Tagestouren in der Eifel

Anneke

Collectie van Anneke

Überall zusammen gesammelt aus Wanderbüchern und von anderen Komootlern.

1. Eifelsteig, Brotpfad und Eichendorff-Felsen

Vandaag waren we echt in het diepste deel van de Eifel, dat alleen via kleine weggetjes te bereiken is. Ik vond de tour naast de baan met Martin en Sabine: komoot.de/tour/554958181?ref=wtd. Ik denk dat we vandaag veel beter weer hadden dan toen.

We vonden veel dieren (paarden, schapen, geiten en veel

Klein en zeer comfortabel rondje bij Gerolstein. Er was een vlooienmarkt op het plein voor het stadhuis, dus ik pakte twee superleuke keramische kopjes en toen gingen we naar het kasteel. Prachtig uitzicht op de Auberg en de Munterley. Ga bergopwaarts.

Het hoogste punt was de Dietzenlay waar we pauzeerden

Sarmersbach heeft een paar wandelingen in petto en vandaag wilden we de tweede aanpakken. Heerlijk weer, de eerste kleine bosbessen zijn al te zien.

De ronde had niet de megahoogtepunten, maar was wel goed bewegwijzerd, goed beloopbaar en had uitzichten te bieden. We rustten uit op de XXL-bank met uitzicht

5. Oh, dat was weer een kleine droomwandeling. De tocht is eigenlijk 20 km, maar aangezien we weten van de opening van de tunnel die de Jungfernweiher met de Ulmener Maar verbindt, hebben we deze kortere weg meteen meegenomen.

Maar van voren: schitterend weer, eindelijk weer in korte broek, al was het nog

Dat was weer een mooi rondje met sneeuw, zon en regen. Iets meer dan 5°. We zagen een reiger in de sneeuw en zochten zelf beschutting in een kleine schuur toen de sneeuw te wild werd en we te lui waren om de poncho's aan te trekken.

Aangezien we geen van beiden BAP-vrienden zijn, konden we helaas niet

Weer een langere weg, want zelfs de zon scheen (was maar nep, zodra we aan de beurt waren werd het grijs). Je had er de omweg naar de Drees bij moeten zetten, maar dat hadden we ons helaas niet van te voren laten weten. Het pad was meestal heel gemakkelijk te bewandelen en slechts af en toe over natte

Bij 7° begonnen we bij Dahlem en het pad was een mooi verlengstuk van de heidewandeling. Bij het afdalen kon je het pad helemaal niet meer zien door de verwoesting door wilde zwijnen. Maar verder was het gemakkelijk wandelen, zelfs na de regenachtige dagen, en langs de Glaadtbach was het ook niet al

We zagen de tour op @Die_Ute. Dank daarvoor :)

Omdat ik vandaag nog werk te doen had in Prüm, was de tour een goed idee. Toen we begonnen te lopen begon het te regenen en hoefden we onze poncho's niet uit te doen. Mooie mystieke sfeer in het zeer rustige bos. Het waren meestal brede bospaden, maar dat

De kou is voorbij en na de regen hebben we een prachtige tocht kunnen maken bij Leudersdorf met een bijna blauwe lucht. Het pad belooft niet veel: je kunt tot aan de Nürburg en de Hohe Acht kijken. Kleine ronde, maar het belangrijkste is er nog steeds uit.

Eindelijk zagen we elke dag een vos op zoek naar voedsel.

We hadden de tour al een tijdje gezien bij @GH en aangezien het vandaag ijskoud zou zijn en de tour niet zo lang duurt, gingen we naar het station van Blankenheim. Het was ongeveer -6° en helaas niet zo blauwe lucht als gisteren.

De Süntelbuche hadden we nog nooit bezocht en ja, dat was een hoogtepunt

We begonnen bij -8° en het was nog mistig. Vandaag niet zo ver weg en het vooruitzicht van een mooie stop verleidde ons om de tocht nog eens te lopen.

Het klaarde op en hoewel het koud was, was het ook prachtig met de blauwe lucht. We stopten bij de Bielenhof Alm en dronken een heerlijke koffie en kochten

Meer zoals de Eisesglück-lus: we begonnen op de parkeerplaats in Reifferscheid en het was KOUD. Gelukkig zijn we goed uitgerust, maar de zon zouden we vandaag niet zien.

We vonden voor het eerst een Erftstein in een kleine kapel! We gingen bergopwaarts langs veel paarden. We hebben veel sleepruimen gezien

Helaas weet ik niet meer van wie ik de tour heb gekopieerd, maar hij bestaat al een tijdje.

Eerst was het bewolkt, maar uiteindelijk kwam de zon zelfs een beetje tevoorschijn. Ondanks de natte omstandigheden was het pad goed begaanbaar, zij het modderig.

Hoogtepunt was natuurlijk de racebaan, al waren

Dat was vroeger een echte zonnetocht in november met veel ontmoetingen met dieren (paarden, koeien, lieveheersbeestjes). We waren ook verrast door het aantal hoogtepunten: te beginnen met de jeneverbesheide, de Antoniuskapel, de kasteelruïne Schloßthal, de Mirbachkapel en vooral de mogelijkheid om te

16. We ontdekten de tour om @Die_Ute.. aangezien het vandaag zou gaan regenen, wilden we een kleinere tour doen. Toen we in Eckfeld aankwamen, begon het echt te regenen.. maar alleen de stoere komen de tuin in 🤪, dus we begonnen direct met een poncho.. het pad was gezellig en aanvankelijk alleen bergafwaarts

17. Met aangename temperaturen hebben we de tocht van liebhabär (?) gewandeld. Hij heeft een aantal tours met elkaar gecombineerd. We hebben het net opnieuw gepland, zodat we in Pesch begonnen en de lange klim aan het begin hadden. We hebben een valk gezien? (Ornithologen voorop!), die helaas vrij ver weg

18. Het heerlijke zomerweer lokte ons naar buiten. Alle zwem- en wandelspullen ingepakt (de buren dachten dat we twee weken op vakantie zouden gaan). Een kleine pro forma tour naar de volgende Maar en weer terug. Daarna ontspannen zwemmen, springen en glijden. Gelukkig waren er nog wat wolken. Drankjes aan het einde en naar huis.

Dat was weer een hele mooie tocht rond de Laacher See. We parkeerden bij de jeugdherberg en maakten zo het pad wat langer. Je kunt ook direct in het dorp parkeren (dan hoef je de biologische eieren die je tot nu toe hebt gekocht niet voorzichtig te sjouwen). Schitterend weer en het pad was grotendeels

20. Ik had de tour op Komoot zelf als een aanrader gevonden. We wilden op de warme dag veel in de schaduw wandelen en dat lukte maar gedeeltelijk. Daarvoor waren we in Birresborn en kregen we vers water uit de bron.

De grote parkeerplaats was bij een manege en na een korte neusstrelen en een klim naar Meisburg

In Eicks was er een hele grote tuinshow bij het kasteel.. maar daar wilden we precies heen.. aangezien de parkeerplaatsen in de buurt allemaal vol waren, reden we naar de volgende stad. Hostel was het bekijken waard met oude vakwerk en interessante inscriptie uit ongeveer 1682. Op het dorpsplein was