Untereichsfeld

Gabi

Collectie van Gabi

Bei Streifzügen durch unsere Heimat haben wir viel Neues und Altbekanntes schätzen gelernt.
Teilweise bewegten wir uns auf einem der schönsten Wanderwege Deutschlands, dem Eichsfelder Wanderweg. Dieser ist 280 km lang und führt durch das Gesamte Eichsfeld. Das Untereichsfeld mit seiner über 1000 Jahre alten Stadt Duderstadt liegt in Südniedersachsen. Hier führt der Weg 83 km durch ein herrliches Fleckchen Erde.

1. Zwischen Hahle und Rhume bei Gieboldehausen

In de storm en de natte sneeuw moest er nog één ronde worden gereden voordat we het Hofcafé in Gieboldehausen konden bezoeken.

Vanaf de parkeerplaats van de Sielmannstiftung liepen we eerst een heel eind langs de Sielmann Höhenweg. Om het idyllische Soolbachtal weer te bezoeken, verlieten we de Sielmannweg bovenaan en daalden af in het dal. Bij het pittoreske Soolbachteich gingen we langs de kreek richting Fuhrbach. Voor het

4. Bedankt Wolfgang! Met het mooie 🌞 zonnetje ziet de stad er nog mooier uit.

De lentezon lokte ons naar buiten. Het pad leidde ons eerst in de richting van de Rode Toren. We vervolgden onze weg door het stadsbos van Duderstadt naar Ecklingerode en de West-Eastern Gate. We liepen bergaf en bergop op het zuilenpad in de richting van Wehnde. Kort voor het dorp sloegen we rechtsaf

Bij zonnig weer hebben we vandaag een toer door het thuisgebied gedaan. Door de leegte, langs de bron, gingen we naar de Tettelwarte. Het volgende doel was de Sulbergwarte op kronkelende paden. Vanaf hier wandelden we terug. Een prachtige tocht met veel uitzichten!

Zonder verder oponthoud begonnen we aan een Euzenbergronde. Het samenspel van lichte en donkere wolken was prachtig om te zien. We waren enthousiast .

Goed weer!

Om de zonnestralen op te vangen, gaan we op bekende paden naar de paardenberg. We konden eindelijk weer genieten van prachtige vergezichten en vooruitziendheid. Het was een geweldige ronde!

Bewolkt weer met sneeuwvlagen konden onze drang om vandaag te verhuizen niet stoppen. We gingen op bekende paden naar de Lindenberg. Na een bezoek aan de Gerblingeröder Klus wandelden we naar de nieuwe Lindenbergkapel in Gerblingerode. We namen de terugweg over de oude dijk van de Untereichsfeldbahn en doorkruisten Duderstadt.

Onze dagelijkse wandeltocht (als we niets beters te doen hebben) ging gepaard met mist en een beetje zon. Dit leverde mystieke momenten op.

Heel erg bedankt, Ulli 😀.

Dank je, Ulli. Dat klopt, het weer was uitnodigend voor een rondje. Eindelijk echt kerstweer.

Na de laatste bewolkte dagen lokte de winterzon ons naar buiten. Een mooi rondje over bekende paden door bossen en velden om lekker van de zon te genieten.

14. Je hebt helemaal gelijk! 😀

Met dit mooie weer moesten we natuurlijk wel de natuur in. De Heinz Sielmann Foundation is voor ons de ideale bestemming. De tocht door velden en weilanden met prachtige vergezichten is altijd de moeite waard.

Een rondje om de Seeburger See is altijd een reis waard, ongeacht de tijd van het jaar. 😀

17. We hiked over the Hüschenberg and the Klingenberg from Duderstadt towards Langenhagen. From there we headed for the nature experience center of the Sielmann Foundation via the Birkenallee. We went back to Duderstadt along the Duderstädter Stadtwald.

It was a nice Sunday afternoon round.

At the beginning of May 2021, when the fruit was in bloom, the orchard trail was opened. Reason enough for us to try it out. In addition to the Sulbergwarte, the orchard alley, the church valley and the cherry meadow are worth seeing. A small but nice group.

19. After yesterday's rainy day, we were drawn to nature again near us. 🌼🍀🌼

It was supposed to be a short afternoon round today. But the sunny weather, the singing of the birds and the many flowers along the way made the tour a little longer.

It was nice 😀!

21. An easy Sunday round through woods, meadows and fields. The first port of call was Sansibar in Eichsfeld, unfortunately without a strawberry punch. We have to wait until autumn for the wine in the vineyard there. We went on, past Obernfeld, to the fishing ponds and the Josefquelle. The further course

La Thuile Infinity Trekking — 11 routes om de Rutorgletsjer te ontdekken

Wandel Collectie van La Thuile - The Wild Side of Mont Blanc

Tussen stad en natuur − lopen in de Gentse rand

Hardloop Collectie van Arne Detavernier

Zand tussen je tenen – Wandelen op de Duitse Waddeneilanden

Wandel Collectie van Angelina Kuhlmann

Fantastische uitzichten – Klettersteigen & wandelroutes rond de Tiroolse Achensee