Rianne 2023

Rikit

Collectie van Rikit

1. Kilometers maken door het Osse...

Eind april begin ik aan de Camino Madrid en zal ik veelal etappes van 25+ maken. Vandaar dat ik de komende 4 maanden grotere afstanden wil afleggen.

Dat was ook vandaag de bedoeling, maar de rondjes in mijn eigen buurt, en dan met name in dit jaargetijde hangen mij een beetje de keel uit. Vandaar dat

Allereerst voor iedereen de Allerbeste wensen voor het Nieuwe Jaar 2023... Dat wij weer mooie wandelingen kunnen maken, en nieuwe gebieden mogen ontdekken...

Omdat ik mijn Lief weg moest brengen naar het Aqua joggen, had ik mooi anderhalf uur de tijd voor een wandelingetje in de omgeving van Nistelrode

De bedoeling was een iets groter ommetje (2x zo lang)... maar Ja... Nat hé🌧️🌨️☂️☔☃️

Een wandeling met het Sint Jacob Genootschap regio Den Bosch.

Mijn uitgebreide verslag vind je hier riannes.blog/2023/01/29/wandeling-nederlands-genootschap-sint-jacob-januari-2023

Deze week voor de laatste keer op pad voor wat extra vitamientjes. Een wandeling vanuit Oeteldonk Centraal, en via het centrum naar het Bossche Broek, vervolgens naar Sterrenbosch, Pettelaarse bos en Pettelaarse Schans. Een rondje over de schans en dan weer richting centrum.

Maar omdat ik alleen maar

Na twee weken bankhangen door een vervelende verkoudheid die maar niet wil overgaan, vandaag toch maar op pad. Het was er ideaal weer voor, en al voelde ik mij niet helemaal Top, heb ik toch fijn gewandeld.

Natuurlijk had ik mijn camera niet bij de hand, toen ik aan de bosrand even moest p..pen, en toen

Een beetje een troosteloze dag, maar het was gelukkig wel droog om een klein ommetje in de buurt te maken. Na vijf dagen Carnavallen was ik er ook wel aan toe, om mij te ontspannen met een wandeling. Voor de Vastentijd heb ik een week uitstel gekregen, daarom onze wandeling lekker afgesloten met een Lunch bij Clemens.

Afgelopen woensdag moest ik 6 minuten met de trein voor een wandeling. Ik reis naar het station in Ravenstein en wandel via Huisseling, Herpen en Herperduin terug naar huis, en heb lekker gewandeld.

10. Wat heb ik toch geboft met het weer vandaag. Ik zal het wel verdiend hebben vermoed ik zo. Een wandeling naar het Mastbos in Breda, in gezelschap van Harriet die ik heb leren kennen via een zoekertje in een Pelgrims blad. Een eerste kennismaking omdat wij eind april samen de Camino Madrid gaan lopen

Vandaag op stap met Tilly. Onze auto geparkeerd bij de zorgonderneming van 'De Nistel', tevens begin en eindpunt van onze wandeling. De wandeling heet 'Achter de Berg' omdat er toch echt een berg ligt waar je hem hier niet zou verwachten. Het straat naambordje komen wij zelfs voor een 2e keer tegen

Voor nog wat hoogtemeters een wandeling gemaakt op de N70.

Een verslag hiervan vind je op riannes.blog/2023/03/29/n70-wandeling

Om de warmte voor te zijn begon ik vanmorgen om 06:15 uur aan mijn wandeling. Het begin en eindpunt is bij Boscafé Merlijn in het Duitse Grafwegen, net over de grens. Een wandeling door het prachtige Natuurgebied De Bruuk en het Reichswald. Aan het eind wat klimwerk gehad toen ik plots op een ATB pad terecht kwam.

Een rondje door de stad, waar het hart van de stad één grote bouwput is door de bouw van het 'Walkwartier". Een echt doel had ik niet, maar wij werden al vroeg gewekt door sirenes van de brandweer. Er was brand in een monumentaal pand achter de grote kerk, dus ging ik daar een kijkje nemen. Geen foto's daarvan.

Ik wilde vandaag een bezoek brengen aan een Blog vriendin van bijna 89 jaren. Dus combineerde ik dit met een wandeling die ik uitgezet had in het Brabantse Volkel. De route was eigenlijk 19 km, maar ik had teveel last van mijn rug, en breide ik er na 5 km een eind aan.

Omdat ik al een tijdje last heb van pijnlijke lage rugklachten, plan ik mijn wandelingen in de buurt. Niet te ver weg zodat mocht het nodig zijn, ik er een eind aan kan breien. Zoals vorige week toen ik na 5,5 km er achter kwam dat het niet ging. Maar voordat ik terug bij mijn auto was, had ik toch nog

Omdat ik toch in Nistelrode moest zijn, even een korte wandeling gemaakt. De omgeving van visvijver De Meuwel en Achter de Berg leent zich hier wel voor.

Een prachtige wandeling om te onthouden. Vandaag ging ik op bezoek bij een vriendin die in Heelsum woont. Het verslag van deze wandeling vind je hier riannes.blog/2023/08/17/van-arnhem-naar-heelsum

Deze wandeling liep ik voor het eerst in maart 2021. Nu in een heel ander jaargetijde op herhaling. Wat een prachtig gebied is dit toch!!

Ik wist niet goed waar ik vandaag zou gaan wandelen. Het mocht door andere afspraken geen lange wandeling zijn, dus ben ik in mijn collecties gaan zoeken en vond in 2020 een rondje door Ravenstein. Deze is opnieuw opgenomen, en het verslag lees je hier...riannes.blog/2023/08/05/rondje-ravenstein

Te warm om een wandeling te maken maar ik wilde nu een maal de heide in bloei zien staan.riannes.blog/2023/09/08/planken-wambuis