Rund um und in Hamburg🚴🤗😎

Collectie van E-Bike🚴Frank

Alles was in Hamburg losging oder auch von Außerhalb reinführe.🚴

1. Ostermontags Tour🚴Stemwarde Ahrensburg Höltigbaum und zurück.18.4.22

Vandaag was er weer een mooie gelegenheid om te genieten van de zon tijdens een fietstocht met vrienden, dus zijn we met z'n drieën richting Ahrensburg gefietst. Deels kriskras, dus er viel veel te ontdekken omdat we niet veel wisten

2. Eerst gingen we naar het centraal station en namen de S-Bahn naar Bergedorf. Vanaf daar begon het. Winderig maar niet koud. Kort voor Hoopte was er café en dieettaart...😋 en het broodje vis bij de veerhaven. Met de veerboot over de Elbe gingen we via de Bahnmarschdamm verder naar Bergedorf. Daar gingen

Vandaag zijn we naar Altona Mitte geweest, waar veel is veranderd en weer is opgebouwd. Het is daar heel mooi en rustig, op de terugweg namen we een bovenpad dat langs de vismarkthallen leidt. Het ging terug naar de haven, met ijs..😋

Warmte en zon werden aangekondigd, dus naar buiten. Ik wilde een rondje doen voordat ik ging bowlen. Dus ik ben langs het Alsterkanaal richting Ohlsdorf om van de boslucht te genieten.

Ohlsdorf is altijd, denk ik, een rondleiding waard, helemaal stil, de vogels zoeken een bruid, natuurlijk is er vaak

6. Vandaag zijn we met heerlijk lenteweer naar de boerderijwinkel van Stender geweest

Kruiden kopen, toveren en invriezen is duurzamer.

Plus veel verse groenten en een paar eieren, waarvan er twee het niet overleefden...😟

Toen zag ik een andere mobiele spaarbank.. een alternatief? Ik denk dat mijn geld daar

We waren acht uur onderweg op de fiets. Ik had 65 km op mijn snelheidsmeter, Komoot voegde de veerboot toe.

Puur zon en..... harde wind in de rug, toen werd mijn fiets een bio bike, heerlijk om zo te rijden, als ik een zeil bij me had... dan hoefde ik niet eens te trappen. 'Op de terugreis veranderde

Vandaag zijn we helemaal door Hamburg gegaan, dus het was meer een verkenningstocht. Profiteer van de zonnige dag en ga gewoon op pad. De lente laat zich steeds meer zien, het is gewoon leuk om te ervaren hoe de natuur ontwaakt.😍

Mijn aardappelen waren op. De boer met de aardappelen is al lang niet meer op mijn markt.🙄 Ik koop niets meer in de supermarkt, alleen bij de boer, ze smaken gewoon beter.😋

Dus op naar Stemwarde 🚴, daar is een boerderijwinkel en een doos 😊. 2,5 KG gezakt en verder gingen we.

Natuurlijk is er een paar

10. De zon scheen vandaag en zo ging het door de haven 🚴 ,

met lekker eten en het eerste ijsje.🍦😊

11. Vandaag gingen we naar de Braaker Mühle als bestemming. We hebben daar heerlijk gegeten en een hete koffie gedronken.

De paden waren, zoals zoveel na het weer, behoorlijk modderig en stapels bomen om te zien. De storm heeft echt veel schade aangericht. Overal zag je de hoge waterstanden. De zon scheen

Na de vele regenachtige dagen was het tijd voor een ritje op de fiets

Dus ging het terug naar Billwerder Insel, Tatenbekersluis Kalte Hofe en over de Deichtorhallen aan de Alster. Ook al was het droog, je voelde de kou en de lichte windstoten. Maar leuk om weer eens door de omgeving te fietsen en nieuwe

Vandaag ging ik weer naar mijn favoriete route.

De paden zijn niet modderig. Er was onderweg een koffiestation en de currywurst of visrolletjes waren erg verleidelijk. De eerste blik op het kleine hokje was des te teleurstellender .... niets van wat gewenst was. Dat kwam waarschijnlijk door de overstroming

Vandaag zijn we door de haven gegaan om het getij te bekijken. Hoewel ik het weet, is het altijd indrukwekkend hoe de natuur haar kracht ontketent.

Ondanks harde wind of windstoten was het super fijn om achterover te leunen op het zadel 🚲 en een spannende tocht te maken. 😍

15. Dus de natuur in. Omdat het droog was, stond niets in de weg. Ik nam route 11 via een rotonde.

Mooie lommerrijke paden en makkelijk berijdbaar, geen modderige paden, de fiets bleef netjes . Bij de Bramfelder See was er ijs, ja, maar deze keer gaf ik de voorkeur aan de braadworst..😉🌭

Normaal wilde ik

Vandaag weer naar buiten met dit heerlijke weer.

Sommige paden waren al erg bedekt met bladeren.

Maar het is een geweldige rondreis, op het platteland. Ook al is het deels aangewezen als MTB-tocht, iedereen kan er met een toerfiets op rijden.

Zeker een heel mooie route.

Toen heb ik uitgerekend welke KM

Bij het weer van vandaag was er maar één, buiten en op de fiets.🚲 Na een korte ontmoeting ging ik naar Lüneburg, ik had de route al een keer gereden, maar het was super mooi.

Er was ook curryworst, evenals latte en cake onderweg

Een zonnige herfsttour die gewoon prachtig was.

Hoewel ik Komoot had gestopt

18. Vandaag gingen we op tournee met dierbaren, Rantzauer See was het doel. Foto's zijn voor mij schaars, ik heb net daarna gereden, pure ontspanning.

Het was een beetje fris, verder vrij zonnig. Hartiger voor de lunch, rosbief en gebakken aardappelen, altijd welkom.

Nu maar hopen dat het nog fietsvriendelijk

19. Ik nam een fietstocht over die ik had gezien en herzien, en het bleek een heel mooie tour te zijn. De paden zijn heel verschillend, maar leuk om op te rijden. Het kleine café op ongeveer 12 km van Lüneburg, in Barum, is mooi en goed onderhouden.

Na de veerboot kreeg ik eindelijk mijn curryworst met frietjes

Het zou een rondje om het vliegveld moeten zijn.

Het weer was beter dan voorspeld, winderig maar droog. Geen wonder met de wind, dus de regen bleef in de lucht..😊

Aten een café en broodjes bij de Hanzebakkerij,

dan volgende. Onderweg ontdekte ik een volkstuin die zijn weerga niet kent. Een spoorlijn door

Het was een hele mooie herfsttour in een stralende zon, en toen naar mijn favoriete gebied.

De ijssalon was helaas nog gesloten

Maar later bij de Riepenburger Mühle was er heerlijke taart. Helaas geen insidertip meer

Zoals verwacht stond er een file bij de Zollenspiker. Het is en blijft een magneet voor