Costa Rica

Georg55

Collectie van Georg55

1. 20230220 🇨🇷: Rundgang in Heradura

Nadat hier in 1992 een film was opgenomen over de ontdekking 500 jaar eerder, begon hier de bouwhausse en werden luxe hotels, een golfbaan en een chique jachthaven gebouwd. Daar hebben we naar gekeken. Is een andere wereld. Het strand in het zuidelijke deel van de hoefijzervormige baai is echter nog origineel.

Onze hospita raadde ons deze wandeling aan, bij eb kun je kilometers langs het strand lopen. Vandaag was het eb om negen uur, perfect voor een ochtendwandeling met een zwemstop.

Grecia heeft de titel "Schoonste stad van Costa Rica". Nou ja, misschien wel, maar naar onze mening is het nog steeds geen mooie stad. De enige attractie is de kerk made in Belgium, deze is volledig van metaal. Helaas werd onze tour een beetje ingekort door Komoot….

Ons eerste nationale park, op naar de Poas-vulkaan. Om zeven uur vertrokken we in een stralende zon, toen we de top bereikten hingen we in dikke wolken. We wandelden naar de kraterrand en zagen niets. Dus gingen we terug naar de ingang en dronken eerst een kop koffie. Maar zo makkelijk geven we niet

6. Na onze aankomst in Costa Rica hebben we eerst te maken met de tijdswisseling en de nieuwe temperaturen. Daarom hebben we een wandeling gemaakt door de Zoo Ave heel dicht bij ons om aan de slag te gaan. Er leven gewonde wilde dieren, maar ook dieren die illegaal als huisdier worden gehouden. Het is een

7. De komende twee dagen zijn we nu op de Pacific. In ons kleine stadje is er precies één frisdrank (lokaal restaurant). Dus dat was onze bestemming voor het avondeten. We konden genieten van onze eerste zonsondergang.

Vanmiddag zijn we naar de waterval in Los Chorros Park gelopen. Was een leuk klein pad en een geweldige waterval. Je had zelfs een bad kunnen nemen, we beperkten ons tot het koelen van onze voeten.

Vandaag reden we van de hooglanden naar de Stille Oceaan. Onderweg stopten we even bij de Crocodile Bridge en wandelden toen door het Carara National Park. Zeer indrukwekkende natuur, we hebben niet veel dieren gezien, maar er werd wel veel getjilp, gepiep en gebrul......

Nu zijn we aangekomen in het toeristische centrum van Santa Elena/Monteverde. Hier woedt de beer, we weten niet precies wat we ervan moeten denken. Er zijn vier natuurgebieden, waarvan we het eerste hebben gewandeld. Het was leuk, we genoten vooral van de vele kolibries. Maar feit is dat we 40 dollar

Vandaag zijn we naar de El Tigre watervallen in Monteverde geweest. We houden sowieso van watervallen en ze zijn er altijd, in tegenstelling tot dieren die je misschien tegenkomt... De paden waren mooi en we hadden onderweg veel leuke hangbruggen. Een geweldige tour, kan alleen maar worden aanbevolen 👍.

12. Omdat we nog tijd hadden, liepen we voor het avondeten nog even door de stad. Onze conclusie: Er is niet veel te zien, maar ongelooflijk veel mensen en vooral veel verkeer. De meeste dieren zagen we rondom onze lodge, die prachtig in het bos ligt.

13. Helaas regende het de hele nacht en ook in de ochtend. We waren dan ook ten einde raad. Moeten we naar een van de vele thermale baden? Maar er zijn alleen dagpassen en we kennen elkaar, uiterlijk na een uur zouden we ons daar vervelen. Toen wilden we wandelen in Arenal National Park, maar een deel was

14. Vanmiddag zijn we terug gelopen naar het centrum. Afgezien van het zeer mooie park en de kerk is er niet echt veel te zien. We hebben in ieder geval de eerste toekan gezien (foto 8, misschien is het meer een zoekfoto). Voor het avondeten kozen we weer voor een traditionele frisdrank.

Aan het einde in La Fortuna besloten we om over de hangbruggen te gaan. We vonden het leuk, de vele mensen raakten aardig verdwaald en het weer werd in de loop van de dag beter, zodat we in ieder geval een groot deel van de Arenal Vulkaan konden zien🌋.

16. Het is al duidelijk dat het gaat regenen in het regenwoud, maar zoveel regen als vandaag hadden we niet nodig. We zijn meerdere keren echt nat geworden. Aangezien onze accommodatie slechts twee kilometer verwijderd is van de ingang van Tenorio National Park, zijn we hier begonnen. De rondleiding was

17. De bergen en het regenwoud liggen achter ons, nu zijn we op het schiereiland Nicoya aan de Stille Oceaan. Een flinke aanpassing, bij 34 graden in de middag werd zweten aangekondigd. Gelukkig konden we afkoelen in de zee. De plaats Tamarindo is erg toeristisch en heeft weinig charme, morgen gaan we verder naar Samara.

Op weg naar Sámara maakten we een omweg naar dit nationale park. De belangrijkste attractie hier zijn grotten, waarvan er één bezocht kan worden. Maar de extra $ 70 was het ons niet waard, dus we deden gewoon de wandeling. In plaats van regenwoud is hier droog bos, heel droog en het was ook nog eens

19. Links rond gisteren, rechts rond vandaag. Vandaag zijn we naar Buenavista Bay gelopen. We maakten een omweg naar een uitkijkpunt. Om bij het strand te komen moesten we door een rivier waden, gelukkig rende er een visser voor ons door en zagen we dat het water maar tot aan onze dijen stond, dus met een

20. Vandaag hebben we er een stranddag van gemaakt en zijn vanaf ons hotel langs het strand naar de volgende baai gelopen. Onderweg zijn we een paar keer gaan zwemmen en kwamen we terecht in een leuk strandtentje. De stranden zijn enorm en bijna verlaten.