Moselsteig 🥾

Aktivix 🌐

Collectie van Aktivix 🌐

Der Moselsteig ist ein 365 Kilometer langer Fernwanderweg. Er führt von Perl an der Obermosel über Trier, Bernkastel-Kues, Zell (Mosel) und Cochem nach Koblenz am Zusammenfluss von Rhein und Mosel.Von Oktober 2020 bis September 2023 wanderten wir mit unserer gemischten Wandergruppe jeweils an einem Wochenende in den Sommermonaten auf dem Moselsteig.

1. Moselsteig Etappe 01: Perl – Palzem

We start the first stage of the Moselsteig in Germany (Perl), at the border triangle of France (Apach) and Luxembourg (Schengen). The path first leads steeply up to Hammelsberg. Then over fields and through forests to Pfalzem. However, we finished the first stage around 5 km before Palzem above Kreuzweiler

Op de tweede dag op de Moselsteig hebben we eerst de resterende 5 km van gisteren van Kreuzlingen naar Palzem ingehaald. Daarna gingen we door naar de prachtige kathedraal in Helfant 🕍. Nu verder door bossen en over velden dichter bij de Moezel en bij Wincheringen. Met prachtig uitzicht op de Moezel

Na een lange Corona-pauze heeft onze wandelgroep vandaag eindelijk de 3e etappe op de Moselsteig gelopen.

Vanuit Rehlingen, het eindpunt van de laatste etappe, gingen we verder naar Nittel. Hier omcirkel je de imposante rotsen op mooie smalle paadjes met geweldige uitzichten. Hierboven zijn veel vlinders

Our 4th stage on the Moselsteig. Today it was only about 1.6 km from the mountain village of Fellerich to the first highlight: "Elli‘s and Rosi‘s small snack"!

The two daughters of the winemaker Biewers from Fellerich give the name to a wine break in the middle of the vineyard with fantastic views and

And again a stage on the Moselsteig. 😊 From Zewen you climb gently up to the heights over meadows and through forests. Later we go up stairs to the Mariensäule with a great view of the whole of Trier!

We treat ourselves to the first beer of the day in the Stadtwald Hotel, where we also spend the night. 🙋🏻‍♂️👍

This 6th stage was now a very promising hike. It went over the rock path above Trier over to Biewer! 👍🤩 Nice prospects and see you again with the final stage of the Eifelsteig in 2017! 😁 Then it went up and down in some steep climbs over the heights to the left of the Moselle to Schweich to the train

Vandaag gaan we verder op de Moselsteig. Het begint bij het treinstation in Schweich. We wandelen door het dorp en steken onder de A1 door. Nu door de wijngaarden tot aan de Mehringer Berg. Je hebt hier een prachtig uitzicht op de door schapen begraasde bergrug! 😎

Via de huisberg bereiken we de steile

Vandaag is onze 8e etappe op de Moselsteig. Na de start bij het sportveld in Mehring wandelt u eerst de Moezel op naar het attractiepark Triolago. Daarna klim je via ferrata steil omhoog naar de Moselhöhe. Vanaf het uitkijkpunt heb je het beste uitzicht op Mehring en de Moezellussen.

Dan gaat het pad

Vandaag wandelen we weer een Moselsteig-etappe. Start in Leiwen bij Moezelmist 🥴. Eerst ga je omhoog naar de Leiwener Kapel. Het is nog te vroeg voor de eerste wijn in het vat van de “Wanderbar”.

3/4 uur later bereiken we de Moselkino. Er is een pauze hier.

Nog een half uur later bereiken we Hotel Zummeter

Op de 2e dag van het weekend genieten we weer van een etappe op de Moselsteig. Vandaag gaat het van Neumagen tot kort voor Kesten.

De tocht voert terug naar de Moezelhoogten. Door wijngaarden, bossen en velden komen we bij een aantal geweldige uitzichten boven de weidse Moezellus bij Piesport.

Ook genieten

Tenslotte gaan we verder op de Moselsteig. Vandaag starten we bij de Sauerbrunnen voor Kesten, waar we afgelopen herfst eindigden. We wandelen door een zeer schilderachtig landschap boven de Moezel. De wijngaarden lokken je naar een wijnproeverij met de producenten.

Pure zon, vandaag - dus sommige deelnemers

Deze zondag genieten we bij zonnig weer weer van de Moezelhoogten. Het is maar goed dat grote delen van het pad vandaag door schaduwrijke bossen lopen. Onderweg is de Sint-Annakapel met zijn prachtige mozaïek.

Daarna bezoeken we de kasteelruïne Landshut 🏰. Hier steil naar beneden.

Er zijn veel bezoekers

Op de warmste dag van het jaar tot nu toe bij 36 graden en pure zon 🌞 wandelen we nog een etappe op de Moselsteig. Gezien de hoge temperaturen zal het traject slechts zo'n 11,5 km lang zijn. Maar aan de Moezel zijn er ook genoeg plekken om even te stoppen met een koel drankje. Zo ook het klooster Machern met zijn brouwerij 🍻.

Tweede dag in intense hitte 🥵: Maar de etappe klimt aanvankelijk naar de kasteelheuvel van Ürzig! Lekker schaduw door het bos.

Dan in de op en neer naar boven Kröv. Prachtig uitzicht op de Moezel inbegrepen!

Aan het einde nemen we een pauze in het Landal Park boven de Moezellus 😀 Mooie tocht en mooi einde!

We gaan verder op de Moselsteig. We starten bij Landal Park boven Kövenig. Het is heerlijk weer ️.

Het pad langs de Mont Royal leidt eerst naar de kleine luchthaven van Traben-Trarbach. Met prachtige uitzichten wandelen we naar beneden naar de wijk Traben.

Even later leidt ons pad over de Moezelbrug naar

Zonnig weer vergezelt ons deze zondag ook . We beginnen onze dagetappe in Enkirch. De Moselsteig voert ons de wijngaarden in richting Reil.

Achter de brug in Reil stoppen we eerst 🍺. Dan gaat het omhoog naar het station bij de kanonspoorlijn. Maar het pad gaat steil omhoog naar de top van de Moezelhoogten

En weer een zonnig wandelweekend aan de Moezel. We starten bij de P op de Marienburg. Het pad loopt om de circulatieberg heen en over de voetgangersbrug naar Zell an der Mosel.

Na een korte pauze klimmen we naar de Collis-toren boven Zell. Een steile via ferrata leidt daar naar boven. Op de top lokken

Zondag, tweede dag van het wandelweekend! Het gaat van Bullay tot aan de bergkam. We bereiken de Bullayer Königshütte. Ga dan verder op het nokpad.

We bezoeken het prachtige bergrestaurant "Onkel. Toms Hütte"! 🤗Geweldige locatie, prachtig uitzicht en fijne gastvrijheid🍷.

De Moselsteig gaat dan voor Neef

We genieten weer van een wandelweekend aan de Moezel. De etappe start in Neef. Daarna klimmen we steil omhoog naar de Moselhöhe bij Bremm. Op de top van de Calmont trakteren we onszelf op een lange pauze 🍷.

De Moselsteig slingert zich een weg over de bergkam met prachtige uitzichten. Dan komt de zeer

Oh wat zijn we blij dat de aangekondigde regen vandaag niet is uitgekomen.

Dus we hebben de tweede etappe van ons wandelweekend op de Moselsteig droog en gelukkig onder de knie!

In Nehren wandelen we over de Moezelbrug en komen we bij Senheim, met de prachtige jachthaven!

Daarna klimmen we vrij comfortabel