⚪Fränkische🔴 🇨🇭Schweiz🇨🇭

DAS Fränkische Wander-Paradies
🥾🌈😇🎒

1. Zultenberg⚪️🇨🇭🔴》 Görauer Anger 🪨🖼🦋 & Schloss Buchau 🏰🧱🛡 32./2024

Vanochtend ging ik, vergezeld van mijn "betere helft", naar Zultenberg (district Kulmbach/Opper-Franken) in het noordelijke deel van Scheena Frankisch Zwitserland ⚪️🇨🇭🔴, waar we begonnen vanaf de wandelparkeerplaats, die gunstig gelegen is aan de buitenwijken van de stad, en bezocht de Görauer, die

2. Vandaag zijn we samen met mijn vrouw, mijn ouders en een van mijn twee broers naar de familie Klaana Ründla in Forchheim (Opper-Franken) geweest, waar we in het beste zonnige lenteweer comfortabel door het gebied rond het Forchheimer Kellerwald slenterden en genoten van de vele prachtige bronnen - Genoten

4. Vanochtend maakte ik samen met mijn ouders en een van mijn twee broers een absolute klassieke wandeltocht in Scheena Frankisch Zwitserland naar Streitberg (district Forchheim/Opper-Franken).

⚪️🇨🇭🔴📜🥾🏅

De bekende en populaire hoogtepunten van de kleine maar fijne familie Ründlas waren:

📣 Kasteelru

5. Samen met 3 energieke en zeer gemotiveerde jongeren (de echtgenoot van de zoon, de vriend van de dochter en zijn beste vriend) op sleeptouw, begon ik aan een grotrondwandeling in het "Fränkische Schweiz-Frankenjura Natuurpark" vanuit Hirschbach (district Amberg-Sulzbach/Opper-Palts), dat was al lang

6. Vanochtend heb ik vanaf de wandelparkeerplaats bij Ebensfeld (district Lichtenfels/Opper-Franken) een hele mooie Ründla door de "Godstuin op de Obermain" aan de noordwestelijke rand van het natuurpark "Fränkische Schweiz/Frankenjura" geschoten. Vanaf het begin namen we de Keltenweg, die behoorlijk steil

7. Het mega-januari-vorst-zon-prentenboekweer van zondag was voor mij de aanleiding om vandaag vanuit Wannbach (district Forchheim/Opper-Franken) een droom Ründla, die al een tijdje van tevoren gepland was, in het prachtige Frankische Zwitserland te verwezenlijken.

❄️🤗🌞👌🏼➡️⚪️🇨🇭🔴🔝

En vandaag werd het

8. Vanochtend begon ik in Schwabthal (Lichtenfels/Opper-Franken) bij een ijzige -3° min. Volgens de voorspelling kwam, nadat de mist was opgetrokken, vrij snel de prachtige herfstzon aan!

🌫🔜🍂🌤🍁🤗

Allereerst heb ik genoten van het prachtige panoramische uitzicht vanaf de "Weinhügel bei Kaider" (hoewel

9. Direct na het einde van de werkzaamheden die al om 12.00 uur waren begonnen, zijn we vandaag met 20 leuke collega's van de spaarbank (m/v/d 😇) op een leuke afdelingsovernachting geweest naar Gößweinstein (district Forchheim/Opper-Franken) in Scheena Frankisch Zwitserland!

💻⌛️➡️⚪️🇨🇭🔴🥳

Het hoogtepunt

10. Het mooie, nazomerweer bracht mij vanmiddag samen met Sohnemann & Bruderherz naar Oberailsfeld (district Bayreuth/Opper-Franken) in het prachtige Frankische Zwitserland!

🌤😎➡️⚪️🇨🇭🔴🙌🏼

Nadat Koomot in het begin wat aan het prutsen was en de app pas ongeveer 1 km te laat begon met het opnemen van de

11. Net op tijd voor zonsopgang vertrok ik vanuit Würgau (district Bamberg/Opper-Franken) voor een langere rondreis, waar ik het absolute hoogtepunt van de dag zag in de vorm van de rotsachtige, hoge "Neurenberger Toren" inclusief een prachtig panoramisch uitzicht uitzicht op het "blauwe uur" direct aan

12. Voor de jubileumtour van vandaag (1️⃣0️⃣0️⃣./2023 🥳) ben ik na heel vroeg opstaan (om de middaghitte zoveel mogelijk te vermijden...🥵) samen met mijn ouders naar Kleinziegenfeld (district Lichtenfels) gegaan. De lokale Ründla in het idyllische Kleinziegenfelder-dal langs de alpine-geïnspireerde paden

13. Eigenlijk stond er voor vandaag een uitgebreide (Wiesenttalgebirgetrail Extended Version met 25 KM & 800 HM) dagtrip vanuit Muggendorf op de planning samen met mijn twee collega's die net zo graag wandelen, maar die hebben we afgezegd vanwege de hevige regen gisteren (doorweekt/glad paden) en ook voor

14. Nadat de weersvoorspelling vanaf de middag alleen maar een enorm onweersfront "in het vooruitzicht" had, ging ik direct na het vroege zaterdagontbijt samen met mijn "First Lady" naar de Oberfrankische districtsstad Lichtenfels, die vanwege zijn lange traditie van Het ambacht van manden maken is ook algemeen

15. Met mijn zoon & broer "op sleeptouw" belandde ik vanochtend in Plech (district Bayreuth), waar we samen de Plecher Höhlenweg te lijf gingen. Van de vele rotsgrotten die we gewapend met een zaklamp inspecteerden, vonden we de "Große Rohenloch" veruit degene die vertakt en gemakkelijk te belopen was. Ook

16. Wander🥾 ⚪️Franke🔴 junior & senior vanmorgen samen op weg naar de scheena Frankisch Zwitserland ⚪️🇨🇭🔴 naar Spies (district Bayreuth), waarbij ze vooral enthousiast waren over de "Eibgratweg", die werd geadverteerd als alpine getint. Daarvoor was er echter een kort vliegbezoek aan de klimrots "Hohe

17. Vandaag ben ik (alweer...😇) heel vroeg opgestaan om een iets langere Ründla in/rond Waischenfeld (Bayreuth district ⚪️🇨🇭🔴) te schieten, waarin ik kasteel Waischenfeld ⚔️🏛🛡 & de Neubürg bij Wohnsgehaig 🐚 🖼🗿 gezocht verzoenen. Ik denk dat ik dit redelijk goed heb gedaan over de afstand die ik

18. De eerste wandelende Ründla in mijn thuisland na terugkomst van de grandioze Malle-trip van de 4 "compadres" die nu weer in het Duitse dagelijkse leven zijn beland (ik ben tenslotte nog steeds op vakantie voor de rest van de week...😇 ) nam me vanmorgen mee naar het Frankische Zwitserland ⚪️🇨🇭🔴, waar

19. Meteen nadat ik van mijn vertrouwde kapper het juiste 4 mm korte kapsel had gekregen voor de aanstaande start van de Malle-Wander-Strand-Schlemmer-Men's Trip met mijn "Best Buddy" en twee andere compadres op dinsdagavond, vertrok ik richting Pausdorf (district Bamberg) om daar nog eens te filmen op Feins

20. Om mijn "Pinkster-wandelweekend-hattrick" compleet te maken, ging ik vanmorgen net op tijd voor zonsopgang naar Kasendorf (Kulmbach-district) in het scheena-Frankische Zwitserland!

🥾⚪️🇨🇭🔴🐂1️⃣-2️⃣-3️⃣🥳

Het uitzicht op Kasendorf, schilderachtig geënsceneerd door de opkomende zon, vanaf de "Magnusturm

21. Zo stelt de Wander🥾 ⚪️Franke🔴 zich een perfecte zondag voor: met zijn zoon, zijn twee broers en zijn "Best Buddy" in/rond Ebermannstadt (district Forchheim) in het scheena Frankisch Zwitserland ⚪️🇨🇭🔴 bij het mooiste zomerweer Wandeltocht, doorspekt met vele mooie vergezichten (suikerbrood