A5-Eskapaden (Touren entlang der A5 zwischen EM und HD)

Barbara & 🐾

Collectie van Barbara & 🐾

Da ich mich immer wieder in Abständen die A 5 entlang quäle, versüße ich mir die Fahrt durch Wander-Unterbrechungen entlang der Strecke, was mir für einen Tagesausflug zu weit wäre.
Dabei entdeckte ich dank der Wanderberichte anderer Komootler schon tolle Ecken!

1. Baden-Baden: Waldenecksee - Fremersberg - Pulverstein⭐

Deze keer heb ik het gebied rond Baden-Baden verkend op weg naar de Bergstrasse op basis van een sjabloon van Nicolet en Marcus, heel erg bedankt!

We beginnen bij een achter de kliniek verborgen bosparkeerplaats en wandelen rustig door het winterbos, langs de Wernerhütte met uitzicht op de Yburg, dan

Ik heb zo vaak langs het Zwarte Woud op de A5 gereden - vandaag ben ik eerder vertrokken om de reis op de meest aangename manier te onderbreken met een wandeling. Bij Patrick gevonden wat ik zocht (bedankt!) en de Ottenhöfener Felsenweg onder mijn voeten genomen.

Het kleine kuurpark is schattig: speeltuin

4. Deze keer ging ik mijn trip naar de Bergstrasse vooraf aan een minivakantie. Christian en Elke (heel erg bedankt!) lieten me de Gertelbach-watervallen zo mooi zien dat ik daar een tweedaagse tour heb samengesteld.

De start was bij de wandelparkeerplaats 2 in Bühlertal (al goed aangegeven in het dorp

5. Maandagochtend om 8.00 uur vertrek ik op de terugweg, eerst over een weidepad naar de panoramaweg Geroldsau. Vanaf hier zijn er nu 7 km bospaden, meestal groen in het midden. Het oppervlakteprofiel had hier meer natuurlijke paden aangegeven. Aangezien Lilo al een modderbad heeft genomen, gebruik ik de

6. Schaduw, water, niet te veel mensen vandaag op zondag - mijn keuze viel op het Murgtal. Start was op een verborgen parkeerplaats in Gernsbach-Lautenbach - zoveel in het laatste gat dat ik daar om 9.00 uur alleen was en om 17.00 uur nog steeds alleen. Eerst ging het door het bos naar het Lautenbachhaus

Ik had vandaag niet zoveel tijd, maar op de terugweg was het genoeg om Sasbachwalden te verkennen. Parkeren op de 🅿️ Gaishell. Ik heb te ver naar beneden geparkeerd, de wandelparkeerplaats is bovenaan, dus je vermijdt de asfaltlussen. Dus ik liep eerst in een boog naar de Brandbach en klom toen omhoog

8. Nadat ik de Teufelsmühle zo leuk vond, heb ik vandaag een ander sjabloon van {0} gebruikt (dank daarvoor!🙋‍♀️) en ben ik naar de Talwiesenschänke gereden. Vanaf daar begint het heel mooi op het Wildkatzenpfad. In het Gaistal loopt het pad langs een slootje - mooi! In het Albtal mis ik een afslag en

9. Op weg naar huis besluit ik op korte termijn de gastronomische route "Durbacher Weitblick" te nemen.

durbach.de/tour/durbacher-weitblick-8202feab23

wanderinstitut.de/premiumwege/baden-wuerttemberg/durbacher-weitblick

Er zijn voldoende parkeerplaatsen in Durbach op de kermis (plus wijnautomaat en toilet

10. Het begin van mijn tocht naar huis, de gourmetroute "Alde Gott - Panoramaweg" is bij de tennisbanen in Sasbachwalden. Het gaat recht omhoog over mooie paden door wijngaarden, boomgaarden en bossen. Steeds weer zijn er prachtige vergezichten over de wijngaarden, omliggende steden en de wazige Rijnvlakte

11. Vandaag is weer een A5-escapade waartoe @Nicolet me inspireerde. Bedankt voor het delen en voor de treffende omschrijving!

Vanuit Gaggenau-Michelbach, een heel klein dorpje, klim ik met Flora door het bos omhoog naar de barnsteenrots. De paden zijn vrij breed, soms grind, soms bosgrond, soms gras... tot

12. Vandaag besluit ik om op weg naar huis weer te gaan stropen in het jachtgebied van @Patrick Göser. Schauenburg en Vereinsweg verleiden me (bedankt voor deze tips!). Het begint op de parkeerplaats bij Stadtgarten. Over graspaden gaat het door de wijngaarden met een prachtig uitzicht op Oberkirch. Dan

13. Met dank aan @Nicolet , wiens tour ik hier heb aangepast. Het begint op een zeer verborgen parkeerplaats in Burgfelden aan de spoorlijn. Na een paar meter langs het pad leidt een gat in de heg de helling af en begint het avontuur. De Schreibersklamm is wild, deels overwoekerd, alles is nog nat en modderig

14. Na uitvoerige vragen van de weer-app besluit ik om de A5-escapade mee naar huis te nemen voor een rondrit in de buurt van Lahr, geïnspireerd door @Maria en @Patrick Göser , heel erg bedankt! Ik begin op een kleine bosparkeerplaats achter de Marienkapelle in Reichenbach. Na een paar 100m gaat het rechtdoor

15. Vandaag gebruik ik mijn tocht naar de bergweg om eindelijk de Hornisgrinde te beklimmen. Het sjabloon is de Komoot-tour van @Patrick Göser , bedankt daarvoor!

Het begint in Seebach, langs de begraafplaats door weilanden het bos in. Het pad is afwisselend, soms smal, soms breed met verschillende ondergronden

16. Bij de huidige midzomertemperaturen start ik ter hoogte van Plättig op 800 meter. We gaan rechtdoor het wildernispad op, aanvankelijk een volkomen ongevaarlijk, mooi bospad. Maar dan zijn er steeds meer boomstammen die sinds de storm "Lothar" aan het rotten zijn waar overheen geklommen moet worden, een

17. Nadat ik op het wildernispad op de Plättig de langzaam rottende slachtoffers van orkaan Lothar heb gezien, besluit ik vandaag het Lothard-monument op de Siedigkopf te bezoeken. Maar nogmaals, een rondleiding van @Patrick Göser varieert - bedankt, zonder jou had ik nooit gedacht dat er een parkeerplaats

18. De A5-escapade van vandaag brengt me opnieuw naar het prachtige Murgtal. Ik heb een rondleiding van @Matthias Brandt (heel erg bedankt!) over kasteel Eberstein verlengd. De start was bij de klokkenkapel, voor en achter de kapel is ruimte voor zo'n 10 tot 15 auto's (afhankelijk van hoe je parkeert).

Helaas

Op weg naar huis vandaag besluit ik de Oberkircher Brennersteig te nemen.

schwarzwald-tourismus.info/touren/oberkircher-brennersteig-8319b412fa

Eerst gaat het op en neer vanuit Albersbach, soms door wijngaarden, soms door bos, soms door boomgaarden omhoog naar de Geigerskopfturm met zijn prachtige, kleurrijke

Ik had wat tijd voor een wandeling in het bos op de extreem bewolkte en donkere Sunday of the Dead van vandaag. Dus heb ik snel een tocht op de Hirschberg in elkaar gezet (ergens in de diepten van Komoot zag ik ooit dat het prachtig was!).

Begin bij de parkeerplaats Weiße Hohle, achter Nußloch. Het pad

21. Ik maakte van de enige zonnige dag in de wijde omgeving gebruik om een wandeling te maken in de buurt van Weinheim, waar ik als kind voor het laatst ging...

De kleine parkeerplaats aan het einde van de Bodelschwinghstrasse was teruggebracht tot ongeveer 6 plaatsen met bordjes met een verbod op parkeren