aan de westkust. We stopten keer op keer en uiteindelijk moesten we een paar dingen weglaten 😅 Wat kan ik zeggen, het was adembenemend, spectaculair, gewoon geweldig 🤫🤭😍. We

11. Bij onze laatste zonsondergang in Carteret zagen we een groot strand beneden, bezaaid met grote rotsen. Daar zou het bij zonsondergang heen moeten gaan 🫠. Eerst bezochten we de kerkruïne die boven het strand uittorent 😊. Weer alles vol orchideeën 😍. Komoot klaagde weer en nam dat anderhalve deel van

12. Vandaag hebben we een heerlijk uitstapje gemaakt naar de botanische tuin 😍. Het pad wordt maar in één richting bewandeld en zo is de bezoekersstroom goed te beheersen. Er gebeurde veel maar echt heel gezellig. Met de enorme bomen, de bloemen en de biodiversiteit stopten we bijna met spugen. Het is niet

13. Vanavond wilde ik mijn dochter de 3 windmolens op de Mont Besneville laten zien. Ik was er laatst alleen, maar de rit van 9 minuten is een fluitje van een cent. 😅. Het avondlicht was magisch en de rust daarboven ook. Op dit moment is er een klein kunstpad. De windmolen waarin de kleine kapel is gehuisvest

14. Vandaag bezoeken we het oudste kasteel van Normandië 😍 Het werd gebouwd op een kunstmatig eiland in de 12e eeuw. Het is omgeven door drie grachten en hoge wallen met vijf versterkte poorten. De zeer oude legende van de Pirou-ganzen roept de transformatie op van de kasteelbewoners in ganzen tijdens de

Vandaag wilden we een nieuw strand verkennen. 😅 In de stralende zon gingen we richting zee. Toen we daar aankwamen, was het merkbaar koeler en winderiger. We liepen over het duin en zagen... niets 🤣🤣 Dikke mist slokte alles op. Je hoorde de zee ook nauwelijks. We hebben gekeken waar het heen ging

Vanmorgen werd ik vrij vroeg wakker en dus besloot ik dat ik vandaag een stukje op de GR 223 moest gaan. 😍 Ik kijk er al 4 jaar naar uit ☺️. Op de rit naar het noorden vroeg ik me even af of dat wel zo'n goed idee was, het was helemaal bewolkt. De harde wind blies de wolken weg en toen we bij de parkeerplaats

17. Vandaag was de weersvoorspelling helemaal verkeerd. Gelukkig voor ons waren we voorbereid op totale bewolking en regen 😁 Dus besloten we om shoppen te combineren met een bezoek aan mijn favoriete kasteel 😍. Trouwens, wie vindt de jonkvrouw? Dus niet die aan de muur 😁 Uiteindelijk heb ik de begraafplaats

18. Vandaag heeft het bijna de hele dag geregend, dat mag. Ook hier heeft de natuur de regen nodig 😅. 'S Avonds hebben we deze tour naar de 3 windmolens gedaan. We begonnen in het dorp met mooie stenen huizen

Dan is het een lang stuk onderweg. De orchideeën lijken het lekker te vinden, ze groeien langs de

Hier zijn het netwerk en ook het WLAN in vakantiestemming, bijna niets werkt daar. Het duurt uren voordat de foto's zijn geüpload. 😜. Daarom verschijnen de tours meestal pas de dag erna 😅

We verkenden een nieuw strand in de buurt, dat we ook nauwelijks bezochten 😁. Ook hier stonden de duinen weer vol

Vanavond had ik zin om een stukje te gaan wandelen 😅. Kijk eens wat er nog meer in de buurt is. Toen dacht ik aan de 3 windmolens op de Mont Besneville. We reden 10 minuten naar de parkeerplaats. Over een vrij smal pad gingen we door het bos. Soms was het echt modderig 😅. De onverharde weg die volgde

Niet ver van ons vandaan zag ik de oude kerkruïnes terwijl ik er doorheen reed. We vertrokken direct vanuit het huis en liepen eerst over een wat overwoekerd pad en daarna langs de weg. Daar was het dan, een prachtige en mystieke plek vol wilde bloemen en orchideeën 😍. Ik was verrukt en inspecteerde

De grote Castiliaanse rivier – Het MTB-pad van de Douro

Mountainbike Collectie van Alvaro Hernandez

Het hele jaar smullen in de strandtent – 5x wandelen in N-Holland

Ervaar Amsterdam buiten de gebaande paden