Rhein-Hunsrück-Kreis

Veronika 2020

Collectie van Veronika 2020

Der Hunsrück ist eines unserer bevorzugten Wandergebiete. Die Anfahrt von bis zu einer Stunde ist eines der Argumente und neben den hervorragend ausgeschilderten und tollen Traumschleifen, Vitaltouren und den Wanderwegen im Naturpark Soonwald-Nahe, gibt es hier eine Unmenge anderer Wanderwege und unzählige Möglichkeiten zur individuellen Planung zu entdecken. Komoot verrät es mir leider nicht auf einen Blick - ober aber ich habe es nicht herausgefunden, wie ich es mir anzeigen lasse - welche meiner gemachten Touren tatsächlich alle in diese Region fallen, aber ich werde es nach und nach herausfinden.

1. Oberheimbacher Wald ab Lauschhütte

In januari waren we al op de Oberheimbacher Panoramaweg (komoot.de/tour/655365289) - vandaag zijn we ten zuiden ervan begonnen bij de Lauschhütte en hebben we maar een klein stukje over de Panoramaweg gelopen. Het was geen spectaculaire ronde, maar toch heel mooi, heel dicht bebost en altijd met mooie

We zijn zo vaak het bord "Schinderhannesturm" gepasseerd en vanochtend heb ik er eindelijk een rondje omheen gepland. We begonnen in Simmern en daarna rechtstreeks naar de Schinderhannestoren en verder de stad in. Van daaruit gingen we op het Ausonius-wandelpad langs de Simmerbach naar de Simmersee

De rondwandeling Naturschleife Oberes Simmerbachtal is een LEADER-gesponsorde wandelroute en werd officieel geopend in mei 2021. Het loopt 14 km rond de dorpen Laudert en Kisselbach en de bron van de Simmerbach.

Het officiële startpunt is de parkeerplaats bij het sportveld van de gemeente Laudert, als

Nieuw bewegwijzerd en gefinancierd uit de Leader Regional Budget van de LAG Hunsrück. De nieuwe, bijna 12 km lange rondwandeling Rheinhöhentour St. Quintin rond Karbach. Ik zag het vorige week op Facebook en vandaag moesten we natuurlijk de tour proberen ondanks de niet zo goede weersvoorspelling. Tot

Vanmorgen was ik een beetje onbeslist welke tour het vandaag zou worden. Ik dacht dat je niet al te ver fout kon gaan met de droomloops, dus kozen we voor onze 16e TS. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Soonwaldschleife staat relatief ver achter in mijn beoordeling.

De tocht, met een lengte

7. Oké, voor de planning van de tour van vandaag moet ik mezelf aftrekposten geven in de A- en B-klasse. Ik wist dat er niet veel hoogtepunten waren, maar ik had er niet echt aan gedacht dat we bijna uitsluitend op onverharde boswegen zouden rijden. We begonnen bij het wildpark en volgden daarna altijd

Ik heb de tour van vandaag ontdekt bij @Uli_Z, bedankt voor de inspiratie (komoot.de/tour/732531996)

We begonnen bij de wandelparkeerplaats op het bospad achter Damscheid en gingen eerst naar de Vogelsnack, een geweldig uitkijkpunt met een kruis op de top, evenals een gastenboek (natuurlijk hebben we

9. Waarom is het zo mooi aan de Rijn - de 3e etappe van de Werelderfgoedroute heeft een indrukwekkend antwoord waar je eigenlijk niets aan hoeft toe te voegen.

Nadat we gisteren de werelderfgoedroute op de Rheinburgenweg ontdekten, die 120 km van Bingen naar Koblenz loopt en pas met Pinksteren geopend was

10. Ons ticket van 9 euro moet worden gebruikt - dus er moet een afstandswandeling komen. Ik koos voor de Rheinburgenweg, die ongeveer 196 kilometer wandelen in Bingen en tot aan zijn bestemming in Remagen-Rolandseck beslaat. De 1e etappe van Bingen naar Trechtingshausen was voor mij te kort rond de 12 km

Het panoramapad is ongeveer 17 km rond Oberheimbach, er zijn talloze manieren om het op een of ander punt in te korten, maar we hebben de hele tocht gelopen.

Vanaf de parkeerplaats bij het dorpsgemeenschapscentrum gaat het eerst de wijngaarden van Oberheimbach in naar de hoogste berg, de "Wurschberg

Vandaag gingen we terug naar het Soonwald - het idee voor deze tour kwam van Uli_Z, van wie bekend is dat hij hier vaker op pad is en de afgelopen dagen veel mooiere foto's heeft kunnen maken dan ik vandaag. Vanaf de parkeerplaats van Alteburg gingen we eerst richting Plackensteiner Kuh - ik volgde de

Vandaag gingen we terug naar de Hunsrück, in de hoop dat het daar minder mistig zou zijn dan in Rheinhessen. We begonnen bij de sporthal in Ellern, deden een kleine rondleiding door de stad en gingen toen richting de Schanzerkopf. We hebben vorig jaar in februari de Traumschleife Schanzerkopf gelopen

We zijn de wegwijzers naar Spabrücken en het Graefenbachtal nu oneindig vaak gepasseerd. Laatste gisteren. En dus plande ik vanmorgen snel een niet al te lange ronde. Het begon in Spabrücken op de parkeerplaats onder de indrukwekkende Maria-Hemelvaartkerk. Voorbij de pepermolen en Oberhub gingen we naar

15. De tante van Komoot was niet aardig tegen me vandaag. Mijn eerder geplande tour leek haar niet te bevallen en ze paste de tour bij KM 3 zonder te vragen aan en verkortte het tot een derde. We moesten toen een nieuwe planning maken en klauterden langs de wandelpaden. De Weinheim wijntour, de Sponheim

The rain radar was decisive for the choice of the hiking trail today. Around the Kirn it shouldn't be that bad and in fact it only rained slightly from KM 8-11.

The Vitaltour Felsengarten is indicated at 13.8 km and 400 m altitude and is described as difficult in the flyer.

We wanted to start at the specified

Vandaag gingen we op de 14,6 km lange Schanzerkopf-droomlus van de Saar-Hunsrück-Steige. Vanaf parkeerplaats Schanzerkopf gingen we eerst richting Schanzerkopf, waar een ijskoude wind ons in het gezicht blies. Omdat het een zeer bebost stuk was, was de wind over het algemeen gelukkig beperkt. De route

18. Vandaag zijn we begonnen aan de 7e etappe van de Werelderfgoedklim. Eigenlijk zou de 5e onze beurt zijn geweest, maar de 5e en 6e waren voor ons vandaag te lang en hadden te veel hoogtemeters. Dat zal worden gecompenseerd. We namen de trein van Bingen naar Boppard, die was eigenlijk op tijd en niet vol

19. Vandaag was het de beurt aan Michels Vitaltour, een van de mooie en goed bewegwijzerde vitale tochten in de Nahe. We begonnen bij de Michels Walderlebnis bosparkeerplaats in Stromberg-Schindelbach. Je kunt de tour in beide richtingen doen, we liepen zo dat de Stromberger Klamm aan het einde was, wat

20. Droomlus Ehrbachklamm – Schöneck-lus. Start bij de wandelparkeerplaats Oppenhausen. Helaas zijn de informatie over tijd, hoogte en duur in de Komoot-app, in de runtastic en de informatie op internet een beetje door elkaar gehaald. Maar hoe dan ook, de afstand is ongeveer 15,5 km, we hebben er 5 uur over

Een droomloop die zijn naam echt meer dan verdient. De Traumschleife is in 2012 uitgeroepen tot mooiste wandelroute van Duitsland en behoort tot de TOP 10 van de best beoordeelde premium-rondwandelingen. 94 avontuurpunten - ja, het pad verdient het. Deels smalle paden, tussen weidepaden, vergezeld van