2023

Andreas aus Paderborn

Collectie van Andreas aus Paderborn

..das Jahr ist fast vorüber, ich freue mich auf viele Touren in 2024🌞🚴‍♂️😎23.12.2023

1. Jahresabschluss-Tour oder wo ist das Hochwasser hin! 31.12.2023

... het einde van 2023 bijna is bereikt, heb ik vandaag weer van het droge weer geprofiteerd en een stukje gewandeld. Oké, het weer was beter, maar het belangrijkste was droog, 7°C, en een frisse wind, ik weet het niet, of het nu oost, west, noord of zuid was, het ging tenminste door de handschoenen

Vrolijk kerstfeest 🎄 Ten tweede ben ik, zoals gisteren aangekondigd, vandaag naar het Paderborn-plateau gefietst om een foto te maken van de watermassa's van de Alme en ook de Altenau.

Na de indrukken van gisteren op de Lippesee is het moeilijk om het te overtreffen, dacht ik tenminste!

Ik was nogal verrast

4. 🎄Merry Christmas🎄 Ik wens jullie allemaal!

Vandaag heb ik mijn regenkleding uit de kast gehaald en me klaargemaakt voor een fietstocht. Schoenen met regenoverschoenen, regenbroek eroverheen, regenjack in neon geel voor goede zichtbaarheid, helm op en af we gingen in de regen. Ik moest het gewoon doen

Vandaag gewoon weer door de velden in Paderborner Land gefietst🚴‍♂️😎, het bord wijst naar rechts, gewoon rechtdoor gereden, of in plaats van links rechtsaf, het is heerlijk om ergens in de middle of nowhere op pad te zijn. Hoe dan ook, het was leuk en dat is het belangrijkste. Het is maar goed dat

6. Vandaag weer gebruik gemaakt van het Duitsland ticket en vanochtend om 8.21 uur met de

RB 89 reed naar Munster. Toen ik in Münster aankwam, dacht ik eerst aan een rondreis door het Münsterland, als het ware van Münster naar Münster.

Maar toen ging ik naar huis richting Paderborn via Telgte, Warendorf en

7. Vanmorgen na het ontbijt zijn we begonnen in Hamm Alte Mark, Christian onze gids van vandaag, was stipt zoals de metselaars in het Hotel Alte Mark kort voor 9.00 uur want hij bleef thuis als Hammer-veteraan. Onze volgende bestemming was het Kurpark, vanwaar de tour begon.

Daar aangekomen zijn we meteen

8. Vanochtend rond 9.30 uur gestart in Paderborn, beste omstandigheden, het stopte met regenen 🌨. De verrassing in de ochtend was dat Christian, die in Hamm woont, zich naar Paderborn had laten brengen om met ons (Gregor en ik) naar Hamm te fietsen. Korte tussenstop in Elsen en de Dietmar opgehaald en

9. Vandaag weer een rondje 🚴‍♂️😎 door het Paderborner Land.

Zonder bestemming reden we weg, langs de Waldsee, door de Wilhelmsberg in Neuhaus, langs de Lippesee via Bentfeld naar Thüle, in Salzkotten in de ijssalon op de markt 🍧 pauzeerden we verder naar Upsprunge naar de Hederbron, tot aan Paderborn

Niets spectaculairs

11. Thuis is het heerlijk rijden met wind uit het zuidwesten richting Oost-Westfalen.

Ik ben thuis voor het verjaardagsfeestje van mijn zoon. Het was leuk!!!! Beelden zeggen meer dan duizend woorden.

Bedankt voor de vele likes en reacties, ik kijk er naar uit om weer met jullie op tournee te gaan

12. Een dag na de NRW FIETSTOCHT 2023!

Nadat ik vanmorgen wakker was geworden en voldoende en goed had geslapen en genoten van het ontbijt, nam ik afscheid van de andere deelnemers aan de NRW-RADTOUR, wenste iedereen een veilige reis en natuurlijk een goede gezondheid en zei "tot volgend jaar op de"NRW -RADTOUR

13. Dat was het mensen, de NRW-RADTOUR 2023 is voorbij. Het was super gezellig en ik kom volgend jaar zeker terug, dat is een feit!

Vandaag begon met zonneschijn 🌞 en eindigde zo, door droog weer. Een beetje wind, uit de verkeerde richting maar dat is normaal op de Rijn!!!!!

We begonnen vanmorgen rond 9.30

14. ...hier ben ik weer! We gaan verder van Xanten naar Rheinberg voor de tweede pauze en om 16.00 uur trok de karavaan verder (aanstekelijk deuntje 😊😂😂😂) het laatste einde draagt de lading, gelukkig was er een stop voor een drankje en reden we door naar een nederzetting, waar we wachtten voor de tweede

15. Vandaag, de tweede dag van de NRW-RADTOUR, na het ontbijt in het hotel in Kleve, kwam onze shuttle, zoals aangekondigd, en bracht ons terug naar Wonderland, omdat de bussen om wat voor reden dan ook niet naar de hal gingen waar de wielen hebben geslapen, weet de gier.

Het maakt niet uit hoe we naar de

16. Vanmorgen vrij onopvallend begonnen in Voerde/Ork, de reisleiding ging vanmorgen pas via knooppunten Wesel binnen, dat wist ik ook niet, maar geeft ook niet.

Aangekomen in Auesee, eerst inchecken, dan het toerpakket ophalen, natuurlijk alles met lange wachtrijen, het had ook anders gekund! Daarna ging

17. Vanmorgen na een zeer goed ontbijt in de jeugdherberg Xanten Südsee, ben ik geleidelijk aan op weg gegaan naar Xanten. Het ging langs de Zuidzee langs het Romeins Museum met zijn imposante beschermende muur naar het kleine en schilderachtige stadje met zijn vele bezienswaardigheden, zoals de molen van

18. Zo lief, zoals beloofd, vandaag is mijn tweede etappe van Lünen naar Xanten!

Ik was relatief snel uit Lünen om mijn kilometers langs de kanalen te trappen, ik hou gewoon van rijden op het water, ook al denken sommigen dat het saai zou zijn, ik denk het niet!

Het scheepvaartverkeer is zeer gevarieerd, de

19. Ja, zoals de titel al zegt, ik ben vanmorgen naar Wesel gereden, hoewel ik vandaag alleen van Paderborn naar Lünen ben gereden. Het was vandaag 110 km. Ik overnacht hier in de jeugdherberg Lünen aan de Cappensee. Mijn fietsaccu liet me de laatste 5 km weer in de steek. Die laat je nog steeds 27% zien