Saarland

Juschu ( Jürgen & Vicky)

Collectie van Juschu ( Jürgen & Vicky)

Saarland

1. Saarlouis🥾 kleine Stadtgartenrunde 🌳🌺🌳🌸

's Middags in het zonnetje 🌤️ nog een rondje door de stadstuin 🥾, gevolgd door de aankoop van drankjes 🧃 voor de volgende toer 🤭!

2. Nadat we gisteren de tip kregen van guude 👍🏻 dat er een rotspad 🪨 is in Kirkel, was het voor ons duidelijk dat we die willen lopen 🪨😊. Het programma voor de dag werd snel gewijzigd omdat we rockfans zijn! Dus guude, hartelijk dank voor de tip. Het was gigantisch op smalle paden op de een of andere

4. Vandaag zijn we weer naar het treinstation 🚉 gegaan, met de trein naar Homburg an der Saar. Het weer was erg wisselvallig, alles was aanwezig, sneeuw 🌨️, regen 🌧️ grijs in grijs 🌫️ en ook 🌤️ zonneschijn. Vanaf Homburg liepen we alleen maar op en neer door prachtig bos 🌳🌳 over supermooie bosbodempaden

5. Vandaag de trein 🚆 naar Saarbrücken genomen op verkenningstocht. Geweldig, aangekomen en meteen de paraplu geopend☔️! En daar gingen we, wat maakt het uit, we laten de regen 🌧️ onze vreugde op de dag niet bederven 😊! Nadat we bij het kasteel waren aangekomen, wilden we ook een beetje van de geschiedenis

6. Teruggekomen in Saarlouis🚈, hebben we een kleine pauze genomen. Toen begon het weer. Aan de ene kant scheen de zon 🌞 heerlijk en aan de andere kant was de lucht diep zwartgrijs toen we op weg waren naar Trumpf's factory outlet. We hadden paraplu's 🌂 bij ons. Aangekomen bij de factory outlet begon

7. Aangezien ons hotel 🏨 de kaart van Saarland bevat, hebben we die vandaag gebruikt om de regionale trein 🚈 naar Merzig te nemen. Fijn, 👍🏻 want ons hotel ligt op nog geen 5 minuten van het treinstation 🛤️. Aangekomen in Merzig 🌫️☁️ wilden we de natuur- en panoramatocht lopen voordat de grote bui

8. Nadat we waren ingecheckt in het hotel 🏨 en onze auto 🚙 in de ondergrondse parkeergarage 🅿️ hadden geparkeerd voor de komende dagen, gingen we op ontdekkingstocht door het fort en de oude stad. Een laatste stop 🍺🥘🍹 rondde de stadstour af.

9. Een paar dagen vakantie 🧳 in Saarlouis met een tussenstop in Schappach om via Karl May naar de mooie auto te 🥾rennen. Er zijn 2 routes van de PW (7 en 13 km) en de Karl May way! Aangezien het weer vandaag behoorlijk vochtig 🌧️☔️ mistig 🌫️ en onaangenaam koud was, kozen we voor de 7 km auto! Dit was

10. Vandaag onze laatste toer in Saarland. We vonden de tour in Komoot 😊 en veranderden het een beetje, bedankt 🙏 aan de Komootler die de tour heeft opgenomen.

Dus vandaag met de bus 🚌 naar Berus, waar ook de Beruser Tafeltour begint. De Tafeltour overgestoken en deels 🥾 gelopen. Eerst liepen we naar

13. De middag gebruikt om de droom 💭😴lus 🎀Villa Borg🏛️ te lopen. Het pad is zeer goed aangegeven, je kunt niet verdwalen, we hebben alleen een klein stukje afgesneden aangezien een wegwijzer dwars door het bos 🌳 naar Villa Borg 🏛️ leidde. Het was een hele mooie natuurwandeling langs Bächle🌊, veld

14. Net als een jaar geleden zijn we weer onderweg over de 🚙Duitse snelwegen 🛣️ naar Saarland, deze keer is onze bestemming Perl! We vertrokken vroeg 🚙 en stopten in Neunkirchen voor het ontbijt 🍵🥨🍳, daarna reden we naar Furpach om onze voeten te strekken 🥾🥾 in het natuurgebied Kasbruch. Het was

15. Vandaag was onze 800ste tour, wat ons veel plezier bezorgde😊!

Vanochtend na een goed ontbijt 🍵🥖🥚🥧☕️ in het hotel 🏨 zijn we met de Au 🚙 naar Orscholz gereden om de droom 😴💭lus 🎀 Cloe pad 🦯🥾🦯 te lopen! Het parkeertarief kan per uur variëren. Dagkaart kost € 6,- van 08.00 tot 18.00 uur ⏰! Ik

16. Omdat we de Saarlandcard (veel kortingen en gratis reizen met 🚌 en regionale trein 🚊) gratis kregen bij het hotel 🏨, namen we in de middag de bus 🚌 naar Perl. We stapten uit in het stadscentrum en zochten vervolgens naar verdere ritten met andere 🚌 bussen, maar we waren niet zo succesvol als we

17. Vandaag namen we de bus 🚌 van het hotel 🏨 naar Nennig om de droom 💭 😴loop🎀Dolinenweg te lopen! Tot nu toe gaat het goed, maar omdat het de laatste tijd veel heeft geregend, waren de 🌳bospaden buiten de stad zo modderig en glad. Sommige zijn tot aan de enkel gezakt 😩! Na ongeveer 2 km besloten