Wandertouren auf der Zollernalb

Rusty (Uwe + Sabine)

Collectie van Rusty (Uwe + Sabine)

Wir selbst leben in Meßstetten, inmitten der Zollernalb (Wo die Alb am höchsten ist). Ein Großteil unserer Wanderungen finden hier statt, viele ab Haustüre. Alle Jahreszeiten sind vertreten. Die bekannten Premiumtouren und auch selbst zusammengestellte Touren. Ich versuche Dubletten in dieser Collection zu vermeiden, außer es gibt gute Gründe, wie z.B. Sommer- oder Winterwanderung.

1. Durch den Herbstwald gestromert auf den Spuren der Albvagabunden 🌞🍂🍁

Zo'n 2 weken geleden waren Jörg en Philia (de Albvagabunden) onderweg over oude (soms al "opgedroogde" paden) en weinig bekende boswegen.

We hebben ons hierdoor laten inspireren en vanaf de voordeur opnieuw ontworpen. Bedankt Jörg voor de sjabloon. 🤩👌

We ontdekten dus eigenlijk biotopen, vijvers, beken

2. Na een ijzige nacht had de zon wat tijd nodig om de mist te verdrijven en voor wat warmte te zorgen. We vertrokken direct na de lunch, bij 5 graden en zon.

Ons doel vandaag was de Zillhauser waterval, waar we ook een wandeltocht omheen gepland hadden. We hebben voornamelijk gebruik gemaakt van de paden

4. Prachtig herfstweer, 20 graden, hebben we gekozen voor de "Ochsenbergtour" dakrandroute. Deze is vrij kort, heeft weinig hellingen en is gemakkelijk te lopen op zachte grond. Dus precies goed voor gehavende hondenpoten. 🐶😍

Het eerste deel loopt heerlijk langs de dakrand. Verschillende uitkijkrotsen

5. Vandaag is de jaarlijkse tractorbijeenkomst in Burgfelden, de kleinste gemeente van Albstadt. De afgelopen twee jaar ging het niet door vanwege Corona.

Het was duidelijk dat we daar heen willen en we zullen lopen. Met behulp van Komoot werd de optimale route gevonden als een cirkelvormige route.

We begonnen

6. Al bijna 3 weken zijn we bezig met het bouwen van een aanbouw aan ons huisje. 🔨🪓🛠 We doen alles alleen en het voelt alsof het een eeuwigheid duurt. Het is dus nauwelijks genoeg om te wandelen. Ik heb de thuisrondes niet opgenomen zonder foto's.

Aangezien we vandaag niet veel konden doen (lawaai), hebben

Sinds we terug zijn uit Frankrijk hebben wij en ik alleen nog maar huisrondes gedaan. Zoals altijd moet je na een reis eerst veel doen. Bij het ontbreken van een mobiele telefoon en omdat er toch niets bijzonders was zonder inhuren.

Vandaag eindelijk terug met onze mobiele telefoon, gingen we op onze

8. Wat een geweldige gemeenschapservaring!

Ontmoet bij perfect weer

20 dappere en avontuurlijke wandelaars op de parkeerplaats van Lochen.

Van daaruit ging het over de Schinderlucke naar de berghut, over Tieringen naar Hausen en vandaar recht omhoog naar de Plettenberg. Kort daarna vond de welverdiende lunchmaaltijd

9. Thuis hebben we een huizenronde gedaan in een nieuwe variant. 🌞👌

Het voelt als zomer: het concert van vogels, de krekels, het hoge gras, de temperaturen, het is zo mooi. 😍🍀

We hebben de hele ronde maar één persoon ontmoet. Dat was ongebruikelijk. ️🙋‍♂️🐕

10. 's Middags een korte klim over de ladder. Wederom "slechts" een van onze huisrondes. 🤩 Het heerlijke zomerweer inspireerde mij tot fotograferen en posten.

We houden van dit frisse bosgroen in combinatie met de betoverende bosgeur en het concert van de vogels. 🌞🤗

11. Omdat we momenteel erg weinig tijd hebben, doen we momenteel alleen tijdbesparende huisrondes, die we dan niet stopzetten.

Vandaag inspireerde het frisse "groen" van de bomen ons om foto's te maken en de "wilde" paarden deden de rest om me toch te laten stoppen met de ronde van vandaag. 🥰👌 Ze trapten

We vertrokken pas om 14.00 uur, dus vanaf de voordeur.

Het weer was prachtig. We gingen helemaal in t-shirts.

Ondanks het stof van de Sahara was het zicht redelijk goed, maar niet goed genoeg voor het uitzicht op de Alpen. 🏔🏔🏔

We waren meestal alleen, we hadden ook het gat voor onszelf.🤩👌

Kiwi heeft

Wederom alleen een huisronde, maar vandaag in "leuk". 🏔🏔🏞🏔🌞❄❄⛄❄

Min 1 graad, heerlijke zon, blauwe lucht en krakende sneeuw onder onze zolen, we besloten de "sun run" te doen. Dus over het Albplateau naar de Hörnle.

Het was veel warmer in de zon, het was echt leuk. 🥰👌

14. Op zondag, wanneer het weer perfect was, leek het ons verstandig om prominente en drukbezochte paden te vermijden.

We wilden ook niet rijden, we brachten de tijd liever buiten door. 🏔🏔🏞🏔 🚶‍♀️🚶‍♂️🐕

De ronde over de Baienberg is hiervoor zeer geschikt. Het loopt voornamelijk over de fijne Hochalb

15. Na de vooraankondiging had ik geen keus, wat goed is. Dus stonden we om zes uur op en vertrokken kort na zeven. Felle zon boven slaperig Hossingen, maar slechts min 2 graden. 😁 Warm ingepakt ging ik op pad.

Kiwi was niet erg gemotiveerd en dus bleef Sabine thuis.

Züging ging aanvankelijk langs bekende

16. Volg gewoon je neus vanaf de voordeur. In de zon was het een paar graden warmer dan de dagen ervoor en echt aangenaam. In het bos, vooral in het Burteltal, is alles nog bevroren. 😁

Vandaag zou het een ronde van Bärenthal moeten zijn. Hiervoor reden we 16 km met de auto.

Staalblauwe lucht en de zon waren onze constante metgezellen. In de schaduw van het bos was het fris, de grond bevroren. 🌞👌

Prachtige wandelpaden, uitkijkrotsen, grotten, kruisen op de top, afwisselend bos en open

18. Vandaag bewolkt maar droog weer. We wilden niet weer dezelfde weg vanaf de voordeur, dus rijden we een paar kilometer naar Nusplingen.

We hebben de ronde overgenomen van Jörg en Philia, bedankt Jörg hiervoor. 😊👌

We waren de enige auto op de parkeerplaats en we zagen ook geen wandelaars op ons rondje

Ook vandaag slechts een kleine maar fijne wandeling. Halverwege stopte Komoot en toen ik merkte dat het de weg volgde met een rechte lijn. 🙈 Het rondje heeft bijna 12 km zonder deze fout, dus ook rustig.

Voor de omstandigheden van vandaag vonden we deze ronde ideaal. Volop vrije ruimte om in de zon te

20. Na een 3-daagse "tour" in de omgeving van Kirchheim/Göppingen zijn we weer thuis.

De mengeling van zon en wolken 🌤 verleidde ons tot een van onze standaard rondes, de "Hossinger ladder".

Het was duidelijk dat we de tour na zonsondergang zouden beëindigen. Wat een prachtig licht ons zal bedwelmen, hadden

We waren de hele week weg en hadden nauwelijks tijd voor wandelingen.

Gisteren in de mist geen foto's gemaakt, maar vandaag was alles weer in orde. Alleen de zon was een beetje zeldzaam.

We gaan een tweede keer over de dakrand "Wachholderhöhe". Te kort, te weinig Hm, relatief lange reis. Maar nu met winterse

Op expeditie in de Dolomieten - 5 dagen bikepacken in Italië

Toerfiets Collectie van William van der Staaij

De Pelgrimsroute – EuroVelo 3 door Spanje

Toerfiets Collectie van Sofía_Ibáñez

Bergwandelen in Nederland – De Dutch Mountain Trail

Wandel Collectie van Jesko

7 dagen bikepacking in Sri Lanka