Tasmanien - Roadtrip und viele Wanderungen

Petra

Collectie van Petra

3 1/2 Wochen in Tasmanien! Mit dem Mietwagen fuhren wir einmal um diese fantastische Insel und machten unterwegs viele Wanderungen.

1. 13.3.23 Kommt die Tochter nicht zur Mutter, muss die Mutter zur❤ Tochter! Treffen in🦜⛰️🦘 Tasmanien🇭🇲😊

Na een lange vlucht, met overstap en wachttijden, ben ik vanmorgen aangekomen in Hobart, Tasmanië. 😊 Er liggen nu 3 weken voor ons, waarin Janina en ik het grote Australische eiland willen verkennen. We zijn verheugd om te zien wat we in de tijd zullen ontdekken en wandelen. Een eerste rondje en een

2. Vanmorgen stond een wandeling in Hobart op het programma. Gisteren was een feestdag en de winkels waren gesloten. We hebben dus vandaag een paar boodschappen gedaan en na een verfrissing met heerlijke broodjes zijn we op weg gegaan naar het Knocklofty Reserve, een stukje wildernis pal naast de stad

Gewonde dieren kunnen aan deze opvang worden overgedragen. Ze worden verzorgd en zo snel mogelijk weer vrijgelaten in het wild. Bij de dieren die hier aan bezoekers getoond worden, kan dit om diverse redenen niet meer. Het is absoluut een geweldige en belangrijke faciliteit.

5. Vandaag voerde onze tour ons door Mount Field National Park, langs watervallen en de enorme, oeroude moerasgombomen, eucalyptus en heel veel boomvarens. Het eerste deel van het pad van het bezoekerscentrum naar Russell Falls was behoorlijk goed bezocht en aangelegd. Daarna werd het pad origineler en

6. Nee, @UdoS 🇺🇦🕊 en @illywhacker , ik heb eigenlijk de verkeerde simkaart gekozen en zal waarschijnlijk vaker zonder signaal zitten 🤷‍♀️

Janina ontdekte dit pad op Googlemaps. Er was niet veel overredingskracht voor nodig, en we reden de 25 km om 250 meter te rennen. 😄 Het pad leidde door dicht oerwoud

7. Een geweldige tour door een geweldig landschap! Het hoogteverschil was niet zo groot, maar de begroeiing was absoluut anders! Jungle veranderde in heide en verder omhoog naar alpien terrein. Weer bergafwaarts werd het bos dichter, hoge eucalyptusbomen en dicht kreupelhout, waarin de vele krijsende vogels

8. @WILFRIED We vonden het pad nogal ongewoon en cool! 😎 Het was vergelijkbaar met de loopbruggen in een kloof. Anders zou je er helemaal niet kunnen wandelen....

9. Op de rit van vandaag van Maydena naar Queenstown hebben we veel korte stops gemaakt. Janina kocht whisky in een distilleerderij, ik kocht brood en honing in een boerderijwinkel 😄😋 We liepen over een geweldige hangbrug 🌉 en wandelden naar een waterval 🌊. Een hoogtepunt vandaag was de waarneming van

10. Voordat we onze reis naar Cradle Mountain vervolgden, hebben we nog een kleine wandeling gemaakt langs de Pieman River. Weer voerde het pad door met mos bedekt regenwoud, op en neer over wortels, stenen en houten planken. Helaas hebben we geen vogelbekdier ontdekt, maar toch was de korte wandeling een

11. Vandaag zijn we gaan stalken in Cradle Mountain National Park. We zagen zooo veel wombats, vaak heel dichtbij. Ze zijn helemaal schattig 🥰 Maar we waren ook enthousiast over echidna's en vele sneeuwskinks (de prachtige hagedissen) evenals het prachtige landschap en de flora. Het had net iets warmer

12. Een fantastische dag ligt achter ons! Nadat het 's nachts had geregend, gingen we even later op weg naar het nationale park. De zon☀️ kwam tevoorschijn en de blauwe luchten vormden echt het decor voor het landschap en de bergen.🤩 We klommen naar Marion's Lookout. De route ging steil omhoog, eerst weer

Na het ontbijt verlieten we het Cradle Mountains gebied, Smithton aan de noordkust was onze bestemming voor vandaag. Zoals altijd op rijdagen, hebben we onderweg een paar wandelingen of kleine trektochten gemaakt. De Philosopher Falls werden bereikt via de 3 km korte route door het regenwoud. Een erg

14. Vandaag hebben we een hike gelopen van de "Rother hiking guide Tasmania". Het startpunt was in Sisters Beach bij de boothelling. Het pad is een van de wandelpaden in Rocky Cape National Park. Het gebied werd weinig gebruikt, we hadden het grootste deel van de route voor onszelf. 20°, blauwe lucht en

15. De wandeling gaat verder... Vanaf Tinkers Lookout gingen we weer bergafwaarts en uiteindelijk kwamen we bij het strand. Dit bracht ons echter bij het moeilijkste deel van de route. Een echt pad was hier niet, we moesten klimmen over ruige rotsen, rotsen en keer op keer door de struiken. Als gevolg hiervan

16. @illywhacker Ja, nu genieten we van de zon, de kust en de zee 😊. We hebben gisteravond pinguïns gezien 🐧🐧🐧🥰