Jahresrückblick 2022

𝑭𝒓𝒂𝒏𝒌 😉

Collectie van 𝑭𝒓𝒂𝒏𝒌 😉

Mein Jahresrückblick 2022.......schön war's...... Viel Spaß beim nachfahren oder wandern.

1. Rund um den Y-Berg und dann mal kurz Pfadfinder....😂🙈

Ja, zag er totaal anders uit op de planning van Komoot vanmorgen om 6 uur, ik zweer het!!!.... 😂😁

Ja, ik nam een verkeerde afslag en ik schoot al bergafwaarts richting Neuweier.🙈 Toen ik het merkte was het eigenlijk al te laat. Ik wilde dat toch allemaal niet weer terug.🥵😂

Na de Y-berg moet het pad

Na een paar weekenden van gedwongen onthouding 🙈 viel bijna in de winterblues.....🙈🙄😂

Vandaag moest ik er even uit voor een rondje.☺️👍🏻💪🏻☀️

4. Ja, het plan was eigenlijk heel anders voor vandaag. 🙈 De heidemeertocht op de top van de Hohloh stond op de planning. Helaas werd het weerbericht vanochtend weer naar beneden bijgesteld en had ik geen zin om over de afstand en hoogte rond te rijden in wat grijs, koud, bijna miezerig weer.😕🥶

Met een

...of zoals we in Rastatt zeggen: The Altrhein im Ried. 😉😁

Ja, vandaag reed ik links en rechts van de Plittersdorfer veerboot op de Altrhein. Van de monding van de Murg tot de oude monding van Sandbach. Een dromerig stukje aarde....🥰☺️👌🏻

Ik kan het alleen maar aanraden en het is ook een absoluut hoogtepunt

6. Van Pforzheim tot Rastatt langs de Enz, Eyach en Brotenaubach. Gewoonweg prachtig...🥰😍 Een rondreis die werkelijk bijna alles biedt. ️

Pforzheim is echt een nachtmerrie voor mij als het om fietsen gaat. 😅🥳

De eerste kilometers met veel kleine hellingen en klimmetjes waren op de een of andere manier

Een kleine vader-zoon tour tijdens de vakantie. ☺️🤷🏼‍♂️ Zeer onspectaculair maar mooi. 👍🏻😎

Sodele, Badnerhöhe...Controleer....✔️

Daar wilde ik dit jaar heel graag in rijden.👍🏻☺️

Deze keer koos ik ervoor om via de Harzbach/Grimbach naar het Badner Saddle te rijden. 🤔🙈

Maar nu heb ik het niet meer nodig.

Zit aan het eind al deels behoorlijk steil in de stijging. Dit roept herinneringen op aan

9. Ja, de tour was eigenlijk bedoeld om een kaneelbroodje te bemachtigen bij Cafe Lumen.🤤 Aangezien ik daar op de terugweg alleen 's morgens vroeg langskom, heb ik een tour gepland waar ik op de terugweg nog langs kom .😁👍🏻 Nou, anderen hadden het idee zondag rond 13.00 uur. 🙈😂🙄

Moet ik terugkomen

10. Ja, weken geleden merkte ik dat ik nog op de fiets bij de Schwarzenbachdam zat.😳

Overal, behalve in de buurt, op de een of andere manier was het nooit genoeg voor de dam.🙈🙄

Dus het plan was snel geboren om een kleine rondleiding te doen en de knie verder te testen.😎👍🏻😁

In de toekomst geef ik mezelf

Mijn geblesseerde knie had wat last van de laatste twee toeren.🤕🙄 Toevallig merkte ik ook dat mijn rechterpedaal licht gebogen is.🙈🙄

Dat ik een weekend moest overslaan vanwege een verkoudheid was precies goed.🙈😂

Vandaag een mini lapje met een oude knie maar in ieder geval met een nieuw pedaal en

12. Deze tocht was vroeger een oude PlanB voor een tocht over de Hornisgrinde, we gingen bergopwaarts langs de Schönmünz. Een fantastische oprit die erg doet denken aan de jonge Murg of de Grobbach. Gewoon geweldig..... Aan het eind richting Mummelsee iets krokanter in de stijging🥵 maar het is me gelukt

Ik rijd regelmatig de Murg-tour. Maar ik wilde ermee rijden vanaf de Murgquelle (Murgbrunnen).🙈😁 De nadering was goed gekozen 😅 en erg leuk om te rijden, behalve een korte, scherpe klim aan het einde.☺️💪🏻 Het hoge pad is geweldig😍 en het uitzicht omhoog to the Vosges. Veel nieuwe banken en ligstoelen

Vandaag hebben we met z'n drieën de Sandglöckchen-Rundweg onveilig gemaakt. ☺️🥳 Een leuk rondje en met goed vermaak.😊🤗 We gaan het nog een keer doen. ️👍🏻

In het begin was ik bang vanwege de zon op de middag dat het te warm zou zijn . Maar het grootste deel van de weg was in het bos en de temperaturen

Eigenlijk stond er vandaag een langere tocht vanuit Freudenstadt op de planning.💪🏻☺️ Maar aangezien de weersvoorspelling voor de middag in het achterste Murgtal niet zo droog was⛈️, werd er gebruik gemaakt van PlanB. Een tocht naar de Mahlberg. ️👌🏻

Dus eindelijk de verknipte Hohloh-tour 🙈🥵 ( komoot.de/tour/455167250 ) van vorig jaar ingehaald en de tip van @Klaus 1911🚵‍♂️😎 ☺️👍🏻 opgehaald en de prachtige S8 gebruikt om het Murgtal. Normaal rijd ik alle tochten vanuit Rastatt 💪🏻, maar soms bereik ik mijn grenzen. 🙈 De reis van en naar het

Nog vroeg, weinig aan de hand en lekker schaduwrijk.

Ja, het kruis op de Streitmannskopf stond al lang op mijn lijstje.

Controleer....vink het aan....nooit meer!..🙈🥵😂

Het was vanaf het begin de bedoeling geweest om de fiets op de grinde of het kruispad omhoog te duwen. 💪🏻😊 Enerzijds is het daarboven verboden om te fietsen, en zoals ik nu weet, is duwen

Aangezien ik niet weet hoe ik de komende week ga fietsen, vandaag een klein rondje Fremersberg. ️

Eigenlijk is de Fremi mijn geheime favoriet in vergelijking met de Merkur of Yberg.

Natuurlijk is de beklimming onderaan behoorlijk pittig 🥵 maar dat wordt goedgemaakt met mooie bospaden en paden. 😍 Er is

Eerst Baden-Baden, dan naar de Nachtigall en verder naar de Rote Lache, helemaal terug over de kleine Matterhorn en een stukje van de Tour de Murg.....Zo, alles is gedaan voor dit jaar....Eerste! !! 😁😂

Eigenlijk wilde ik verder omhoog in de richting van Badnerhöhe. Ik zat al in de wolkensoep bij de

21. Ja, klinkt als een podium op de Monte Carlo Rally

Nu herinnerde ik me tijdens de tocht waarom ik altijd langs de Grobbach naar de Scherrhof rijd en niet langs de Oos. 🥵🙈😁

Het was een lange toer en na Bühl stond er altijd tegenwind. Ik heb de laatste kilometers gekropen...🙄🐌