VitalTouren

🇺🇦Uwe 🏃‍♂️1098🏍

Collectie van 🇺🇦Uwe 🏃‍♂️1098🏍

Vitaltouren sind Premium-Rundwanderwege im Naturpark Soonwald-Nahe. Dieser befindet sich in Rheinland-Pfalz.
Es gibt insgesamt 11, derzeit befinden sich noch 3 „in Bau“.
Die Länge der um den Soonwaldsteig befindlichen Wege ist derzeit zwischen 8,7 km und 19,6 km.
Das Motto der Vitaltouren: „Wandern sie sich fit!“
Neben den schönen Weinlagen gibt es hier tatsächlich auch Berge zu erklimmen und ruhige Bachtäler zu bewundern. Aber auch Orte werden durchwandert und dürfen ihre Schönheit zeigen.

1. Vital Tour Wein, Wald und Horizonte

Een mooie afwisselende tocht, eerst over mooie bospaden en op delen van de Rottentour - de bosavonturenroute vanaf Langenlonsheim, later komen daar wijngaarden en akkers bij. . De kleinere beklimmingen komen pas in het latere deel van de tour, maar ze zijn gemakkelijk te beheren. De horizon was niet

We started in Bad Münster am Stein at the beginning of the village on a small path to the Stegfels and started the complete vital tour there. A wonderful tour around the Rotenfels with amazing panoramic views. The tea temple and the detour to the Bad Kreuznach castle park are also impressive.

After last week's vital tour Rotenfels, where we already had great views of the other side of the Nahe and the ruins of Rheingrafenfels, we decided to take this page today. After starting at the hiking portal, it first goes through beautiful forests for a relatively long time. But just before it starts

6. We started at the Fels Eremitage, a really impressive place, and then followed the beautiful Guldenbach. We actually wanted to go to the other side of the valley to the Sonnenhütte and the Lalo forest, but then we spontaneously decided to continue on the hermit path. A really good decision. The 30 villages

7. We started at the parking lot at the Rauen Kreuz. The whole tour was better than expected. We expected a lot more mud and mud, but the tour went really well. After a bit through the vineyards we went into the forest and a bit along the Limbach to the foot of the Rabenfels. Then up to the summit of the

Today's tour is mainly based on the weather report. It started in Hochstetten Dhaun first up the mountain to the ruins of Brunkenstein, where you can already see the next destination from afar: Dhaun Castle, which became famous through the so-called Dhaunerfete of 1340. After visiting the beautiful castle

9. Today we went back to the near and far.

The charm of the VITALTour Felsengarten has probably suffered a little today from the gloomy and slightly rainy weather. Today we only met two hikers, but hundreds of nudibranchs. 🐌

We started in Simmerntal right next to the evangelical church and first of all along

10. A double pack of VitalTours was planned for today. First we went on the VitalTour Schloßweg. We started at the Bockenau campsite car park and initially hiked on a quiet railway line along the valley floor. On the outskirts of Winternburg there was an approximately 200 m long ascent until there was a

Vandaag waren we met z'n vijven op pad, dus de rest duurde langer. Vanuit het wandeldal liepen we met de klok mee naar rechts door Ebernburg en dan de trap op naar het kasteel met een indrukwekkend panoramisch uitzicht in alle richtingen. We verlaten het kasteel over de Ebernburg-brug en wandelen langs

12. Eigenlijk wilden we de gloednieuwe Floralis-lus wandelen, die pas in 2022 bewegwijzerd zal worden. Maar bij het openen van de QR-code kwamen we bij de vitale tour Gangelsberg. Deze is overigens grotendeels nieuw bewegwijzerd.

We zijn begonnen in Oberhausen an der Nahe, iets voor de officiële start in

Vandaag hebben we de laatste VITALTour gelopen. Eerst de officiële beschrijving van de tour:

Vanaf de parkeerplaats "Bockenauer Schweiz" wandelen we na een korte afstand langs de Ellerbach over een geleidelijke klim naar de bergkam van het "Bockenauer Wald". Op een pad door het hoge bos beleven we een

After we were already in the region today, we added a second VitalTour to it. The VitalTour Kuckucksweg starts at the parking lot of the sports field in Hergenfeld. The town of Hergenfeld is circled in a large arc and various vineyard locations and beautiful vantage points are reached.

Then the route

Vandaag hebben we met vrienden de laatste en waarschijnlijk de nieuwste VitalTOUR voor ons gewandeld.

De start was in Heimweiler bij het dorpshuis.

Daarna de helling op en over mooie paden de Süssbachklamm in en naar de Süssbach-bron, waar we onszelf trakteerden op een kleine mousserende wijn uit de wijnkoelkast

De tour van vandaag was een geweldige mix van de drie Rheingrafenstein-tours. De VITALTour, de CLASSICTour en de INTROTour.

We begonnen op de parkeerplaats in de Rheingrafenstraße en gingen eerst over de Bäderhöhenweg naar de NSG Grubenkopf en verder naar Schäferplacken. Voorbij de Bismarckhütte, die

Na enkele jaren hebben we opnieuw de VITALTour van Mysterieus Lemberg aangepakt. De premium wandelroute, ingehuldigd op 14 april 2019, is een van de mooiste VITAL-tochten.

Samen met vrienden zijn we begonnen op de parkeerplaats in Feilbingert en vervolgens door het stadje via de toegangsweg naar de VITALtour

Na de inkeping gisteren moesten we vandaag wat langer slapen en zijn daarom later vertrokken. Het doel vandaag was de vitale tocht Drei-Burgen-Weg, die we als laatste in ons leven wandelden vóór komoot 2020.

Het begon op de parkeerplaats van de Kyrburg en de Kyrburg was ook onze eerste bestemming. Vandaag

Veronika vond een oude flyer van de VitalTour TourNatur Salinental. We kennen al veel routes rond Bad Kreuznach, maar deze nog niet.

Hoewel de tocht grotendeels parallel loopt aan de VitalTour Rheingrafenstein, biedt deze toch enkele voor ons nieuwe trajecten.

Het begon op de Karlshalle-parkeerplaats in

Nadat we gisteren niet gingen wandelen omdat we een kerstboom en andere spullen gingen kopen, gingen we vandaag weer op tournee. Een route die we voor het laatst hebben bewandeld in ons “leven vóór komoot”.

Helaas hebben we vandaag de eerste helft van de tocht van de kasteelruïne van Naumburg naar de