Neckartalradweg

Anni

Collectie van Anni

370 km durch malerische Schluchten, vorbei an vielen romantischen Burgen, Weinbergen, Fachwerk- und Weinorten folgt der Radweg dem windungsreichen Verlauf des Neckars. Bericht einer Reise. ES LOHNT SICH!!!!

1. Neckartal-Radweg... - Tag 1 - Von Villingen Bahnhof nach Oberndorf

Na een BUGA-bezoek in Mannheim fietsten we van ons hotel in Ketsch naar Schwetzingen, van daaruit namen we de S 9 naar Karlsruhe en vervolgens een regionale trein naar Villingen. Alles ging geweldig. Hier kan ik de Deutsche Bahn prijzen. Hier begon onze fietstocht langs de Neckar met een mengeling van

2. Na een goed ontbijt en met droge kleren - zelfs mijn schoenen werden gedroogd met behulp van de föhn - begonnen we rond 10.00 uur bij mooi weer. De fietspaden waren weer goed, het landschap was prachtig, onze tocht werd slechts onderbroken door zo'n 400 geiten. Dikke wolken pakten zich kort voor Sulz

4. Na een goed ontbijt vertrokken we rond 9.30 uur goedgeluimd onder een bewolkte hemel zonder regen. Korte tijd later realiseerden we ons dat het behoorlijk koud en winderig was. Handschoenen hadden kunnen worden gebruikt.

Na minder dan een uur bereikten we Tübingen, een prachtige stad met een heel mooi

5. Joepie, de eerste dag zonder regen. Goed aangesterkt, in een goed humeur en met een zonnetje gingen we van start. Nu was alles nog mooier 😄, de Neckar, het groen van de weilanden, de paden en de Wernauer steengroevevijvers. Al snel bereikten we Plochingen. Hier was het Hundertwasserhuis "Leven onder

6. Nu zit ik in de zon in de tuin van Hotel Schloss Lehen en denk aan de mooie dag. Eerst bekeken we de oude stad met de geboorteplaats van Schiller in het plaatsje Marbach. Het is het waard. Daarna ging het verder over grote, perfect bewegwijzerde fietspaden door velden en weiden, vaak vergezeld van de

7. Iets eerder begonnen dan normaal, want we hadden vandaag 85 km voor de boeg, maar na een korte tijd en een paar hoogtemeters kwamen we in Bad Wimpfen. Het is een van de mooiste steden aan de Neckar. Het vakwerkensemble is de moeite van het bekijken waard. Vanwege deze prachtige huizen en ook de Pfalz

8. Zeer comfortabel vandaag. Na een laat ontbijt reden we naar de Oude Brug in Heidelberg, bezochten kort het marktplein, de Lindt-winkel en slenterden wat door de straten. Te veel toeristen hadden op dezelfde dag hetzelfde idee als wij. En zo reden we door naar Schwetzingen, staken een kaarsje aan als