Jakobsweg Isar, Loisach, Leutascher Ache, Inn. 2022

Collectie van franz

1. J.E-Sch 01 Edling - Forsting

JE-Sch betekent Jakobsweg Edling naar Schäftlarn, een aparte

Productie. De weg van St. James Isar, Loisach, Leutasch, Inn begint in Schäftlarn.

In deze relatief kleine etappes gebruiken we de trein meer om naar het startpunt en terug naar huis te gaan

Laten we eens kijken hoe Christa is, een paar dagen achter elkaar wandelend.

Van Forsting via Springlbach, Giglberg naar Dichtlmühle. Ga verder via Endorf naar een prachtige heuvel met een goed uitzicht, dan naar beneden naar Maximilianssee met een lange pauze.

Kerk bezocht, verder langs de Grottengasse naar Berger Lacke, daar twee greppels overgestoken. De Mariengrotte bij Berg bezocht, gelachen om het bord "Salzburg", eerste grote doorbraak bij Sigersdorf. Op de verdere weg de "Weisse Madonna" gepasseerd, uit het bos komen bij autodealer Ebersberg en naar

In Ebersberg verse pretzels gekocht en daarna de route over de Klostersee gekozen. Na de Egglburger See naar het dorp Forstseeon, waar het bord van de Jacobsroute daadwerkelijk op een huismuur te zien was. Een prachtig bospad leidde ons naar net voor de begraafplaats in Kirchseeon. Ga verder door het bos naar Eglharting.

Eerste nachttour. Niets vooraf geboekt, maar het werkte bij de 2e poging. Een beetje eentonig en lawaai van de weg tussen Eglharting en Zorneding, maar nog steeds heel leuk.

Relatief gemakkelijk te lopen naar Hohenbrunn, zijweg. Dan helaas een stukje langs de drukke hoofdweg tot je de autobahn oversteekt. Wat een lawaai! Schakel dan terug naar de zijweg. Nergens zitgelegenheid op het industrieterrein.

Met de trein relatief snel thuisgekomen.

Zo gaat het een paar dagen door met onze Jacobsweg.

Met de trein naar Taufkirchen wordt de gewenste trein om 9.15 uur geannuleerd, dus we moeten 1 uur wachten op de volgende. Om half 12 bereiken we Taufkirchen.

Even langs de sporen, dan een omweg het bos in. Christa snapt het niet, dus ik moet terug voor

De zon schijnt als je weggaat, het verdraagt de korte broek. Eerst over veldwegen naar de bosrand, rechtdoor naar een uitkijkpunt.

Vanaf daar brengt een mooie klim ons naar de Isar-weiden. Heerlijk om daar te wandelen, bij een stuw de rivier over te steken en verder te gaan in de uiterwaarden.

Het pad

10. Loop vanaf de wijk voorbij het klooster terug naar de Bruckenfischer. Van daaruit op de dam van het Isar-kanaal (niet Loisach). Eentonig gaan, maar overal om ons heen bloeit het als een gek. Bij de brug naar de Aumühle komt de stand tot leven. Sommige vlotten komen het kanaal af met fanfaremuziek.

Bij

11. Vind heel goed uit de stad, het verkeer is een beetje vervelend. Een vrouw vraagt ons of we pelgrims zijn. Daarna vertelt ze over haar fietstochten in Italië in de jaren '70.

Ga naar Gelting, haal de pelgrimstempel in de dorpswinkel en koop koele drankjes. Het is echt warm vandaag. Christa bouwt de paraplu

12. De huisbaas serveert veel te veel kaas en worst als ontbijt.

Gisteren kwamen er twee pelgrimsvrouwen en we hebben een goed gesprek met hen.

Via de Waldwiesenweg bereiken we de Radlweg, die over een voormalige spoorlijn naar Beuerberg loopt. De kerk bezocht en het pelgrimspaspoort gestempeld.

Een fietser

Zoek een mooi pad dat ons naar de Loisach leidt. Ontmoet daar Jutta en Edith weer, die ons al gezelschap hebben gehouden bij het ontbijt. Vanaf hier hebben we weer teer onder onze voeten. Nog een pauze bij een schuur, een bezoek aan de kapel bij Schönmühl, dan langs het fietspad langs de hoofdweg naar

14. Aankomst met de trein naar Bichl, maken we een onvrijwillige omweg naar Weilheim. Maar met het kaartje van €9 maakt het niet uit.

Prachtige tuinen en huizen en de bergen komen dichterbij. Benediktenwand, Heimgarten, Herzogstand en Jochberg. Het weer houdt.

Bezoek het klooster en maak een paar rondjes door de bloementuin.

15. Laten we onze tijd nemen met een goed ontbijt. Het pad leidt ons langs het klooster de prachtige Loisach-Kochelsee-Moor in.

Wat daar bloeit, gewoon prachtig, helaas kennen we maar weinig van de bloemen en planten bij naam.

Later wandelen we langs de Loisach in een niet minder mooie omgeving, die wordt

16. Na een gesprek met de eigenaresse krijgen we €20 korting. Zoek eerst de kerk, daar staat een pelgrimstempel. Het is nu eerlijk.

Maak van elke gelegenheid gebruik om niet naast de pasweg te hoeven lopen. Later rijden we over de oude weg naar Urfeld. Het is daar behoorlijk schaduwrijk. Een stel met twee

17. Het begint vandaag relatief laat, allereerst de regen (het regent) en we kunnen pas om 17.00 uur in onze kwartieren zijn.

Met regenkleding en een paraplu vertrokken we langs de Walchensee. Loop rond het schiereiland naar Kirchert St. Margaret. Het is opgehouden met regenen, maar we vertrouwen de zwarte

18. Naast de parochiekerk van St. Jakob in Wallgau hangt een erebel voor de gesneuvelden in de wereldoorlogen.

De Jacobsroute leidt naar het Obernachkanaal en verder naar Krün. Met een prachtig uitzicht op de bergen (Karwendl, Wetterstein-massief en Zugspitze-massief) marcheren we in de richting van de Maria

19. Neem de bus naar Mittenwald, maak vandaag een rondwandeling door de Leutasch-kloof en rijd dan terug naar huis.

Het geheel is heel mooi aangelegd, de klim naar de rotsen met enorme inspanning

"gelijmd". Met de spook- en koboldenverhalen is het ook voor kinderen een belevenis.

Het watervalpad bezocht, op

20. Met de trein naar Mittenwald gegaan, het regende niet toen we uitstapten, maar het was ijskoud.

Fet, de bergen zijn wit.

Regenkleding aan en een snack gemaakt, we hebben honger.

Bij de ingang van de kloof bezoeken we eerst de waterval, daarna drinken we koffie.

Ga verder door de Leutasch Ghost Gorge met

21. Weer een "drop-out" bij Komoot. Ongeveer 12,5 km en iets meer dan 220 hm.