"Komm, wir fahren nach Amsterdam" - Sommertour 2022

Genussradler

Collectie van Genussradler

1. Wittenberge - Lenzen, noch 1080km bis zum Ziel

Het zal watt lang zijn of het wordt janix daar👍. Ja, het is echt geworden en juut daarbovenop . We reizen met de trein van daheeme naar Wittenberge. Natuurlijk is er op de RB van Berlijn naar Wittenberge het gebruikelijke gezeur over de fietsers die de treinen blokkeren (echter, de zeurende mensen zaten

2. We vertrekken relatief vroeg uit Lenzen richting de vierlandenhoek (Saksen-Anhalt, Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern en Nedersaksen), het is moeilijk te zeggen in welke deelstaat we onderweg zijn... We geven de middelste vinger aan de Choron: Nee, we willen er nog niet heen om door Hades te worden

's Avonds wilden we eigenlijk een verfrissende duik nemen in de nabijgelegen Hitzacker See, die door de droogte nu nog maar een goed gevulde vijver is, dus namen we een bad in de Elbe, godzijdank kan het sinds de hereniging weer.

Na een stevig ontbijt in bakkerij Stahlburg verlaten we het "dwergenstadje" Hitzacker en nemen we de veerboot terug naar de rechteroever van de Elbe. De route naar het volgende veerstation is zeer gevarieerd en gewoon geweldig om te rijden. We maken een korte omweg naar Bleckede en fietsen door een bijna

Nou, wat kun je zeggen? Lauenburg is zeker een bezoekje waard , kom er niet zomaar langs! Geweldige oude stad, goede restaurants en een zeer aangename en ontspannen sfeer, typisch Noord-Duits en zeer aangenaam. Mocht er iemand in de buurt zijn, dan kunnen wij Guesthouse Von Herzen van harte aanbevelen.

7. Het Elbe-fietspad vanuit Lauenburg is momenteel gesloten op de rechteroever van de Elbe vanwege werkzaamheden aan de boomverzorging en dus dwalen we de eerste 12 km een beetje door het bos en, oh wonder, er zijn hier in het begin zelfs zoiets als bergen. Heb ik ze de afgelopen dagen gemist 🤔? Zeker

Komoot trok zich dan weer bij elkaar, we maken een korte omweg naar Jenisch Park, bekijken de tentoonstelling van Barlach en gaan dan richting onze accommodatie, waar we rond 16.30 uur aankomen. Eerlijk gezegd, meer dan 70km in de schaduw fietsen op bijna 40°... je moet wel een beetje freaky zijn 😉🥳.

Oh nee, vandaag gaan we niet fietsen, het regent katten en honden buiten, dus we doen onze tocht liever met bus en trein. Gezegd en gedaan. Deze resolutie duurde precies 4 bushaltes, toen stopte de regen en gluurde Klarcen achter de wolken vandaan. Dus uitstappen en de volgende bus terug nemen en de

... hier aangekomen, maakten we onze rondes naar de laatste rustplaatsen van voormalige grootheden via 's werelds grootste parkbegraafplaats! Groter dan Central Park in NY, Vaticaanstad zou hier meer dan 9 keer passen, de begraafplaats is enorm indrukwekkend vanwege de architectuur en het geweldige parkgebied

...3/4 uur later kwam de ⛅ weer tevoorschijn en stapten we op onze paardjes om onze tocht toch af te maken. Aangezien het gedeelte van de S-Bahn van Ohlsdorf naar Poppenbüttel momenteel wordt herbouwd, zijn er SEV's vanaf de begraafplaats van Ohlsdorf met bussen die een nogal eigenaardige advertentie

Welnu, de temperatuurwaarden van de afgelopen dagen zijn nu meer dan gehalveerd, van 39° naar 17° vandaag. De wind die ons de eerste dagen werd ontzegd om af te koelen komen we daar vandaag gratis bovenop. Natuurlijk direct van voren en slechts een licht briesje...dat was tenminste de voorspelling

13. Vandaag zijn we relatief vroeg begonnen in Bremervörde om genoeg tijd te hebben voor alle dingen die mbH wilde zien in Worpswede, het werkte, we waren er rond 11.30 uur en vertrokken rond 16.00 uur. De volgende keer zal ik er drie dagen voor uittrekken... tenminste!!! De mooiste route vandaag was zeker

14. @!Mögö Wösö Oh ja, het podium was erg mooi. Eerst een stukje langs de Weser, dan langs de Hunte. Sommigen zeggen dat het gewoon plat land is. Dat klopt, maar het landschap en de natuur hebben veel te bieden.

Aangezien de weersvoorspelling voor vandaag met 85% kans op regen en koele temperaturen niet echt veelbelovend klonken, wilden we eigenlijk wat eerder beginnen, maar dat lukte niet echt (er ontbreekt altijd iets en is op zoek😉) . Daarom trapten we wat meer en sneller dan anders en waren toen een oogwenk

16. Van Aurich was het nog 21 km naar de etappebestemming van vandaag. En het fietspad was altijd geweldig en zeer gevarieerd. Langs de Friese Vrijheid (het is hier altijd feest op Oost-Friese Dag) en een paar molens, gingen we weer door velden en meren. Het was open land en de Friese wind liet ons de laatste

Na wat aanzwengelen op de kleine veerboten (Pünte genaamd) kwamen we relatief snel in Emden aan. Via het fietspad op de stadsmuur, dat heel gemakkelijk te rijden was, bereikten we vervolgens het stadscentrum, waarvan veel buurtbewoners beweren dat er hier meer dan genoeg lelijke dingen zijn. We vonden

18. Dus vandaag stond de uitgebreide verkenning van het eiland op het programma, wat we hebben gedaan inclusief ijsjes, koffie, shoppen en dergelijke. De lucht en de zon speelden ook mee bij zonsondergang, er was een kleurenfestival. De zeehonden waren vandaag ook te zien op ongeveer 500-600 meter van de

Dus vandaag eindigde met onze grensdoorbraak in het land van onbeperkte fietspaden. Je kunt het niet beschrijven, je moet het zelf ervaren. Kom dus zeker hierheen.