Die Rhön ist schön 🥾 😍

Silke

Collectie van Silke

1. 2022-05-15 Die Rhön ist schön 👍🏼 Ankunftstag

In het lange weekend wordt het ons beslist te warm in het Rhein-Main-gebied, dus vluchten we naar de Rhön. Vandaag na aankomst in de middag een kleine rondleiding door het hotel gedaan. Lekker hier en op dit moment zeker 5 graden koeler dan thuis

2. Verrassingsbezoek in de Rhön, wat leuk! 🤗 Wat ben ik blij dat naar de verjaardagswandeling komt We beginnen bij het prachtig gelegen 🅿️Schornhecke. Vandaag focussen we op de Extratour Hochrhöntour door het grootste niet-alpine natuurgebied van Beieren, de lange Rhön. We zijn helemaal overdonderd door

4. Vandaag weer iets om te vieren, we hebben dit jaar 1.000 km gewandeld je kunt niet stoppen met vieren

We beginnen op de Wasserkuppe bij een zeer aangename 17 graden 🥶Een panoramische tocht rond de top ⛰en naar het vliegtuig 🧑‍✈️Monument dat we helemaal voor onszelf hebben. Onderweg ontmoeten we vrijwilligers

5. Ik zag het idee om een extra tour te verlengen op Wolf on Tour, bedankt voor de inspiratie! Laten we vandaag beginnen op de parkeerplaats Köpfchen buiten Hilders, het zou vandaag beginnen met de Hilderser. Het gaat rechtdoor het prachtige bos in en al snel ontmoeten we de ruïnes van Auersburg. Een rondleiding

Vandaag vertrekken we vanuit Grabenhöfchen. Het was gisteravond veel te warm voor mij 🥵 en ik had moeite om een niet al te lange laatste tour samen te stellen. 🤔 Meteen aan het begin van vandaag merkte ik wat ik van plan was, ik vond het niet leuk 🤷🏻‍♀️ Dus mevrouw Komoot zette het op stil en ontweek

7. Precies een maand nadat we acuut verliefd waren op de Rhön 🥰 zijn we er weer! Na aankomst in het dromerige vakantiehuis gingen we 's middags op ontdekkingstocht. Wegens een wegblokkade starten we in Hofaschenbach, maar vinden snel de weg, zoals altijd perfect aangegeven🪧 We lopen om de Linz Berg heen

8. Niemand is van plan een muur te bouwen..... Deze woorden staan op het 'huis aan de grens'... nadat we net het grenshek gepasseerd zijn.....

De start van de tour van vandaag bij Point Alpha en Haus auf der Grenz kruipt onder onze huid! Een indrukwekkende en echt ontroerende herinnering aan dit stukje Duitse

We starten vandaag bij het NaBu-Haus am Roten Moor, helaas gesloten ️ De prachtige Moorsee komt aan de overkant van de straat, wat een idyllisch plekje. Dan begroet de 🦉 ons en duiken we het moeras lege pad in. Ik weet niet precies wat ik in gedachten had maar dat had ik niet! We zijn enthousiast over

10. Vandaag starten we op 🅿️ aan de rand van het bos van Sünna. De extra tocht heeft twee lussen, we besluiten met de grootste van de twee te beginnen, namelijk de Dietrichsberg met de Geierskopf. Laten we richting Keltendorf gaan, heel mooi gedaan maar dat alleen is de reis niet waard, althans dat vinden

11. Vandaag is het zelfs 36 graden in de Rhön, voelde als 42 graden 🔥, dus laten we het heel rustig aan doen en gewoon een klein schaduwrijk boswandelingetje maken 🌳 Het begint buiten Dammersbach. We worden begroet door een hert. Ik weet zeker dat ik zag hoe het zijn hoofd schudde ✌️ wie loopt er in deze

12. De hitte is voorbij, kan doorgaan Vandaag starten we in Gersfeld en klimmen naar de Rodenbacher Küppel. Een heerlijke plek met rondom uitzicht 👀 In het parcours naar Rodenbach een prachtige bomengroep met een gemeenschappelijke kroon 👑 een van de redenen voor deze tocht 🙃 We klimmen naar de Simmelsberg

13. Vandaag vertrekken we vanuit Poppenhausen. Het eerste stuk gaat over open velden, overal zijn de maaidorsers in actie, jeugdherinneringen 👧🏻 Op weg naar de Teufelstein 👹 mooi uitzicht op de Maulkuppe en het Fuldaer Haus kunnen we 's avonds praktisch aan onze gereserveerde tafel kijken 😂 Eindelijk

14. Sinds een week zien we elke avond het prachtig verlichte Kasteel Bieberstein vanaf het balkon 🏰. Tot nu toe is er nog niemand op een bezemsteel rond het kasteel gevlogen 🧹 's avonds spelen ze daar toch Zwerkbal? We willen het weten. Een echt geweldig pad brengt je naar het kasteel, een faciliteit die

15. De ochtend werd gekenmerkt door technische chaos 🙄 Ik zal jullie de details besparen 😡 Samenvattend wilden we iets heel anders doen 🤷🏻‍♀️ maar de tour en we konden elkaar niet vinden 🤴🏻👸🏻 en een tour die we al in juni hadden gedaan, waren tegelijkertijd beschikbaar op dezelfde plek. Nadruk op

16. Het trok ons niet echt terug naar het hete Rhein Main-gebied vandaag 🥵 Dus pakken we comfortabel in en gaan op weg voor een laatste tour. We willen eigenlijk niet nog een keer diep de Rhön inrijden en besluiten daarom tot deze extra tocht. We starten bij de Hessenmühle, dat ziet er goed uit! 👍🏼 De

17. Terug in de Rhön! 👏🥰 We ontmoeten Moni en Jens in het Fuldaer Haus, waar we in het weekend ons kamp zullen opzetten. 🛌 Het weer is beslist beter dan het de hele week leek 🤗 when angels 😇 travel 🤭 We passeren de indrukwekkende steile wand bij de start voordat we de Teufelstein beklimmen 👹 We klimmen

18. De toer van vandaag is voor de start meerdere keren door de hete mangel gestuurd 🏁 om het glad te strijken. Moeilijke omstandigheden voor de gids, niet te kort maar ook niet te lang, niet onnodig steil, met een stop maar niet te vroeg en dat alles in wisselvallig weer. Geen probleem voor Schwan 🦢 Tours

19. Tijdens de prachtige tour afgelopen zondag 🌞 heeft dit idee wortel geschoten... Wat als volgend weekend 🌞.... En als wij 🤔..... Wij zouden het niet kunnen 🤔.... Wij kunnen het wel! 🤭 Een beetje 🛜onderzoek later 👩🏻‍🏫 het prachtige appartement in de studio 🎨 bij Christlinde en Christoph werd

20. De tour van vandaag begint direct bij het appartement, dat soort dingen vinden wij echt leuk 👍🏼 Vandaag halen we een M op en doen we de extra museumtour. Mevrouw Komoot is een beetje in de war 🤯 omdat we niet bij het begin willen beginnen 🏁 en het dus even duurt voordat we de M bereiken. Het zicht

21. De extra tour heeft een startparkeerplaats 🅿️bij het sportveld, die we pas bij de tweede poging vinden 😵‍💫 Daarna begint het, het gaat weer steil omhoog ⬆️ Vanaf het begin genieten we van het geweldige uitzicht 👀 Zodra we bij de top, we passen de tour voor de eerste keer aan. Eigenlijk twee keer