Mittlere Schwäbische Alb (Göppingen, Weilheim, Lenningen, Urach, Reutlingen)

Rusty (Uwe + Sabine)

Collectie van Rusty (Uwe + Sabine)

Wir haben Jahrzehnte in und um Kirchheim/ Teck gelebt und sehen dieses Gebiet ebenfalls als unser Haus Wandergebiet an. Noch immer haben wir hier persönliches Umfeld und wandern hier noch häufig und gerne.

1. Geniales Komoot-Treffen: Calverbühl - Rossfels - Wiesfels - Grüner Fels - Aussichtsturm Hohe Warte - Gütersteiner Wasserfall - Gelber Fels - Höllenlöcher - Sonnenfels

Tanja (Kiss) heeft uitgenodigd voor een mooie herfstwandeling. Heel erg bedankt, het was geweldig. 😍🤗🍀🌞🍂🍁👌👍

Vandaag is de eerste dag van "wintertijd", dat merkten we pas op het nachtelijke uur dat we kregen. Het weer speelde weer goed het door Tanja bestelde zomerprogramma met gevoelstemperaturen

2. Vandaag nodigde Sandy ons spontaan uit voor een klein rondje en bestelde hiervoor het perfecte weer. Bedankt Sandy! 🥰🤗

We zijn dan samen "hoog gesetteld" in de buurt van Brille, Neuffen en Heidegraben.

Zonder de verwijzing naar de gedeeltelijke zonsverduistering, 🌞😎 zouden we het gemist hebben. De

4. Na de prachtige groepswandeling gisteren boden Ömchen en Öpchen ons nog een wandeling aan vanuit Türkheim omdat ze daar overnachtten.

Natuurlijk waren we het daar graag mee eens. 🥰👌👍

Voor wat betreft de reisbeschrijving en de werkelijk prachtige foto's van Ömchen verwijs ik graag naar deze reisbeschrijving

5. Martin 1966 nodigde uit voor de gemeenschapswandeling en koos een mooie rondleiding uit. Daarnaast heeft Martin ook eerlijk gewerkt voor mooi weer - met succes! Dit is momenteel niet vanzelfsprekend. 👏👏👏👏👏

18 gelukkige wandelaars gingen op de uitnodiging in en hadden samen veel plezier. Er werd minstens

6. Vandaag nodigde Chris Zäpfle uit voor een gemeenschapswandeling, die we graag volgden. 🥰👌👍

Oorspronkelijk iets verder gepland en rondom een klim en zeer steile afdaling, werd het laatste stuk overgeslagen vanwege de gladde passage op deze afdaling.

Desalniettemin is het 20 km geworden, die met deze

7. We zijn al in Weilheim geweest, waar we gisteren een heerlijke avond hebben doorgebracht met hele aardige mensen. Nogmaals bedankt aan alle betrokkenen, vooral de gastheren! 🥰🍀👍

Het was dus logisch om vandaag vanaf hier te gaan wandelen. De beslissing was snel genomen in het voordeel van de Bossler

8. Vandaag weer een leeuwenpad vanuit Geislingen. Beide rotswandelingen kunnen in één dag worden gedaan en zijn het perfecte "rotsarrangement". De startpunten liggen slechts 5 km uit elkaar. Aangezien we gisteren pas om 16.00 uur begonnen, was het daar te laat voor.

Deze ronde uit Geislingen heeft minder

In 2018 werd dit leeuwenpad door de lezers van het wandelmagazine uitgeroepen tot het op één na mooiste wandelpad van Duitsland. Deze veelbelovende ronde is zelfs een echte aanrader. 🤩👍

Na bezoekjes zijn we pas na 16.00 uur vertrokken, het is al lang licht en dit fijne rondje duurt niet zo lang. We

10. Een korte ronde

zonder bi(e)ne en puppies.

Van Bissingen "veredeld", naar de Teck,

je bent er snel en snel weer weg.

Sabine bereidt 8 kg aardappelsalade,

Kiwi houdt van rusten,

Ik wilde niet in de weg staan

dus beter gaan wandelen.

Maar nu help ik de 8 kg KS en verschillende "accessoires" op te eten.

De tour

11. Nadat we al in de wijk Esslingen waren voor een bezoek en een ZA-afspraak, schreef ik dit gisteren in een reactie op de wandeling van Ömchen + Öpchen, Tine en Sandy.

Korte tijd later kwam de uitnodiging voor deze mooie wandeling. Een geweldig idee waar we meteen enthousiast over waren. Helaas konden Sandy

12. Vandaag voltooien we onze trilogie van dromerige valleien in het biosfeergebied van de Zwabische Jura.

Na het waanzinnig mooie Zipfelbachtal, het bizarre Erdtal, vandaag het lieflijke Donntal. De start is in Gutenberg. Behalve wij, niemand wil vandaag wandelen, we zijn alleen. 😊👌

We gaan verder naar

13. Na de groepswandeling gisteren, vandaag iets comfortabelers.

We kozen voor een rondje uit Gutenberg. Vandaag, op de eerste kalenderdag van de lente, liet de zon meteen zien dat het zaken doen. 🌞😉👍

De eerste stop zou de grotten boven Gutenberg moeten zijn, 3 in aantal. Pas eind april gaat het weer open

14. Toen 19 Komootler samen wandelen. !🤩🌞👌👍

Met een geweldige groep in het beste weer over de schoonheden van de Schwäbische Alb.

Wat een heerlijke wandeldag, wat een prachtige ontmoetingen en wat een heerlijke afsluiting met bezinning, gitaarspel en zang. 🎸🎶🎵

Dank aan alle betrokkenen voor deze mooie

15. Nadat ik vanmorgen een controleafspraak had bij de ZA werd de Autal geannuleerd en werd het de Erdtal.

Gabi bracht me op het idee, bedankt daarvoor.

Ik wist alles behalve de oude klim van de tour, maar ik wist niet dat er een Märzenbecher was in het mooie, wilde Erdtal.

Afgezien van de rustige 2 kilometer

16. Terwijl we hier zijn.....

Start vanaf het sportterrein "Oberer Wasen" in Kirchheim Nabern. We gaan langs het Limburgse, dat goed zou kunnen worden opgenomen, naar Hepsisau. Vanuit deze heerlijke plek, die veel van zijn oorspronkelijke karakter heeft behouden, bereiken we het Zipfelbachtal. Voor ons is

17. Een geweldig idee en planning door Tanja (Kiss).

15:7 = 15 personen en 7 honden. Niemand gromde. Noch de honden, noch de mensen. 😁

Nadat het weer de hele week was verbeterd, hadden we voor de dag die er toe deed de zon die we wensten. 🌞👌👍

Hebben we er baat bij gehad dat we allemaal de hele week ons

Omdat we gisteren pas in Urach waren en toen in Grabenstetten, hebben we vanmorgen van de gelegenheid gebruik gemaakt voor een wandeling over de Neuffen.

Er werden 8 graden aangekondigd, het voelde als 4 graden. De winter werd herinnerd met een ijzige wind. De zon had ook een pauze vandaag, maar het bleef

Omdat we hier al voor een feestje waren, gingen we 's ochtends ook een wandeling maken vanuit Winzingen. Komoot bood ons deze ronde aan.

Het was een prachtige herfstwandeling bij mooi weer. 🌞🍂🍁

Soms waren we alleen. Bij het Franz Kellerhaus en de Reiterles-kapel en in de buurt van elk waren er meer

Aanhoudende regen tot 10.45 uur. Ga dan en slechts af en toe motregen en alleen heftiger naar het einde toe.

Onze klassieker was gepland: van Nabern naar Teck en verder naar Breitenstein en terug naar Nabern.

Daar was het nu te laat voor, want we moesten als plukkers op tijd op het vliegveld zijn.

Op de

21. Bedankt voor je leuke reacties.

De tocht was zeer afwisselend, doorspekt met vele indrukwekkende uitzichtpunten, imposante gebouwen en een veel grotere grot dan verwacht, over fijne paden. Wandelen is daar leuk. En de begeleiding was het hoogtepunt van de ronde.

Antje klaagde over een heerlijke Komootler