Pfälzer Wald (Ann on Tour)

Ann

Collectie van Ann

Der Pfälzer Wald ist eine beeindruckende Wandergegend. Schöne Trail vorbei an beeindruckenden Felsformationen und vielen Burgen.
Man kann die Touren zu jeder Jahreszeit laufen.

1. Pfälzer Wald - Tag 1/4: Rumbergfelsen - Ruine Lützelhardt - Wachtfelsen - Arnsburg - Zigeuerfelsen - Wasigenstein

Vakantie met mijn dochter tot woensdag. Er zullen meer tours volgen als we uit de diepten van de dode hoeken komen 😋.

De basis voor de 4-daagse tour was het "Dahner Sagenland" dat we steeds weer tegenkomen. Oorspronkelijk wilde ik beginnen bij het boomtoppenpad in Fischbach, maar er was geen geschikte

2. De beslissing ten gunste van het Paltserwoud werd op korte termijn genomen - de reden was de betere weersvoorspelling,

Een meerdaagse tocht op basis van de Dahner Sagenweg met een paar extra's 🙃 stond al op de planning en dus verwachtte ik dat Leo grote problemen zou krijgen.

Maar eerst was er de zoektocht

4. Over de TOUR van vandaag:

We begonnen in Bundenthal en volgden aanvankelijk de FELSENLAND SAGENWEG. We liepen langs de platte stenen, een machtig, meerdelig rotsrif, aan de zuidoostkant waarvan ook het vermakelijke geologische natuurpad leidt. Bij het jachthuis verlieten we het pad (omdat we zaterdag

5. Rotsen, rotsen, rotsen ,,,

Aan het einde van onze vakantie volgden we eerst de NAPOLEON STEIG (Retschelfelsen, Eisenbahnfelsen, Rauhberg naar Napoleonfelsen).

Van daaruit volgden we de KAISER TOUR naar de Büttelfels met een korte omweg naar de Lämmerfelsen.

Daarna volgden we grofweg de DAHNER FELSENPFAD

6. Op de terugweg een kleine toevoeging aan het Paltserwoud - extra rondje door de Elzas met 6 kastelen:

1. Schloss Schöneck: prachtig kasteelcomplex gehuld in mist - fantastische sfeer

2. Kasteel Wineck: alleen te veroveren door klimmers

3. Kasteel Wittschloessel: Meer rots dan kasteel te bereiken via

7. Vandaag met zware bagage naar de trekkingsite bij Kalmit. Een duidelijk verschil met de tour van gisteren ... fine tuning volgt.

8. Zeer mooie afwisselende tocht met veel wandelroutes en hoogtepunten zowel cultureel als landschappelijk. Ik kan de Heidenfels en de Nonnenfels van harte aanbevelen, maar ook de Romeinse steengroeve "Krimhildenstuhl" en de kloosterruïnes ... kijk maar naar de foto's. Leuk dat je er was @Christian en

9. Met de Ruftaxi zijn we 's morgens vroeg naar het startpunt gegaan een geweldige service, ik kan het alleen maar aan iedereen aanbevelen. Na slechts een paar meter gaat het in Dimbach direct het bos in naar de Falkenstein en daar langs de Dimbacher Buntsteinhöhenweg een geweldige wandelroute naar de R

10. De eerste nacht in het bos goed overleefd ;-) Het was een geweldige ervaring. Bedankt @Grit Ciani dat je bij ons blijft. Zeker heel nuttig voor het volgende avontuur in 2,5 week.

11. Mijn Palts Woud COLLECTIE:

komoot.de/collection/1826202

Ik heb de Duits-Franse Burgenweg meerdere keren gelopen, maar het is gewoon geweldig. Mooie paden, spectaculaire rotsen en veel kastelen. Vandaag hebben we de westelijke lus gelopen. Ik had de Wachtfelsen gekozen als plek voor de zonsondergang en

12. I can recommend the Palatinate Forest to everyone. Very varied route. Mostly beautiful root forest paths.

13. Weer een fantastische rondreis.

Helaas zat de poort van de Madenburg nog op slot toen we kort voor 10.00 uur aankwamen en stond er helaas niet bij wanneer deze open zou gaan. Ik was er vorig jaar augustus, echt een prachtig kasteel. Maar wat dan ook, we moeten verder. Via Klingenmünster gingen we naar

Yes you are right. Was in the area for the first time on New Year's Eve 2020 and have only been waiting for the right weather since then. Sandstone, snow and blue sky just a great combination. I didn't expect the icicle galleries at all. Once again, making a selection from the photos was not easy.

Unfortunately

Interim balance after 4 months:

Hiked over 1,400 km and 31,500 meters in altitude. 🥾🥾🥾

Without Corona, I would certainly not have been able to do this - one of the few positive aspects of the current crisis besides the home office.

16. Combinatie van verschillende wandelroutes. Door de zuidelijke wijnpoort gingen we de wijngaarden in naar Wissembourg, een prachtig stadje in de Elzas. We zigzagden door de stad om alles te zien. We vervolgden onze weg langs prachtige paden langs de Lsuter en het bos naar de ruïnes van Gutenberg. Mijn

17. Het Paltserwoud is altijd een droom. Dit was een combinatie van 2 premium wandelroutes, de "Lemberger-Graf-Heinrich Weg" en het "Felsenwald". Dat laatste vonden we veel beter. Kasteel Ruppertstein als zodanig was mij nog niet eens opgevallen en Kasteel Lemberg maakte een vervallen indruk, het kasteelmuseum

18. Bedankt MoLa voor je suggestie om vandaag naar het Paltserwoud te gaan en ook Schlofwanderer uit te nodigen.

Ik was alleen voor het eerste stuk naar Ramberg, maar de timing was weer perfect. Bij de Orensfels voegde Christian zich bij hen.

Het was een geweldige tijd met jou.

Er zijn momenteel te veel foto

19. Meer indrukken uit het Paltserwoud in mijn collectie: komoot.de/collection/1826202/-pfaelzer-wald-ann-on-tour

➜ een paradijs voor wandelaars - gewoonweg TOP.

Nadat het weer beter werd, hebben we spontaan een tweede kleine uitloopronde gereden. 😜

Het plateau van de Drachenfels is erg aantrekkelijk, vooral

20. Meer indrukken uit het Paltserwoud in mijn collectie: komoot.de/collection/1826202/-pfaelzer-wald-ann-on-tour

➜ een paradijs voor wandelaars - gewoonweg TOP.

De weersvoorspellingen waren niet zo best en dus besloten we vandaag een klein rondje te doen. De 3 kastelen maken iets. De paden zelf waren vrij

21. Bedankt Schlofwandler voor de planning en de geweldige dag. Tot snel, ik heb er zin in.

Een goede reisbeschrijving vindt u bij Schlofwandler.