Bikepacking Japan 🇯🇵

pol tarrés

Collectie van pol tarrés

This is what took to us to go from Kyoto to Kawasaki riding from coast to coast of Honshu island: 10 days, 1.021km, +14.540m, 52:13h pedalling, 67 stops at the convenience stores, countless laughs, 17 hours suffering, 6 hours without feeling the feet, 1 flat, 150Gb of pictures, 14 lakes and 14 dams.This wouldn’t had been possible without the ground work of Rob, an awesome guide, and also Willy and PA Cycling for organising this whole trip and designing this amazing route.I want to thank Fizik, Miss Grape and PA Cycling for inviting me to this trip, not only for the trust they put in me but also the whole experience, I met new people that will stay in my life for sure and I experienced a country that was in my bucket list and I am sure it won't be the last time they see me there. Make sure to follow me in Komoot and the other social networks so you don't miss any adventure. Also feel free to contact me if you have questions or just to say hi!instagram - instagram.com/pol.tarres
tiktok - tiktok.com/@pol.tarres
web - poltarres.com

1. Stage 0: Kyoto City Ride – Bikepacking Japan

Ik ben niet moe om iedereen te vertellen dat een stad bezoeken en ervan genieten met de fiets een van de best mogelijke opties is. Het is snel genoeg om een paar kilometer in de stad af te leggen, maar langzaam genoeg om overal te stoppen waar je wilt eten of iets wilt bezoeken.

Dus nadat we de fietsen…

vertaald door•Origineel tonen

De avond ervoor hebben we alles ingepakt en klaargemaakt voor een vroege start de volgende ochtend. We vertrokken om 7.30 uur.

Een paar pedaalslagen en een paar bochten na het verlaten van het hotel, je voelde al dat we buiten Kyoto waren. Van daaruit hebben we een gemakkelijke klim van 20 kilometer…

vertaald door•Origineel tonen

We werden vroeg wakker en aten noedels als ontbijt. We konden de benen al voelen vanaf de eerste 120 kilometer (75 mijl). Er was geen tijd om op te warmen sinds de eerste grote klim van de dag op de camping begon, dus deden we het rustig aan. Het was een klim van 11 kilometer met een hoogte van meer…

vertaald door•Origineel tonen

Zoals gewoonlijk begon dag 3 vroeg. Ook al hadden we bijna alles klaar, je kon onze gidsen, Rob en Willy, horen roepen hoeveel minuten we nog hadden voor ons vertrek: 15 minuten! 10 minuten! 5 minuten!

Etappe 3 kende net als de dag ervoor een enorme klim, maar we konden enkele kilometers opwarmen voor…

vertaald door•Origineel tonen

Dit zou de rustdag zijn, aangezien we op dezelfde plek sliepen. Eleonora, onze gids Rob en ik besloten echter naar de kust te rijden om de Stille Oceaan te zien. Het meest opwindende was dat we geen tassen droegen, de fiets voelde als een veertje – supersnel en licht.

Hoewel het een rit van bijna 100…

vertaald door•Origineel tonen

Etappe 5 leek meer op een overgangsetappe en we reden 120 kilometer (75 mijl) in zes uur. We hebben veel over de weg gereden, wat niets bijzonders was, maar het was geweldig om een beetje te pushen. De andere dagen was ik meer gefocust op de natuur en de omgeving, dus het was leuk om de benen wat actie…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 6 was een beetje een pauze, aangezien we slechts 40 kilometer (25 mijl) reden, bijna allemaal bergafwaarts. De rit eindigde met een beloning: Shirakawa-go, een Japanse bergnederzetting die unieke culturele praktijken en levensstijlen ontwikkelde vanwege geografische en weersomstandigheden. Het ligt…

vertaald door•Origineel tonen

De volgende ochtend werden we wakker met een Japans ontbijt dat net zo zorgvuldig was bereid als het diner van de vorige avond. We profiteerden van het ochtendlicht om enkele foto's te maken met de kimono naast de rijstvelden en de Gassho-zukuri-huizen.

We waren klaar met inpakken en begonnen aan onze…

vertaald door•Origineel tonen

Op dit punt konden we elke ochtend onze benen voelen als we opstonden. Na meer dan 750 kilometer (466 mijl) en 11.500 meter (37.729 voet) stijgen op een fiets van 26 kilogram (57 lb) was dit normaal.

We begonnen om 7.30 uur met rijden en hadden halverwege de rit een ontmoetingspunt bij een van de beste…

vertaald door•Origineel tonen

Het regende de hele nacht en het regende bij het ontbijt. Gelukkig stopte het toen we begonnen te rijden. De etappe was de eerste 50 kilometer (30 mijl) voornamelijk vlak voordat er een afdaling van 55 kilometer (34 mijl) volgde (ja, je leest het goed). Ik denk niet dat ik ooit zo’n lange afdaling heb…

vertaald door•Origineel tonen

De laatste dag zou kil zijn, maar het was waarschijnlijk de slechtste dag van mijn leven op de fiets. Het was ‘slechts’ 145 kilometer (90 mijl) met een stijging van meer dan 722 meter (2369 voet), maar het regende DE HELE DAG. We begonnen met waterdichte jassen, broeken en handschoenen en het ging allemaal…