Sachsen

Juschu ( Jürgen & Vicky)

Collectie van Juschu ( Jürgen & Vicky)

vom Erzgebirge bis zur Sächsichen Schweiz

1. eine Runde in Krippen von Bad Schandau aus

Laatste dag Saksisch Zwitserland

Vandaag hebben we comfortabel langs de Elbe gelopen en de veerboot naar Krippen genomen. Wilde een rondje door ledikanten rennen, leuke gesprekken gehad onderweg met een leuke buurtbewoner en met de veerman😊! Heb een aantal mooie zonnewijzers bewonderd en gezien. Er is

Dag 7 Saksisch Zwitserland

Vandaag ben ik met het openbaar vervoer naar Schöna gegaan en met de veerboot naar de andere kant van de Elbe gegaan. En whoosh, whoosh, we waren in CZ🇨🇿. Door Hrensko gewandeld en toen ging het omhoog naar de unieke Prebischtor, het was adembenemend mooi. Er waren ook 3 kijkniveaus

Dag 6 Saksisch Zwitserland

Vandaag wilden we een rustige tocht maken, net als op zondag, maar we waren verre van rustig, vanuit Kleingiesshübel wilden we de kleine Zschirnstein op lopen! In het begin was alles in orde met prachtige rotsformaties, het dilemma begon! De tour die we van Komoot hadden gedownload

5. Dag 5 Saksisch Zwitserland

Vandaag hebben we Dieter's toer gevolgd. Bedankt! Van Gohrisch ging het omhoog naar Gohrisch, weer veel trappen omhoog. Eenmaal boven konden we genieten van het uitzicht. Daarna ging het een vrij smalle trap af door spleten in de rots. Nadat we de straat waren overgestoken

Dag 4 Saksisch Zwitserland

Na het ontbijt stopte het met regenen. Dus besloten we om van Bad Schandau naar Schmilka te lopen. Achter de kuurtuin gingen we weer de trap op en langs de helling naar Postelwitz. In Postelwitz liepen we vervolgens langs de oevers van de Elbe. Bij de Kirschleite ging het weer

7. Dag 3 Saksisch Zwitserland

Vanmorgen is alles grijs in grijs en nat. Maar slecht weer bestaat niet😊! Toen we besloten wat we vandaag gingen doen, stopte het meteen met regenen☁️, geweldig. Dus rugzak 🎒 ingepakt en wandelschoenen aan, toen naar de veerboot en vervolgens op de S-Bahn naar Wehlen Stadt

8. Dag 2 Saksisch Zwitserland vandaag vanuit het vakantiehuis gelopen richting de Panoramaweg. Het ging weer op en neer. Trappen, trappen....., tussendoor staken we de Panoramaweg over vanuit Bad Schandau en de Malerweg. Komoot leidde ons twee keer in de verkeerde richting, die snel zou worden herzien

9. Hey, JuHa, thank you!

Day 1 in Saxon Switzerland. Yes, our tour was great, from the apartment into the bus 🚌 and off it went to the Kirnitzschtal! Simply go for it! We already know the Kirnitzschtal from last year and the year before. At the Neumannmühle was our starting and ending point. Great lap

This morning after breakfast we started again, on a memory tour of childhood vacations! Town round in Freiberg! Is a really nice town! Then we went to our destination Bad Schandau😊!

11. Checked into the hotel and had lunch there too, and then we started all over again! On foot from Pöhlberg down to Annaberg Buchholz! We were very interested in the St. Anna Church, so of course we wanted to go to the viewing platform of the tower, where a family of towers still lives. Hurray today was

This morning at 9.30 a.m. ⏰ we arrived at our destination today 🚙 in Annaberg Buchholz in the Ore Mountains. Since we couldn't move into our hotel room so early, we ran a lap straight away. From the Berghotel Pöhlberg we walked over the old 🛷Bob track, you could well imagine how the bobsleigh riders