Saar und drumherum

Rita mit Ronnie 🐕🌳💚

Collectie van Rita mit Ronnie 🐕🌳💚

1. Traumschleife *Saarhölzbachpfad* 🚶🏻‍♀️🐕🌳🌲 28.06.22

Gisteren vanaf 15.00 uur in ons appartement betrokken. Nadat we ons hadden geïnstalleerd en gewinkeld, vertrokken we voor de eerste tour onder een bewolkte hemel; Begin bij de voordeur naar de bovengenoemde droomlus. Te lang om af te maken, zijn we vandaag verder gegaan.

Markeer gisteren het uitkijkpunt

2. De wifi is verschrikkelijk...

Tocht via Saar-Hunsrück-Steig en Tafeltour met kasteel Montclair, Saarschleife, sluis Mettlach (was interessant en spannend), rond Keuchingen en Mettlach zelf, dat voornamelijk uit Villeroy & Boch bestaat. Kasteel Saareck is het pension van het bedrijf. Op Montclair kost

4. Lange afstandswandeling op de Kaiserweg (voor een beschrijving hoe het tot stand is gekomen, zie het bord). Het loopt van Taben-Roth naar Mettlach. Na 8 km sloegen we een lastige MTB-route over de Saaruferweg op, na de Michaelskapelle op de Saarschleife bij Taben zagen we de Lutwinuskapelle bij Mettlach

5. Onweersvoorspelling voor de middag...

Het boomtoppenpad gaat open om 9.30 uur - 11.50 euro die de moeite waard zijn! 🤩👍 Looptijd ca. 1 uur. Beste uitzicht op de Saarlus 😍! We waren er op tijd.

Daarna hebben we de TS *Cloefffad* uitgevoerd. - Al het andere was te veel voor Ronnie in de hitte.

Het pad

6. Gistermiddag de prachtige stad Saarburg bezocht, heel pittoresk met de waterval midden in het centrum . Een oude stad, prachtig geprepareerd met alles wat daarbij hoort voor het toerisme. We liepen naar het kasteel via drie marktplaatsen met een 🤩🤩 uitzicht, slenterden door steegjes en langs de Saar

7. Pfff 🥵 vandaag met de zwoele temperaturen... en het is altijd op en neer, maar sensationeel! Perfect bewegwijzerd, bijna alleen paden, schaduwrijke, enorme kliffen... de kroon op het werk is de beklimbare Altfels... ca. 6 x rustbanken (als ik me goed herinner), 2 x water (bron en beek) voor honden en

8. "Der Bergener", een droomlus met 11,5 km in de originele en 84 ervaringspunten volgens het wandelinstituut. Positief: Hoog aandeel paden... naaldachtig, rotsachtig en wortelachtig in het bos; De helft van de tocht gaat door het bos, met kabbelende beekjes en hele mooie loopbruggetjes; dan opent het bos

9. Kleine middag/vroege avond ronde na onze aankomst.

De start van onze Saarlandweek was al indrukwekkend .

10. Ik ben helemaal enthousiast over deze tour ... 100% aanbeveling!

Start in Freudenburg, kleine parkeerplaats. We liepen de tocht in omgekeerde richting, hadden eerst de mega uitzichten vanaf de NSG Eiderberg genomen, dan bergafwaarts en door het bos, de afslag naar de bowl rock. Doorgaan naar Kollesleuken

11. Dit rotspad is echt rotsachtig, dus vooral op de paden waarvan het aandeel bijna 💯% is! Je moet er wel van houden om over deze scheve, scherpe puinhelling te lopen... aan de andere kant is ons Dahner Felsenpfad bijna een wandeling 😂.

De rotsen zijn hier natuurlijk heel anders (kwartsiet), maar ook indrukwekkend

12. Er was geen onweer... dus reden we naar de Losheimer See en dronken een biertje in de plaatselijke Hochwald-brouwerij... geweldige pub met een biertuin.

4 km rond het meer op een asfaltweg.

Andere geweldige tours in de omgeving starten vanaf hier.

Conclusie: we MOETEN terugkomen!

En nu regent het...

13. Van het bos naar wijn en boomgaarden... met geweldig uitzicht... en nog een Saarlus 😍.

Na een grijze dag met regen, bracht de vroege avond een leuke verrassing.

Maak je geen zorgen over de kaart... vandaag draait het allemaal om de foto's. Een ontdekkingstocht werd qua fotomotieven een wow-ronde.

De foto

14. Deze droomlus is vrij onspectaculair en gemakkelijk te rennen. Voor ons was het aangenaam mooi, vooral in deze tijd van het jaar, omdat het overal bloeide. De bloeiende bomen in het frisse groen en de weilanden, soms meer dan een halve meter hoog met talloze bloemetjes, wisselden elkaar harmonieus af

15. We zijn terug in Saarholzbach aan de prachtige Saar... Onderweg gingen vrouw en hond wandelen tussen Besseringen en Schwemlingen in de Saarauen, terwijl de echtgenoot van de goden een weekendje ging winkelen. De tour heb ik ooit geleend van Kessie Lilli; bedankt daarvoor 🤗. Het is me zelfs gelukt om

16. Alleen al de reis naar Trassem is een kleurrijk panorama: de steen is rood, het koolzaad is geel, het land is groen! 😍

Op de eerste 4,5 km van de droomlus dacht ik, hm... nou... hier heb je tijd om van andere dingen te dromen, maar toen werd het echt leuk. Allerlei vooruitzichten, waaronder Saarburg

17. De aangekondigde hevige regen om 11.00 uur liet lang op zich wachten... yay, tour gedaan!

Het was leuk! In tegenstelling tot de oorspronkelijke start in Britten, vertrokken we vanuit Saarholzbach omdat dat praktisch voor de deur was. (Tour is getraceerd) Parkeren op de jeugdcamping mogelijk.

Het hoogtepunt

18. De tocht krijgt van mij vandaag 90 punten, omdat het zo mooi is met de bloeiende appelbomen in weelderige weiden en frisgroene beukenbossen... heel fijn, voldeed aan mijn smaak! En er was in het begin ook een avontuurlijke factor in een geweldig nat en mystiek labyrint 😄, zo glad. De natte weidepaden

19. De lengte is niet altijd doorslaggevend 😜😉. Zelfs kort kan spannend zijn... en hoe!

Ik heb de Karlsruher-kam nog niet bewandeld, maar de Maunertgrat moet net zo mooi zijn... op een andere hoogte natuurlijk, maar ik had Patrick Göser ook niet bij me 😂. Het uitzicht was het zeker waard en de belevingsfactor

20. Ik wilde deze tour doen de laatste keer dat we hier waren, maar... Nu zou het zo moeten zijn! Komt hij of komt hij niet? ☔️💦 De weer-app beloofde niets goeds. Plaatselijk onheilspellende bewolking. Uiteindelijk hebben we maar 2 korte buien gehad 💪.

Sinds we begonnen bij de Rittscheider Hütte, liet het

21. Het bos bij de Romeinse Villa Borg lijkt op een moerasgebied, bomen staan in het water, de paden zijn duidelijk slecht of hier en daar onbegaanbaar. Dienovereenkomstig waren er omleidingen; de overgang bij de Hunnenschanze is onmogelijk omdat deze "ondergelopen" is.

We liepen dus volgens bordjes en gevoel

De velden van Córdoba en Jaén – Sierra Morena te voet (GR 48)