Bella Italia 🍕

MÄXI´S GENUSSTOUREN 🇦🇹

Collectie van MÄXI´S GENUSSTOUREN 🇦🇹

geplante und auch gemachte Touren in Italien ab dem Jahr 2022 mit unserer Reise mit dem Fiat 500 zu seinen vielen Verwandten

Tours & Highlights

1. Breng me hierheen
  2. Abstecher in die Toskana: Montepulciano

Nadat de winter in sommige bergen al voorbij is, hebben we spontaan besloten om de zomer verder naar het zuiden te beëindigen en nog 2 nachten in Montepulciano te blijven op weg naar Rome.

Nadat we gisteravond bij zonsondergang de plaats hadden verkend en de culinaire hoogstandjes hadden geproefd, gingen

Nadat we dit charmante stadje bezochten tijdens onze laatste reis naar Toscane ongeveer 10 jaar geleden en deze keer waren we spontaan in de buurt, was het duidelijk om oude herinneringen een beetje op te frissen. En wie zegt dat? Geleidelijk kwamen de herinneringen aan bepaalde plaatsen en uitzichtpunten

5. Vandaag stond het in 1552 gecreëerde beeldenpark "Park of Monsters" de.m.wikipedia.org/wiki/Parco_dei_Mostri op het programma.

Toegang €13 voor volwassenen

Het was indrukwekkend wat hier destijds stond en met een beetje fantasie kun je je voorstellen hoe het er toen uitzag. Prachtig gelegen in het bos

Op weg naar Rome besloten we te stoppen in Viterbo, de stad van de pausen. Het wordt zo genoemd omdat hier in de 13e eeuw in totaal 8 pausen woonden en er verschillende enclaves werden gehouden. In die tijd werd ook het paleis van de pausen (Palazzo dei Papi di Viterbo) gebouwd, dat vandaag nog steeds

Nadat we tijdens ons laatste bezoek 11 jaar geleden Rome en zijn belangrijkste historische opgravingen hadden bezocht, wilden we vandaag gewoon door het historische deel drijven, zonder enige planning en kijken wat er sindsdien is gebeurd. En we moesten ons realiseren dat er weer veel is gebeurd in de

Dag 2 in Rome: Vandaag begonnen we direct bij het metrostation bij de Piramide en de imposante stadspoort. We gingen toen door naar Terme Caracalla, die we toen ook van binnenuit bezochten, hoewel we dit 11 jaar geleden al hadden gedaan. We raden het bezoek aan met een VR-bril, waar je ook foto's van

9. Dag 3 in Rome: Vandaag hebben we besloten om de Vaticaanse Musea en de Sixtijnse Kapel te bezoeken en de tickets inclusief tijdslot 2 dagen van tevoren via Getyourguide te kopen. Dit is volkomen logisch om lange wachttijden aan de kassa te vermijden. Bovendien was niemand geïnteresseerd in de exacte

10. Dag 4 in Rome: Vandaag wilden we ons door een lokale markt laten drijven voor een tweede ontbijt en kozen voor de Mercato Testaccio, waar we vanaf het metrostation Piramide weer naar toe gingen. Deze markt heeft echt veel te bieden en we werden niet teleurgesteld. Ik had een speciale toast van Toastaccio

Na ons avontuur in Rome zijn we vandaag verder gegaan naar TIVOLI. Helaas konden we niets vinden in de officiële parkeergarages bij de ingang, dus reden we verder richting Villa Gregorian en vonden hier de bijna lege parkeerplaats Parcheggio libero, waar je 2 uur gratis kunt parkeren (met een parkeermeter

Na een bezoek aan de Villa D'Este en een goede maaltijd gingen we naar de Villa Gregoriana in Tivoli.

Dit is een ruim opgezet park op steil terrein, dat oude Romeinse elementen combineert met een romantische tuin en waar het thema water weer alom aanwezig is. Talloze watervallen vormen een waardig decor

13. Voordat we naar huis gingen, hebben we een bezoek gebracht aan de hoofdstad van Umbrië en waren wederom positief verrast!

Perugia staat bekend om zijn stadsmuren die het historische centrum omringen. De gotische Duomo op Piazza IV Novembre heeft renaissanceschilderijen en fresco's. In het midden van het

Zo'n coole kans. Deze prachtige vrij vallende waterval kan in 5 minuten direct vanaf de hoofdweg worden bereikt. In de kanaalvallei in Tarvisio verlaat u eenvoudigweg de snelweg en rijdt u naar Lago di Predil, waar u gemakkelijk omheen kunt lopen. Maar dan niet naar Slovenië over de Predilsattel, maar