Algarve 🇵🇹

Frank🚶🏻‍♂️ & Silke🚶🏼‍♀️

Collectie van Frank🚶🏻‍♂️ & Silke🚶🏼‍♀️

Die Algarve ist eine Region im Süden von Portugal. Sie unterteilt sich eigentlich in die Felsalgarve (westlich von Faro) und die Sandalgarve (östlich von Faro).
Nachdem wir 2016 hier zum ersten Mal (damals noch ohne komoot) Urlaub gemacht haben, hat es uns wieder nach Lagos gezogen.
Anregungen für Wanderungen haben wir uns u.a. auf der Seite rotavicentina.com/de/walking/percursos-circulares bzw. rotavicentina.com/de/mapa geholt, auf die wir durch das Wandermagazin Nr. 210 (Frühling 2021) aufmerksam wurden.

1. 🇵🇹 Rundgang in Lagos 🚶🏼‍♀️🚶🏻‍♂️

Vandaag hebben we een kleine tour door Lagos gedaan. In de afgelopen 6 jaar is er niet zoveel veranderd.

2. We gebruikten de middag voor een lange strandwandeling.

4. Eerst gingen we een goede 2 km van het hotel naar het centrale busstation. Na een korte oriëntatie zagen we de juiste bus en na een korte sprint zaten we in de bus. We betaalden de € 1,60 per persoon rechtstreeks in de bus aan de vriendelijke en grappige buschauffeur. Hij liet tijdens de reis internationale

5. Aangezien het weer niet zo goed was vandaag en onze huurauto vanavond zou worden gebracht, waren we van plan om alleen wat bij het zwembad te lezen. Het autoverhuurbedrijf belde echter rond 11.00 uur omdat ze de auto om 12.30 uur wilden brengen.

Het was even na 1 uur, maar vandaag is de auto toch nog

6. We zijn eigenlijk alleen begonnen met de komoot-opname om te achterhalen waar de auto geparkeerd stond. Maar er waren tal van mooie foto's die we u niet wilden onthouden.

6 jaar geleden waren we al in Monchique. In die tijd hing hier een depressieve sfeer. De blushelikopters cirkelden boven ons hoofd

7. Voor vandaag hadden we een grottour geboekt vanuit Portimão. Wij waren de enigen die vandaag de tour van 10.00 uur hadden geboekt. Dus we hadden een "privétour". De rit was erg leuk en we hebben veel gezien. Bij de Benagil-grot was er een echte menigte. Een aantal boten van alle soorten en maten en kajakkers

8. De Ria Formosa, een wetland van internationaal belang, bestaat uit een doolhof van kanalen, eilanden, moerassen en zandbanken die zich 60 km lang uitstrekken, meer bepaald tussen de stranden van Garrão en Manta Rota, aan de kust van de Algarve.

Vanaf het westelijke uiteinde van de landingsbaan van de

9. ... vervolg van onze excursie naar de Ria Formosa - nu ten oosten van Faro ...

Quinta de Marim is een bezoekerscentrum met thema's rond de "Ria Formosa" en een groot natuurpad. In het park staat gedetailleerde informatie over de dieren- en plantenwereld, maar alleen in het Portugees en Engels.

Het bezoekerscentrum

10. Opname 1 van 3:

Onze eerste bestemming vandaag was Algar Seco, een rotsformatie bij Carvoeiro. De rotsformaties werden gedurende duizenden jaren gevormd door wind en golven die de kalksteenrotsen wegspoelden.

11. Opname 2 van 3:

Ons tweede doel vandaag was eigenlijk het Praia da Marinha, van waaruit we naar de Alfanzina vuurtoren wilden lopen. Maar ook vandaag konden we geen parkeerplaats vinden op de relatief grote parkeerplaats. We reden toen richting Benagil en begonnen aan de "cliff hike" richting Praia de

12. Opname 3 van 3:

Op de terugweg stopten we in Alvor en deden nog een rondje naar de Ponta do Medo Grande aan de Alvor Lagoon. We stonden eerder in 2016 bij de ingang van de lagune, maar bij de vuurtoren aan de andere kant.

Er is ook het strandgedeelte van Meia Praia dat we bezoeken.

Er zijn meestal veel

13. Vandaag hadden we de huurauto voor de laatste dag en reden we naar een paar mooie uitkijkpunten aan de westkust. We hebben er een paar opgenomen...

We zijn begonnen bij Cabo de São Vicente. Samen met het naburige Ponta de Sagres vormt het de zuidwestelijke punt van het vasteland van Europa. De Algarve

14. In Carrapateira zijn we eerst naar Praia do Amado gereden en daar een stukje gewandeld. Hier was ook een komoot-opname bijgevoegd.

15. Praia da Bordeira strekt zich een stuk landinwaarts uit. Van daaruit liepen we naar de Pontal da Carrapateira. Het uitzicht zou op een heldere dag veel mooier zijn geweest.

16. Vanmorgen liepen we zonder plan een stukje heen en weer door Lagos. Daarna gingen we naar het strand.

17. Na het ontbijt namen we het hop-on hop-off treintje naar de Ponta da Piedade om wat rond te lopen van de promenades.

We gingen weer terug met het treintje met een halte voor het hotel.

Dus kleedden we ons om, pakten onze strandspullen en reden de volgende ronde van de trein naar de laatste halte bij Meia