🇩🇪 🇨🇵 🇪🇸 Mein Jakobsweg

0tt0_walk

Collectie van 0tt0_walk

Lange hat dieser Gedanke in mir gereift um nun konkreter zu werden: Der Jakobsweg!"Wo fängt der Jakobsweg an?" ist ein beliebter Suchbegriff in einer bekannten Suchmaschine. Für viele ist es Saint-Jean-Pied-de-Port, ein kleines Städtchen direkt vor den Pyrenäen. Oder die berühmten letzten 100km vor Santiago de Compostela, um die begehrte Pilgerurkunde zu erhalten. Fakt ist, einen definirten Anfang gibt für diesen berühmten Weg einfach nicht. Er beginnt wo immer Du beginnst. Und so beginne ich meine Reise am 31.07.22 mit dem ersten kleinen Abstieg von der 2 Etage direkt vor meine Haustüre...
Über 2300km (die genaue Anzahl habe ich nocht nicht - Planung steht noch an) werde ich in den nächsten Jahren auf mich nehmen. Aktuell plane ich (fast) jeden freien Tag ein paar Kilometer zu laufen, zumal die Etappen bis Straßburg noch gut an einem längeren Wochenende zu gehen sind.
buen camino!

1. 🇩🇪 DEU I Zubringer Jakobsweg SP > SC I Etappe 1 I 220731

Eind juli begon mijn grootste avontuur tot nu toe en duurt nog steeds voort.

Ik dacht stap voor stap na en klom mijn eerste "hoogte" meters de trap af. Toen ik het recreatiecentrum in Münster bereikte, besefte ik dat de planning van de tochten ook realistisch moest worden gepland. Daar besloot ik Darmstadt

2. "Daar gaan we weer!"

6 dagen later pak ik de tweede etappe aan. Ik ben vergezeld van een goede vriend, wat de weg makkelijker maakt.

Na de Diebojjer Moret en de groeve erachter leidt het pad ons door het bos. Hier is het aangenaam wandelen. Na het passeren van de kruising naar het Oberwaldhaus loopt het

4. De eerste grote klim kwam meteen aan het begin: over of liever rond kasteel Frankenstein. Het pad leidde vervolgens langs de bergkam naar de afdaling bij Seeheim. Hier werd het pad met het Burgensteig-symbool en de Alemannenweg geleid. Vanaf Seeheim volgde ik voornamelijk het bewegwijzerde bloemenpad

5. De 4e etappe van vandaag was mijn langste op rij tot nu toe. Nadat ik om 7 uur in bed had besloten voor de volgende trein, had mijn beslissing een goede moeten zijn. De vorige mislukte. 🫤 Na een ontbijt "to go" liepen we langs eindeloze groentevelden in de brandende zon en af en toe een klein buitje

6. De aangekondigde Perseïdenvloed 🌠 ✨ voor afgelopen nacht ging totaal aan mij voorbij. Voor ik het wist was ik diep in slaap...

Toen ik wakker werd was het al kort voor 8 - hoog tijd om het nachtverblijf af te breken en te vertrekken. Om mijn voeten wat vrijheid en comfort te bieden, heb ik na de afgelopen

7. Met een zachte RINGING om 04.30 uur vertrokken we naar het treinstation met onze rugzakken ingepakt. Mijn verbinding is verbazend punctueel.😁 Ook vandaag sla ik een paar meter over en start niet op mijn laatste station Bobenheim-Roxheim, maar direct in Frankenthal. Over een breed veld gaat het rechtstreeks

8. Ik zeg nog steeds "dank je". :)@Karl d.G. 🇩🇪🇪🇺 🚴‍♂️🚶‍♂️🍷🍺

9. Een onrustige nacht laat me vandaag wat langer slapen. De aangekondigde nachtelijke regen bleef uit en ik dwarsboom mijn plannen liever tijdens het inpakken. Dus ik sluit me aan bij mijn tentburen onder het paviljoen en wacht op DE regenkloof. Even voor 9 uur komt ze en grijpt ze de kans en mijn spullen